To je to što me zanima!

Milanović: Proračun je realan, nikada ne može biti savršen

Premijer Milanović povodom početka izgradnje Zagrebačkog pristaništa obišao je područje budućeg kontejnerskog terminala na zapadnom dijelu luke Rijeka
Vidi originalni članak

Premijer Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, u društvu riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela, župana Zlatka Komadine, te predstavnika  lokalne uprave i samouprave te Lučke uprave Rijeka na čelu s ravnateljem  Vladom Mezakom, predstavnicima izvođača  radova, talijanskog konzorcija tvrtki Grandi Lavori Fincosit,  Nuova Co.Ed.Mar. IImpresa Construzioni Giuseppe Maltauro, povodom početka izgradnje Zagrebačkog pristaništa u petak su obišli područje budućeg kontejnerskog terminala na zapadnom dijelu luke.

Radi se o strateškom Vladinom projektu ukupno vrijednom 300 milijuna eura. Novim kontejnerskim terminalom riječka će se luka pozicionirati među najveće kontejnerske luke u regiji na važnom pravcu za povezivanje Dalekog istoka i Srednje Europe.  

Gradnja u dvije faze

Rijeka Gateway projekt planira se graditi u dvije faze koje će predstavljati funkcionalnu cjelinu. Prva faza izgradnje i investicije u vrijednosti 88 milijuna eura, podrazumijeva izgradnju pristaništa u dužini od 400 metara sa skladišnom površinom od 15 hektara u zaleđu. U tom vremenu očekuje se i završetak modernizacije željezničke pruge od Rijeke do mađarske granice kao i izgradnja ceste D403, kojom će terminal biti povezan s autocestom.

Neodgovoran eksperiment

Premijer Milanović pri posjetu Rijeci osvrnuo se na novinarska pitanja te komentirao HDZ-ovu najavu proračuna zasnovanom na 19 posto PDV-a ako dođe na vlast.

- To je nešto o čemu se već 20 godina priča i eksperimentira u Europi. Nijedna bogata zapadna liberalna demokracija nije ni pomišljala da bi išla na flet ex. Kad je Angela Merkel 2005. godine kroz ustav svog kandidata za ministra financija zaustavila, skoro je izgubila izbore. Ne mislim da je to samo po sebi zlo, ali nakon toliko godina za Hrvatsku je prekasno i mislim da je jedan progresivan, pravedan sustav kakav imamo, sasvim održiv. Ljudi koji se u to ne razumiju i o tome ništa ne čitaju i kojima to neki savjetnik s 15 godina zakašnjenja šapne na uho, morali bi biti oprezniji. U ovom trenutku krize ići u takvu poreznu reformu bio bi neodgovoran eksperiment čijih posljedica oni koji to govore nisu svjesni - kaže premijer Milanović.

O proračunu

Za boravka u Rijeci bilo je neizbježno i pitanje o proračunu. 

- Ovo je realan i odgovoran proračun, nije razvojni i socijalan, što znači savršen, to smo slušali osam godina dok se u isto vrijeme pljačkalo. Proračun ne može biti savršen, uvijek morate napraviti  neku ravnotežu, u ovom trenutku ovo je realno, uštede su realne –  kazao je.

Prosvjed Gorana

Nezadovoljni Zakonom o regionalnom brdsko planinskom razvoju Gorani najavljuju prosvjed jer smatraju da tim zakonom gube velike iznose.

- To nije točno. Gorski kotar je područje s posebnim problemima u kojem živi malo nama jako dragih ljudi i naših birača (njih oko 20000), za koje se predviđa niz kompenzacijskih mjera kojima će oni načelnici i gradonačelnici, koji su spremni razgovarati i uvidjeti da se za Gorane spremaju određene mjere koje su jako usporedive s onim što po objektivnim kriterijima imaju otoci - rekao je premijer.

Trajekt Mljet pušten u plovidbu

Predsjednik Vlade i ministar Dončić nakon obilaska područja novogradnje uputili su se na terminal riječke luke gdje su nazočili svečanosti primopredaje i puštanja u promet četvrte Jadrolinijine novogradnje, trajekta "Mljet", u čijem salonu se odvio tradicionalni pomorski obred krštenja broda.

Kuma novog trajekta hrvatska je olimpijka Snježana Pejčić, a novi brod blagoslovio je svećenik Luka Lučić.

I četvrti je Jadrolinijin brod  dužine 99,80 metara, kapaciteta 616 putnika i 145 osobnih vozila sagrađen u brodogradilištu pulskog Uljanika. Ujedno je 51. brod u Jadrolinijinoj floti.  

Od potpisivanja ugovora s Uljanikom četiri su nova trajekta sagrađena i puštena u promet u roku od godine i osam mjeseci. Ukupna investicija je 32  milijuna eura. Obnovljenom flotom Jadrolinija jača konkurentnost i buduću poziciju pred 2017. godinu kad će tržište obalnog linijskog prijevoza biti liberalizirano. 


Idi na 24sata

Komentari 34

  • oktopus1 15.11.2014.

    ima rjesenje sve hrvatske politicare treba izvesti po cijeni koliko oni misle da vrijede a zatim iste uvesti po stvarnoj vrijednosti razliku staviti u proracun i stvoriti ce se visegodisnji suficit

  • KristijanJanđel 14.11.2014.

    prvi put komentiram i nrmogu ne primjetiti koliko vas je da oprostite glupo..ko je tog premijera birao? sve je to jedan zatvoreni krug, a ovo sto ti slavonac radis je evidentno branjenje ministra..nece se nista promijeniti dok svi ne postanemo jedno jer sutimo i cekamo bolje dane kojih nece biti!!!!!!

  • KristijanJanđel 14.11.2014.

    a tko je birao je premijera??

Komentiraj...
Vidi sve komentare