To je to što me zanima!

Novi ministar prometa najavio poskupljenje: Rastu cestarine

Skuplju cestarinu plaćat će građani koji povremeno koriste autoceste i nemaju popuste kao što su kartice ili ENC. Ministar će rješenje predložiti upravi HAC-a
Vidi originalni članak

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić kazao je u srijedu da do 25. svibnja traži plan restrukturiranja od Hrvatskih autocesta i Autocesta Rijeka - Zagreb jer su dugovi te dvije tvrtke oko 27 milijardi kuna. Tek nakon toga će se razmatrati moguće povećanje cijena.

-  Potreban je plan ušteda, a vjerojatno će biti i otkaza - rekao je u srijedu ministar Hajdaš Dončić. 

- Za koridor 5C osiguran je novac kroz strane investicije i taj projekt ide dalje. Svi ostali su upitni jer za njih novac nije osiguran. Neke dionice ugovarane su protuzakonito. Nemaju građevinsku dozvolu, već je ugovor potpisan samo na temelju projekta, a to je malo 'sick'. To je neodgovorno i nedopustivo - kazao je u ministar.

Dončić je ranije u intervjuu za Novi list potvrdio i da će poskupjeti cestarina. Skuplju cestarinu plaćat će građani koji povremeno koriste autoceste i nemaju popuste kao što su kartice ili ENC. 

- Imam rješenje za to koje ću predložiti Upravi Hrvatskih autocesta i ARZ-a. Tražit ću da naprave diverzifikaciju cijena na način da česti korisnici koji koriste elektronsku naplatu cestarine (ENC) imaju dodatne povoljnosti i popuste, odnosno da se za njih cijena ne mijenja. Za sve ostale spreman sam razgovarati o povećanju cestarine na autocestama u Hrvatskoj. Uvjet je da se cestarina stalnim i učestalim korisnicima ne mijenja, jer se time bitno ne remeti konkurentnost hrvatskog gospodarstva - rekao je ministar. 


Idi na 24sata

Komentari 153

  • ludom 10.05.2012.

    Zar im nije jasno da su ljudima i sada cestarine previsoke. Sve više naših građana se opet vraća na stare ceste a jedino će profit ostvariti preko stranih turista. Međutim to neće biti dovoljno. Umjesto da cijenama potiču vožnju autocestama, oni će ih ovim mjerama još više srozati. Ako nudim neki proizvod za recimo 5 kuna prodati ću vjerojatno sve što nudim, ali ako taj proizvod pridajem za 7 kuna vjerojatno ga neću moći prodati u čitavoj količini. Eto to je čista zdrava i provjerena metoda. Pa sad ja ne znam koji to ekonomisti savjetuju vladu da radi na taj način. Ako vidim neki proizvod koji mi je potreban, ali mi je preskup, neću ga kupiti. Međutim ako mi je cijenom pristupačniji kupiti ću ga bez mnogo kalkuliranja. Tako je i sa cijenom autoceste. Ako odem, recimo u Rijeku starom cestom voziti ću vremenski nešto duže, ali će mi više novaca ostati u blagajni. A auto ceste će vremenom postati mrtvi kapital, jer su već i sada u gubicima.

  • DraganValjak 04.05.2012.

    Ako pogledamo države u našem okruženju, većina njih ima zabrane za lokalne ili nacionalne ceste. Ne znam što se u Hrvatskoj čeka, dajte prijevoznicima dodatne popuste na autoceste i jednostavno zabranite promet na ostalim cetama. Svi će biti na dobitku, prijevoznici će uštedjeti na gorivu i amortizaciji, vozačima će se skratiti vrijeme vožnje (to znaći više vremena), državi će se puniti kasa. U sprotnom država neće dobiti ništa , sa samim poskupljenjem biti će manje vozila na autocestama. Pa bi se mogao naći netko pametan i savjetovati da se autoceste daju u koncesiju. a teko onda smo ostali bez svega...

  • hr-reality 03.05.2012.

    uvedite jeb..e vinjete - tjedne,mjesecne,godisnje!

Komentiraj...
Vidi sve komentare