To je to što me zanima!

Na autocesti Zagreb - Karlovac vozit će se i trećom trakom?

Izgradnja trećeg traka koštala bi, prema procjenama, 130 milijuna eura, no točan iznos će se, navode iz Autoceste Rijeka - Zagreb, znati kad studija bude završena
Vidi originalni članak

Trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac, a taj se projekt, vrijedan 808 tisuća kuna, u 85-postotnom iznosu sufinancira iz fondova Europske unije, piše Večernji list.

USKORO NATJEČAJ Autocesta ide do Dubrovnika: Na Neretvi će izgraditi most

Studija bi trebala biti gotova početkom iduće godine i dat će konačan odgovor na pitanje hoće li se ići u gradnju trećeg traka ili ne.

Kako su kazali u ARZ-u, jedan od argumenata za njegovu gradnju je velik promet na toj dionici. Prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi 36.084 vozila, a prosječni ljetni (PLDP) čak 62.518 vozila.

Izgradnja trećeg traka koštala bi, prema procjenama, 130 milijuna eura, no točan iznos će se, navode iz Autoceste Rijeka - Zagreb, znati kad studija bude završena. Izgaranju treće prometne trake planiraju prijaviti na natječaj za europske fondove.

NOVE OZNAKE Prvi uvodimo 3D signalizaciju za krivi smjer na autocestama

Tvrtki Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) koncesija za upravljanje istoimenom autocestom, Krčkim mostom i autocestom Rijeka-Rupa istječe 1. ožujka 2031., no zbog moguće gradnje trećeg traka na dionici od Zagreba do Karlovca, u ARZ-u planiraju pokrenuti inicijativu za produljenje tog koncesijskog razdoblja..

Jer, zbog planiranih investicija, kažu u ARZ-u, do 2031. tvrtka neće moći otplatiti sve novonastale kreditne obveze. Napominju i da je ARZ-u dana koncesija na 32 godine, a da je razdoblje gradnje trajalo 10-ak godina dok je uobičajen vijek cesta danih u koncesiju i povrat uloženog 40 godina. 

Idi na 24sata

Komentari 15

  • svi-smo-isti 29.07.2019.

    obilaznica tri trake i Lučko-Bosiljevo tri trake, to bi bilo rješenje.

  • 29.07.2019.

    Autocesta Zagreb Karlovac financirana je novcem iz državnog proračuna i samodoprinosa hrvatskih građana u iznosu jedne mjesečne plaće. Bilo je objavljeno da će se cestarina naplaćivati samo dok se u potpunosti ne isplati, ili tako nešto slično. Ne želim sada istraživati financijske proračune kada se to ostvarilo, ali znam da je to bilo iza 2000. Podaci se naravno skrivaju, da se ne uznemiravaju građani "Rvacke".... Ta dionica je trebala postati "Javno dobro" i cesta bez (dodatne) naplate, pošto svi plaćamo ceste masno kroz registraciju, gorivo, carine, trošarine, PDV..... I naravno, dionica pripala HAC-u.... ekipi koja je opasno mažnjavala građane Hrvatske. Jasno je da netko mora gospodariti autocestama i da one koštaju, ali ovo je otimačina države i popriličnog broja ljudi povezanih s državom i HAC-om. Zato i ne žele vinjete, jer bi ih ta situacija ostavila s manjim brojem mogućnosti za potencijalne malverzacije za osobnu korist. A eventualna potreba za izgradnju treće trake bi trebala biti procijenjena sa gledišta isplativosti, a ne kroz prizmu osobne koristi. Jer ćemo to svi plaćati. I još kao jedna digresija, svega je 8 komentara za temu u vrijednosti oko MILIJARDU kuna, a kada se piše o partizanima, ustašama, četnicima, komunjarama ili sportašima....bar troznamenkasti broj komentara

  • giustizia 29.07.2019.

    Za po 3,5 milijuna eura po kilometru, Kinezi u Srbiji grade autoput od 6 traka (tj. po tri u smjeru, plus zaustavna). Znaci od nule. To je jedna stvar, a druga, ovih 130 milijuna ce do (moguce ) realizacije narasti na duplo.

Komentiraj...
Vidi sve komentare