To je to što me zanima!

Nesreća u Rudinama: Nije bilo problema s vlakom dan ranije

Svjedočio je strojovođa Mate Sekulić (47), koji je vlakom upravljao dan prije nesreće, 23. srpnja, na ruti Zagreb-Split i nazad. Kaže da se vlak normalno ponašao
Vidi originalni članak

Na Županijskom sudu u Splitu u četvrtak je nastavljeno suđenje za nesreću vlaka u Rudinama u srpnju 2009. godine u kojoj je poginulo 6 ljudi. Svjedočio je strojovođa Mate Sekulić (47), koji je vlakom upravljao dan prije nesreće, 23. srpnja, na ruti Zagreb-Split i nazad.

- Nisam čuo da se itko žalio na ponašanje vlaka na dijelu pruge gdje je izletio. Preko MMS uređaja tijekom vožnje konstatirano je 117 prolaznih kvarova koje sam uspio razriješiti tijekom vožnje. Nema kompozicije na kojoj se dešavaju ti kvarovi. I pored toga vlak se normalno ponašao - opisao je Sekulić vožnju dan prije nesreće.

Prisjetio se nepravilnog rada klimatizacije, slabijeg rada jednog motora, cviljenja amortizera te manjih i prolaznih kvarova nagibnog sustava,  što po njemu nije utjecalo na sigurnost vožnje tog dana. Ozbiljniji kvar pojavio se u mjestu Perkovići koji nije mogao sam otkloniti te je, kazao je, isključio nagibni sustav i vozio ispod 80 km/h do Zagreba.

Odvjetnik Drage Rogulja (56),  voditelja zaštite požara HŽ-a, prigovorio je da je Sekulić pripremao izjave koje štete osumnjičenicima, iako je svjedok obrane. Drugi branitelji optuženih nastojali su osporiti stručnost provedenih vještačenja prema kojima je iskliznuće vlaka bilo uzrokovano samo nanošenjem retardanta TG-30. Nastoje dokazati da je sam vlak bio neispravan, a upitno im je da li je strojovođa Joško Palinić koristio i pijesak za kočenje za izvanredne situacije. Branitelji su predali su sudu elaborat 19 profesora sa Strojarskog fakulteta u Ljubljani prema kojem se vlak morao zaustaviti najviše za dva kilometra od kad je proklizao po  retardantu, a klizao je 6 km prilikom nesreće. Tužiteljica Rene Laura tražila je da se ospori elaborat iz druge države, posebice jer su provedena vještačenja centra Ivan Vučetić iz Zagreba koja će uskoro biti iznesena. Tvrdila je da odvjetnici pokušavaju samo otegnuti postupak.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • PapaŠtrumpf 02.06.2011.

    Namažite dio pruge spornim retardantom zaletite vlak ako zakoči nije bila lokomotiva ispravna, ako prokliže pozatvarajte "stručnjake" i one koji su kupili/odobrili/nabavili retadant i to je to.

  • lgredicak 02.06.2011.

    Pa kako vas nije stid tako lagati, vlak je u Rudinama izletio jer je desetak minuta prije njega prošla lokomotiva sa uređajem za prskanje - ako se sječate snimke na TV, ta se lokomotiva vratila i velikom bzinom proletjela kraj unesrećenih i isletila na zavoju jer ni ona nije mogla kočiti. Dan prije se nije prskalo i naravno d aje sve bilo OK i da se vlakovi nisu klizali. Kakve gluposti govore strojovođe a i novinari pišu svakavke primitivne papazjanije.

  • Da-Naravno 02.06.2011.

    Sve je to politika i neće se nikad saznati tko šta i zašto......ali znam da će nevini čovjek nahebat, tko je i zašto odgovarao za Kornate, za Pad helikoptera u Vukovaru, za MIG-ove optužili pilote kao njihova greška a avioni nam stari od Isusovog magarca........ma žali Bože poginulih ljudi a i onih koji su ostali osakačeni što tjelesno što psihički......

Komentiraj...
Vidi sve komentare