To je to što me zanima!

Njemački prijevoznici mogli bi ostati bez goriva: 'Ako ne bude AdBluea, neće biti ni kamiona'

Najveći njemački proizvođač amonijaka i uree SKW Piesteritz zaustavio je proizvodnju prije otprilike dva do tri tjedna kako bi izbjegao nove gubitke i sprema se prodati preostale zalihe AdBluea
Vidi originalni članak

Njemački proizvođač aditiva za dizelska goriva izvijestio je da su mu zalihe pri kraju nakon što je obustavio proizvodnju zbog visokih cijena plina, dovodeći u pitanju opskrbu prijevoznika gorivom.

Najveći njemački proizvođač amonijaka i uree SKW Piesteritz zaustavio je proizvodnju prije otprilike dva do tri tjedna kako bi izbjegao nove gubitke i sprema se prodati preostale zalihe AdBluea, rekao je glasnogovornik u utorak.

"Ponestaje nam proizvoda. Praznimo zalihe jer više ne proizvodimo", objasnio je.

AdBlue je potreban u modernim dizelskim motorima kamiona i autobusa kako bi se ispoštovali propisi o ispuštanju dušikovih oksida. Njemačka se posebno oslanja na AdBlue zbog velikog udjela osobnih automobila s dizelskim motorom.

"Još nismo uočili stvarnu nestašicu, ali spremni smo i posegnut ćemo za mjerama, bude li potrebno, kako bismo osigurali dostupnost tog važnog sastojka", rekao je glasnogovornik ministarstva gospodarstva.

Opcije bi mogle uključivati uvoz i hitnu pomoć države za proizvođače, dodao je.

ISTRAŽIVANJE Srednja poduzeća u Njemačkoj zabrinuta: 'Zbog skupih energenata ćemo propasti...'

AdBlue u Njemačkoj proizvode i BASF i norveška Yara, koji u pogonima proizvode i amonijak i ureu.

Te kemijske sirovine igraju ključnu ulogu i u proizvodnji dušičnih gnojiva i plastičnih proizvoda za inženjerstvo. Kemijske kompanije proizvode i nusproizvod ugljični dioksid visoke čistoće, koji je potreban industriji mesa i gaziranih pića.

BASF je priopćio da i dalje šalje sirovine iz pogona u Ludwigshafenu, ali nije želio navesti može li nadoknaditi manjak u ponudi zbog obustavljene proizvodnje SKW Piesteritza.

Početkom tjedna kemijski div priopćio je da smanjuje proizvodnju amonijaka u Europi zbog naglog rasta troškova plina i da dio nabavlja od vanjskih dobavljača.

Yara je prošlog mjeseca priopćila da zbog visoke cijene plina koristi samo oko 35 posto europskih kapaciteta za proizvodnju amonijaka. Nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju obustavu proizvodnje u SKW Piesteritzu.

Generalni direktor Njemačke udruge transportnih i logističkih tvrtki BGL upozorio je da bi mogli ostati bez AdBluea za dva tjedna.

NESTAŠICA PLINA Njemačka suspendira tržišno natjecanje u proizvodnji šećera

"Ako ne bude AdBluea, neće biti ni kamiona. A to znači da Njemačka ostaje bez opskrbe", rekao je šef BGL-a Dirk Engelhardt, pozivajući vladu da nešto poduzme.

Energetska kriza u Europi dodatno se zaoštrila nakon što je ruski Gazprom prošli tjedan na neodređeno vrijeme obustavio isporuku plina Njemačkoj cjevovodom Sjeverni tok 1.

Njemačka nema lučke terminale za ukapljeni prirodni plin koji bi zamijenio ruski plin iz plinovoda pa su tvrtke izložene političkom i komercijalnom pritisku da smanje proizvodnju s velikom potrošnjom plina ako se isporuke dodatno smanje, napominje Reuters.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • Piver 10.09.2022.

    jel nasa petrokemija proizvodi adblue i ako ne zasto ne...cini se kao dobar biznis posto svi novi kamioni to koriste.. mi vjerovatno uvozimo to iz neke druge zemlje

  • stis01 09.09.2022.

    Pocinju lagano dolaziti problemi. Nek se von der leyen vozi konjem do posla

  • Akull 08.09.2022.

    Hahahahha....

Komentiraj...
Vidi sve komentare