To je to što me zanima!

Obnova Titovog broda Galeba stajat će čak 75 milijuna kuna?

Na natječaj za obnovu nekadašnjeg Titova Bijelog broda stigla je samo jedna ponuda i to ona remontnog brodogradilišta Viktor Lenac - za čak 75 milijuna kuna s PDV-om, umjesto planiranih 28 milijuna kuna
Vidi originalni članak

U gradskoj upravi Rijeke u natječajnoj dokumentaciji istaknuli su prvotnu cijenu obnove broda Galeb od 27.665.000 kuna i sada se postavlja pitanje tko je toliko pogriješio s procjenom s obzirom da ponuda za obnovu brodogradilišta Viktor Lenac iznosi čak 75 milijuna kuna s PDV-om.

S obzirom na novonastalu situaciju, ostalo je nekoliko mogućih opcija; da se poništi natječaj i raspiše novi u nadi da će se javiti netko s 'razumnijom' ponudom, da se sasvim odustane od obnove ili da se na neke druge načine pokušaju namaknuti sredstva za ponudu Viktora Lenca, ili novim kreditom ili povlačenjem sredstava iz EU fondova, piše portal Riječanin.

Galeb je trebao biti obnovljen do kraja 2019. godine kako bi ostalo dovoljno vremena za uređenje muzejskog postava i postavljanje restauriranog namještaja jer je planirano da brod početkom ljeta 2020. godine, u kojoj Rijeka postaje Europska prijestolnica kulture, počne vraćati barem dio uloženog novca kroz djelatnosti muzeja, hostela, restorana…

Gradski pročelnik za kulturu Ivan Šarar u medijskim najavama raspisivanja natječaja za obnovu Galeba tvrdio je da natječajna sredstva i rokovi nisu proizvoljni, a na pitanje što će se dogoditi ako ponuđači ponude višu cijenu odgovorio je:

- U slučaju ponude koja cijenom premašuje procijenjenu vrijednost nabave, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi, moguće je poništiti natječaj, ili, ako je naručitelj u mogućnosti osigurati dodatna dostatna sredstva iz vlastitih izvora, moguće je odabrati i takvu ponudu. S obzirom na to da smo u EU projektu, o svemu tome dužni smo informirati i posrednička tijela te čekati njihovo očitovanje u tom smislu.

 

Idi na 24sata

Komentari 178

  • scubacro 06.01.2019.

    Galeb je bio školski brod Jugoslavenske ratne mornarice, izgrađen 1938. godine, rekonstruiran 1951. godine. Brod je naručila talijanska kompanija Regia Azienda Monopoli Banane (RAMB) iz Genove, koja se bavila trgovinom južnim voćem. Da bi zadovoljila tržište Europe, kompanija RAMB naručila je 1936. godine četiri brza motorna dizel broda. Brodovi su građeni u talijanskom brodogradilištu Ansaldo Genova, a gradnja je započela 1937. Galeb je tada dobio ime RAMB III. Kada je Italija najavila rat Velikoj Britaniji i Francuskoj, brod je angažiran u ratu. RAMB III osim uloge prateće krstarice dobio je zadatak prijevoza mesa za talijansku vojsku u Libiji. Brod se 30. lipnja 1941. po tom zadatku nalazio u libijskoj luci Bengazi kada ga je u provu pogodio torpedo iz britanske podmornice HMS Triumph. Oštećenje se nije moglo popraviti te brod nije mogao isploviti. Kapetan Giuseppe Aneti rasporedio je teret tako da je brod mogao isploviti i to unazad, odnosno krmom naprijed jer je tako mogao ploviti. Brod je tako plovio do Sicilije, potom je dovučen tegljačima u brodogradilište San Marco u Trstu. Nakon kapitulacije Italije 1943. brod su, tada još uvijek na popravku, zauzeli Nijemci. Najprije su od njega planirali napraviti brod za prijevoz svojih trupa, a zatim je donesena odluka da taj brzi brod preurede u minopolagač te mu daju ime Kiebitz. Poslije preuređenja Kiebitz je mogao ukrcati 240 mina, postavljene su mu šine za izbacivanje mina i postavljeno dodatno protuavionsko naoružanje. T

  • histria0@yahoo.com 05.01.2019.

    Hajde komunjara, pokažite se sa miliunima za uređenje broda na kojem se zločinac vozao.

  • ramokatolik 05.01.2019.

    Drugovi crveni dajte koju lijepu riječ za bacanje novca na komunističke simbole

Komentiraj...
Vidi sve komentare