To je to što me zanima!

Poskupljuje cestarina: 'Trebala se povećati puno više od ovog'

Tako će cestarina na dionici Zagreb-Rijeka ostati ista, no ona na relaciji Zagreb-Varaždin će porasti s 25 na 27 kuna dok će cestarina na autocesti Zagreb-Split biti veća za sedam kuna
Vidi originalni članak

Vlada je na sjednici u četvrtak usvojila odluku o Poslovnom i financijskom restrukturiranju cestovnog sektora prema kojem će cijene cestarine porasti za pet posto na nivou cijele godine, a omogućeno je i sezonsko poskupljenje koje bi ove godine trebalo iznositi 10 posto u vrijeme ljetne sezone.  

POGLEDAJTE LIVE:

- Riječ je o izrazito važnoj odluci, važna je za održivost naših obveza koje imamo u cestovnoj infrastrukturi - rekao je Plenković. 

Poskupkjenje od pet posto trebalo bi stupiti na snagu od 3. travnja, a ljetno poskupljenje za dodatnih 10 posto trebalo bi biti na snazi od lipnja do 1. listopada. 

Ministar prometa Oleg Butković obrazložio je odluku te istaknuo kako cestovni sektor karakterizira velika zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza.

Ukupni dugovi cestovnog sektora, ističe Butković, iznose 5,2 milijarde eura ili približno 39 milijardi kuna, a ove godine dolazi na naplatu 1,14 milijardi eura ili 7,8 milijardi kuna. Ukupni dug cestovnog sektora predstavlja 13,5 posto ukupnog duga Republike Hrvatske.  

- Uz postojeće prihode koji su veći za sedam posto od 2015. godine, nije moguće isplaćivati kreditne obveze u idućih pet godina, a da bi se izbjeglo koncensioniranje, privatizacija i nekontrolirano povećanje cijene cestarine od privatnih koncesionara, odlučili smo se za ovakvu reformu koju će podržati i Svjetska banka izdavanjem jamstva koje će RH koristiti za refinanciranje duga - istaknuo je Butković dodavši kako je dugoročni cilj reforme stabilnost cestovnog sektora.

- Ovim pristupom nije potrebno provoditi privatizaciju sektora, rješenje koje ne bi riješilo problem, jer bi se 2,5 milijarde eura trebalo vraćati iz proračuna - rekao je. 

Nakon sjednice Vlade, ministar Butković te ministar financija Zdravko Marić održali su konferenciju za novinare, kako bi dodatno obrazložili poskupljenje.

- Nema prodaje i nema monetizacije hrvatskih autocesta. To su rekli i hrvatski građani na referendumu. I zato smo krenuli u rješenje tog velikog problema prije nekoliko mjeseci. Ukupan dug cestarskih tvrtki iznosi oko 39 milijardi kuna, a ove godine dolazi na naplatu 7,6 milijardi kuna. Glavni pritisci su u narednih pet godina i iz ovih prihoda nije moguće vraćati te kredite - rekao je Butković.

Primjerice, 2019. na naplatu dolazi devet milijardi kuna. Butković je kazao da se uvodi sustav gospodarenja imovinom, a nova zaduženja bit će ograničena na kapitalne projekte uz strogu kontrolu Vlade. 

Od 3. travnja će se, istaknuo je Butković, provesti 5-postotno usklađivanje cijena na dionicama HAC-a s dionicama ARZ-a. 

Tako će cestarina na dionici Zagreb-Rijeka ostati ista, no ona na relaciji Zagreb-Varaždin će porasti s 25 na 27 kuna dok će cestarina na autocesti Zagreb-Split biti veća za sedam kuna. 

U periodu od 1. srpnja do 30. rujna uvest će se povećanje cestarine od 10 posto, ali se ono, naglasio je ministar, neće odnositi na autobuse i teretne prijevoznike.

Popust za ENC - ostaje popust kakav je i bio, bar ove godine, a u 2018. će se postupno smanjivati, ovisno o prihodima.

- Realnost je da se ta cestarina trebala povećati puno više. Ovo je po nama korektno. Nismo sretni s tim rješenjem, ali gospodarski rast sigurno ne bi bio danas takav da nema autocesta - kazao je Butković. 

Reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ). Najvećim dijelom reforma će se provesti u 2017. i 2018. godine, a trebala bi biti dovršena 2020. godine, implementacijom novog, unaprijeđenog sustava naplate cestarina.

Ministar prometa istaknuo je da će se restrukturiranjem smanjivati i broj zaposlenih u HAC-u. 

- Neće biti velikih otpuštanja, ali će ih biti. U ovoj godini otići će stotinjak ljudi prirodnim odljevom i za njih su osigurane otpremnine - kazao je.

Izmjene Zakona o upravnim sporovima

Vlada je u četvrtak usvojila izmjene Zakona o upravnim sporovima kojim se propisuje mogućnost da Vlada RH, kao tuženik u upravnom sporu, može ovlastiti za poduzimanje radnji u sporu službenu osobu pojedinog ministartstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora čime se znantno olakšava postupanje.

Što se tiče troškova spora, omogućit će se ostvarivanje prava na naknadu troškova spora, a propisuje se da svaka stranka sama podmiruje troškove koje je uzrokovala svojim radnjama te da stranka koja izgubi spor u cjelosti je dužna podmiriti sve troškove spora.

Potpore za prilagodbu proizvođačima mlijeka

Nadalje, Vlada je usvojila prijedlog uredbe o pružanju iznimne potpore za prilagodbu proizvođačima mlijeka.  

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić istaknuo je kako se radi o osiguravanju provedbe uredbe EK o pružanju potpore sektoru stočarstva, prije svega proizvođačima mlijeka, zbog nepovoljnog stanja na tržištu. Vrijednost ukupnih potpora je 22,7 milijuna kuna, a pojednačna vrijednost potpore može iznositi maksimalno 300 kuna po grlu.

Na sjednici su usvojeni i prijedlog Zakona o potvrđivanju Međunarodne konvencije iz Nairobija o uklanjanju podrtina iz 2007. godine, prijedlog odluke o imenovanju EU koordinatora i njihovih zastupnika te prijedlog zaključka o davanju ovlaštenja za prihvaćanje odluka na Glavnoj skupštini društva Đuro Đaković Grupa d.d. 

Vlada je donijela odluku i o pokretanju postupka za ustrojavanje posebnog integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija "Vojno pomorstvo" Sveučilišta u Splitu.  Studij će se početi izvoditi akademske godine 2008./2019., a provodit će se u Hrvatskom vojnom učilištu "Dr. Franjo Tuđman" i sastavnicama Sveučilišta u Splitu.

Koncept studija temeljio bi se na tri smjera - vojna nautika, vojno brodarstvo i vojna elektronika, a trajao bi deset semestara, odnosno pet godina. Završetkom studija stjecao bi se naziv magistra vojnog pomorstva. 

Opće kompetencije koje kadeti stječu završetkom ovoga studija istovjetne su kao i na ostalim pomorskim fakultetima, no uz njih kadeti bi dobili i specifične kompetencije iz djelokruga Obalne straže, MUP-a, uporabe brodskih borbenih sustava i slično, te bi stekli kompetencije za rad u lučkim kapetanijama, Službi traganja i spašavanja, kao i u Službi nadzora i upravljanja pomorskim prometom.

Idi na 24sata

Komentari 172

  • Filomena 17.03.2017.

    i kad budu namaknuli novce od cestarina, onda će si povećati plaće ...

  • mitch_1 16.03.2017.

    Ma podignite cestarinu 1000 % da se konačno prestanemo voziti ovim novim kapitalističkim cestama i da se vratimo ponovo na one stare komunističke. Istina da su pune rupa ali za sada su besplatne. Koliko dugo ne znam , ali na putu do mora uštedim do Zadra i nazad skoro dva kilograma janjetine uz mladi luk i nikuda mi se ne žuri. Jednom sam se vozio u sred zime i iz suprotnog smjera sam sreo oko pedesetak automobila ,a na slavonskoj autocesti prema Osijeku niti jednog,jedinog.A što će tek biti kada se svi presele u Dublin?

  • angel73 16.03.2017.

    Ah ljudi moji .. Pa trebamo mi ovcice otplatiti HAC-ov dug.. Kazu nasi vrhunski politicari da to nije tako veliko poskupljenje,hmm mozda njima nije,ali nama obicnim smrtnicima je..Mi cemo morat dizat kredit da bi otisli na jedno ljetovanje ! Bravo mi svi ! ;-)

Komentiraj...
Vidi sve komentare