To je to što me zanima!

Priče stomatologa: Kako nam pacijenti mogu otežati posao

Kirurginja Petra Nola Fuchs, ravnateljica Stomatološke poliklinike Zagreb, priča kako se pacijenti često ne pripreme za specijalistički zahvat jer ne znaju koje lijekove uzimaju, ali ni higijena nije na zadovoljavajućoj razini
Vidi originalni članak

Stomatološka poliklinika Zagreb najveća je specijalističko-konzilijarna ustanova za pružanje zdravstvene zaštite na području stomatologije u Republici Hrvatskoj kroz koju bude primljeno i terapijski obrađeno preko 60.000 pacijenata godišnje. Svakodnevno se u svom radu sa pacijentima nađemo u šaljivim, ali ponekad i konfliktnim situacijama.

Sve naše medicinsko osoblje educirano je od strane psihologa kako bi stekli komunikacijske vještine i bili u mogućnosti riješiti svaku eventualno konfliktnu situaciju. U našim čekaonicama često su gužve, i stoga je strpljenje i razumijevanje nužno s obje strane - i liječnika i pacijenta, započinje priču ravnateljica Stomatološke poliklinike Zagreb dr.sc. Petra Nola Fuchs, dr. med.dent, spec. oralne kirurgije.

Kao kirurginja, ističe kako joj je najveći problem činjenica da pacijenti dolaze nepripremljeni za specijalistički zahvat. Pod time podrazumijevamo nepoznavanje svojeg medicinskog stanja (ne znaju koje točno lijekove uzimaju, u kojim dozama i koliko često). Kada ih o tome ispitujemo često se naljute i kažu: 'Pa mi smo samo došli izvaditi zub!', a teško im je objasniti da je vađenje zuba životno ugrožavajuća situacija.

Tako smo, primjerice, unazad nekoliko godina imali slučaj gdje je pacijent koji je nosio totalnu protezu istu nije nikada izvadio iz usta te očistio. Postojeću protezu morali smo kirurški odstraniti.

Nažalost oralna higijena pacijenata nije na zadovoljavajućoj razini. Specijalisti naše Poliklinike ulažu veliki trud u edukaciju i promocije svijesti o oralnoj higijeni i ukupno oralnom zdravlju. Postojale su situacije gdje su djeca došla na Odjel ortodoncije te je bilo teško razlikovati što je aparat, a što zubi djeteta. Roditelji često ne shvaćaju da dijete koje nosi aparatić za ispravljanje zubi mora imati njihovu pomoć i podršku prilikom održavanja higijene.

- U našoj Poliklinici četiri dječja stomatologa provode, uz sufinanciranje Grada Zagreba, Program prevencije karijesa djece predškolske i školske dobi Grada Zagreba od 2007 godine. U sklopu Programa vrše se pregledi i edukacija unutar samih škola i vrtića Grada Zagreba. Sva pregledana djeca imaju mogućnost doći u našu Polikliniku bez uputnice i popravit zubiće. Od šaljivih situacija koje se događaju mogu izdvojiti više njih, ali ove su meni ostale najviše u sjećanju. Sve situacije proizlaze najčešće iz straha pacijenata koji ne slušaju naše upute. Primjerice, u zimskim mjesecima nam je jedanput gospođa ušla u ordinaciju. Dok sam tražila njezine podatke na računalu, kazala sam joj da odloži svoje stvari i sjedne u stomatološki stolac, misleći da će odložiti jaknu i kapu. Kada sam podigla pogled sa računala i kartona iste pacijentice ona je sjedila u grudnjaku i gaćicama. Mlađi muški pacijent nakon primanja lokalne anestezije je dobio uputu od medicinske sestre neka ispere usta, on je uzeo vodu iz čaše te promućkani sadržaj nije ispljunuo u stomatološku fontanu nego kroz prozor na drugom katu Poliklinike - nasmijala se dr. Fuchs priznajući ipak kako su u susretu sa stomatologom žene daleko hrabrije od muškaraca.

Strah je najčešći osjećaj koji pacijenti osjećaju pri ulasku u ordinaciju. Svi puno pričaju, smiju se i uglavnom ne slušaju. Ipak, sve nepredviđene i neugodne situacije liječnici s lakoćom premoste jer osim znanja imaju razumijevanja, a i sami se s vremena na vrijeme nađu u ulozi pacijenta u stomatološkoj ordinaciji.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • negdjedaleko 19.01.2018.

    Gđa dr je vjerojatno mlada i svaka čast na dobroj funkciji samo očigledno nema puno iskustva jer sve ovo što opisuje u svojim pričama - pacijenti su nam radili i prije 30-40 godina, a vjerojatno i prije... znači - ima nas puno starijih generacija koji imamo slične ili zanimljivije priče i nismo ih iznosili u javnost zbog samih pacijenata

  • nori 🖖 18.01.2018.

    Kako je tek ginekolozima !

  • 18.01.2018.

    Jednog jutra, moja susjeda mi je rekla da je bila kod zubara. Stresao sam se; Do tog trenutka smatrao sam da su zubari previše plaćeni. Jednostavno mi je bilo žao tog čovjeka, tko god on da bio.

Komentiraj...
Vidi sve komentare