To je to što me zanima!

Prvi let: Od Splita do Hvara hidroavion stiže za 15 minuta

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Za dva tjedna planiramo krenuti s letovima iz marine Rab i Pule, rekao je Jan Albers, direktor marketinga prijevozničke tvrtke ECA. Leti se četiri puta na dan
Vidi originalni članak

Prvi putnici od srijede počeli su letjeti hidroavionom marke De Havilland Twin Otter DHC-6 iz lučice Resnik nadomak splitske zračne luke ka Jelsi na Hvaru. Radi se o prvim komercijalnim letovima hidroavionom na Jadranu, a prije toga provedene su opsežne pripreme i testni letovi. Nakon puta od 15-ak minuta iz Resnika, iskusni kanadaski pilot Mark Poppleton (51) i njegova kopilotkinja Maria Amalie Wiuff  (27) iz Danske dočekani su s oduševljenjem mještana na jelšanskoj rivi. Letjelo se na 2500 stopa, brzinom od oko 185 km/h , a pejsaži Brača, Čiova, Šolte i Hvara s relativno malo visine, ostavili su prve putnike tvrtke European Coastal Airlines (ECA) bez daha.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ovo je veliki dan ne samo za nas, već za zračni promet u Hrvatskoj. Ovim smo dobili prve komercijalne letove hidroavionom kojim smo povezali kopno s Hvarom. Leti se četiri puta dnevno, a nakon ove linije za dva tjedna planiramo krenuti s letovima iz ACI marine Rab, a potom i iz Pule. U dvije godine u ovaj projekt uložili smo 20 milijuna eura. Naš pilot je vrlo iskusan, ima preko 15.000 sati leta hidroavionima – kazao je Jan Albers, direktor marketinga   ECA-e.

U toj njemačko-hrvatskoj tvrki zaposleno je 55 ljudi, od kojih je sedam pilota, a od toga i četiri Hrvata. U Resniku i Jelsi izgrađena su pontonska pristaništa, te male čekaonice s kafićim a. Avion prima 19 putnika , a prvih pet putnika po letu plaća promotivnu kartu po 99 kuna, a ostali putnici punu cijenu od 229 kn. Jeftinije karte namijenjene su za tisuću putnika koji će letjeti do Hvara ili u obrnutom smjeru.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Upravljam morskim avionima oko 20 godina, letio sam na svim dijelovima svijeta, a u posljednje vrijeme u Turskoj. No, ovo su mi prvi letovi u Hrvatskoj, a nova mjesta uvijek donose nova uzbuđenja i izazove u poslu. Ovdje je zaista predivno mjesto - kazao je pilot Poppleton nakon slijetanja u Jelsu.

Namjera im je u budućnosti letovima povezati 66 naseljena hrvatska otoka, a potom posao  proširiti  na Italiju, Crnu Goru, Grčku i Monako. Iz ECA dodaju da Twin Otter može letjeti i po nevremenu kad ne mogu ploviti trajekti.

Ovaj avion može sletjeti i na kopno . Možemo letjeti i po nevremenu, no, tada tražimo zaklonjeni dio luke od vjetra za ugodnije slijetanje. Tako da možemo letjeti cijele godine – rekla je kopilotkinja Maria Amalie Wiuff.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Splićanin Ivo Jurić (43) poveo je kćer Karlu (13) na let do Hvara i nazad. U nešto više od sat vremena uspjeli su od Resnika stići u Jelsu, popit piće na tamošnjoj rivi  i vratiti se u matičnu luku.

- Ovo je bilo fantastično, nikad nisam imao priliku vidjeti otoke na ovakav način jer obični komercijalni avioni idu puno više. Ovo je idealan poklon. Odlučio sam prvi dan povesti kćer do Jelse i vratiti se drugim letom u Resnik. Prekrasno iskustvo – oduševljen je bio Jurić.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 58

  • Drpoje 28.08.2014.

    Ne treba biti skeptik nego se nadati da ce ovaj skoro 40 godina star ljepotan biti dobro servisiran da ne bi bilo kao sa migovima. Da li je to samo jedan avion? Da li dolaze drugi? Koliko ljudi radi za tu kompaniju?

  • 28.08.2014.

    Trebali su uzeti jeftine rashodovane hovercrafte iz Europe, to je najbolji, najjeftiniji i najbrži način prijevoza na otoke. Ali ne.

  • Amon_ 27.08.2014.

    55 zaposlenih? 20 mil. eura? Smiješno, pa za 1 mil. eura kupim Cessnu Caravan Amphibian koja kapacitetom sasvim dovoljno odgovara potrebi, manji su troškovi, itd.

Komentiraj...
Vidi sve komentare