Ispunili smo obećanje i otvorili tunel u srpnju usprkos pričama i poteškoćama. Hrvatske ceste su učinile sve što je u njihovoj mogućnosti. Ovo je realno i rekordno vrijeme što se radova tiče. Tunel je 100 posto siguran, upravo zato smo i tražili najpovoljnije rješenje, rekao je na otvaranju tunela Tomo Vidović, direktor sektora održavanja HC-a. No, posao još nije gotov. Tunel je zbog sezone pušten u promet, ali već na jesen će ga ponovno zatvoriti radi dovršenje radova.
- Bit će to na maksimalno dva mjeseca, prije nego počnu zimska nevremena. Onda će se nastaviti s drugom fazom radova koja uključuje završetak ovog i probijanje još dva tunela na sljedećim velikim okukama prema Vrgorcu, dodao je Vidović.
Ukupni radovi na tunelu do sada iznose 20 milijuna kuna, a za kompletne radove uključujući i nove tunele, predviđeno je 47 milijuna kuna. Podsjećamo, u listopadu prošle godine, zbog odrona Biokova, u potpunosti je blokiran promet iz Makarske prema Vrgorcu. U međuvremenu su korišteni alternativni pravci preko Šestanovca i Ploča koji znatno produljuju putovanje.
Oduševljenje direktora sektora održavanja u HC-u, ne dijeli i predsjednik Mjesnog odbora Ravča Gojko Trlin koji je s mještanima Zabiokovlja u više navrat tražio brže i učinkovitije rješenje.
- Izolacija je teška, a mi smo 300 dana bili izolirani. I dalje ne dijelim mišljenje da je ovo najbolje rješenje. Problem je u onih sedam mjeseci do početka radova. Iako je tunel gotov, mi trebamo sada nastaviti s našim aktivnostima. A to je da tražimo hitnu izradu dokumentacije za druga dva tunela tako da se završavanje ovog tunela radi paralelno s probijanjem novih,
kako opet ne bismo čekali tko zna koliko, kaže Trlin. Prvi vozači kroz tunel bili su podijeljeni u mišljenjima.
- Da je ovo bilo kod Zadra bilo bi gotovo za mjesec dana. Ali nikad nije kasno jer ljudi su uništili aute vozeći sporednim, neuređenim putem preko Biokova - kaže Ivan Jujnović.
- Ovo je odlično. Skraćuje mi put za 60 kilometara - kratko će Zlatko Ćutuk.
- Napoleon je od Trsta do Kotora za četiri godine napravio cestu bez ikakvih strojeva, a Kalmeti i ekipi je za 200 metara trebalo osam mjeseci. Da je neka druga stranka na vlasti ovo bi se bilo riješilo za mjesec dana - misli Nikša Pivac.