To je to što me zanima!

Samo 9 km u četiri godine: Puževa autocesta ide dalje

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Autocesta Zagreb-Sisak: Političari su prije četiri godine uvjeravali da će cesta do Siska doći do kraja 2008. U utorak su počeli graditi 2. dionicu
Vidi originalni članak

Autocesta Zagreb - Sisak duga 47,9 kilometara počela se graditi prije četiri godine. Politička elita uvjeravala je da će autocesta, koja treba oživjeti gospodarstvo Zagrebačke i Sisačko-moslavačke županije, do Siska doći najkasnije do kraja 2008. No u promet je pušteno samo devet kilometara na potezu Velika Gorica - Buševec koja je stajala 657 milijuna kuna. Godinu dana nakon što je potpisan ugovori o gradnji radovi se nastavljaju. Na redu je dionica Buševec-Lekenik duga 11,2 kilometra. Gradilište je obišla premijerka Jadranka Kosor s ministrima  Kalmetom i Šukerom. Gradnja te dionice stajat će 640 milijuna kuna. Prošle godine pred lokalne izbore bivši premijer Ivo Sanader rekao je da će autoceste biti završena do ljeta 2011. 
- Onima koji su govorili da su radovi na autocesti predizborni trikovi i da nikad ništa od ovoga neće biti, želimo im sretan i ugodan put jer će se i oni voziti ovom autocestom - rekao je tada bivši premijer.
Od tada nije potegnut niti kilometar asfalta. Dolaskom Kosor na čelo Banskih dvora zbog krize obustavljeni su radovi na većini projekata. Autocesta prolazi ravničarskim dijelom, a stajat će 5,1 milijardu kuna. Za usporedbu, 380 kilometara Dalmatine na težem terenu koji je zahtijevao gradnju vijadukta i probijanje tunela stajalo je 17 milijardi kuna. Kritike da su dionice preplaćene odbacio je predsjednik uprave HAC-a Stjepko Boban.
- Imam podatak da su prema nekim europskim mjerilima u prosjeku po kilometru naše autoceste jeftinije od ostalih - rekao je Boban premijerki kad su obilazili gradilište.
Čelnik HAC-a tvrdi i da će ova autocesta biti jedan od primjera kako se u Hrvatskoj dobro, efikasno i jeftino grade ceste. “Vladin cilj je potaknuti investicijski ciklus i pomoći građevinskoj industriji”, rekla je Kosor.
- Nastavak radova na ovoj dionici dužoj od 11 kilometara omogućit će zapošljavanje mnogih radnika u građevinarstvu. To nam je jedan od ciljeva, da nam građevinarstvo ne padne na koljena - izjavila je Kosor.
Tonino Picula (SDP) ističe da je to politička cesta, a uvjeren je da će njena iduća dionica biti otvorena kad HDZ-u to  bude potrebno, bilo prije parlamentarnih ili lokalnih izbora. Bivši gradonačelnik Velike Gorice napominje i da je to jedina cesta koja se gradi od sredine te da se gradi sporije i teže od Dalmatine.

AUTOCESTA PROMOCIJE I IZBORA
Gradnja autoceste do Siska počela je 2006. Političari je se sjete uglavnom prije lokalnih izbora.

9. 5. 2009. Sanader prije lokalnih izbora otvorio dionicu

Bivši premijer u promet je pustio devet km dionice autoceste Zagreb - Sisak na potezu Velika Gorica - Buševec. Od tada nije sagrađen ni kilometar.

13. 5. 2009. Potpisan ugovor za dionicu Buševec - Lekenik
Osim za dionicu Buševec - Lekenik, potpisani su ugovori za građenje preostale tri dionice autoceste do Siska duge ukupno 48 kilometara.

6. 4. 2010. J. Kosor najavila da autocesta ide dalje
Nakon Sanadera, aktualna premijerka Kosor obišla je gradilište povodom nastavka radova na autocesti, tj. njezinoj dionici Buševec - Lekenik.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • kota 06.04.2010.

    zar vas nije sram

  • hermaed 06.04.2010.

    naravno da ne grade. od najjeftinije ceste u hr postala je najskuplja. kao što je sisak grad slučaj, i sve vezano uz njega pretvara se u slučaj. zašto? zato što rade samo tamo gdje mogu maznuti, a kako su ima apetiti porasli, ovo im je sitna lova. iako, trasa se mijenjala kako je određenim ljudima odgovaralo. pardon, kako su kupovali koje zemljište!

  • trrtrrt 06.04.2010.

    Zg-Ri 45 godina

Komentiraj...
Vidi sve komentare