To je to što me zanima!

Škola u Norveškoj: Ne postoje predmeti, a učitelji rade timski

Još prije 40 godina učitelji Ringstabekk škole shvatili su da učenici istinski ne sudjeluju u onom što uče. Odlučili su razviti ideju multidisciplinarnog učenja...
Vidi originalni članak

Učitelji ove škole u Norveškoj još su 1970. godine bili inspirirani radom danskog pedagoga Knuda Illerisa i njegove ideje višecirkularnog projektnog rada. Osnovna ideja je učenje kroz multidisciplinarne studije. Naime, kad se učitelji zaposle u ovoj školi oni znaju da moraju surađivati sa ostalim učiteljima, ali ne samo onima koji predaju iste predmete kao i oni. Oni svi zajedno rade u multidisciplinarnim timovima učitelja.

Svaki učiteljski tim sastoji se od 4 do 6 učitelja i odgovoran je za edukaciju 60 do 75 djece. Nastavnici zajedno izrađuju učenički raspored iz tjedna u tjedan i rade svoje planove koje su naravno utemeljene na nacionalnom kurikulumu i opravdavaju očekivanja školskih lidera. Svi studenti imaju iste metode učenja kroz multidisciplinarne teme, kroz razne zanimljive projekte obrađuju određenu tematiku. Učitelji uzimaju ideje jedni od drugih..

Učenici osmih razreda, u dobi od 13 godina, npr. proučavaju potrese i vulkane. Zamišljaju da se penju na Mount Everest. U pripremama moraju najprije proučiti kartu, vrijeme i klimatske uvjete. Zatim predlažu  najbolju rutu za penjanje, rade listu potrebne opreme koju će trebati, računaju koliko će im vremena biti potrebno, izrađuju budžet odnosno proračun.. Da bi riješili sve te zadatke učenici moraju naći puno informacija i zajednički detaljno raspraviti o svemu.

Djeca većinu vremena provode u malim grupama jer se sve bazira na teoriji da se najbolje uči kad  - mislimo , razgovaramo i rješavamo zadatke zajedno! Jako su angažirani u onome što rade. Često ne žele uopće pauzu jer jako želi nastaviti i završiti posao koji su započeli.

U Ringstabekk školi mora se ipak slijediti nacionalni kurikulum tako da svaki učenik ipak dobiva individualne ocjene za svaki predmet te također polažu nacionalne testove kao i svi drugi učenici u Norveškoj. U tim testovima uvijek postižu najbolje rezultate.

Većina roditelja zadovoljna je školom. Shvaćaju da ona djecu priprema za budući život  te im pomaže da razviju potrebne kompetencije. Razvijaju razne vještine, znanja kao i osobni rast svakog djeteta.

Idi na 24sata

Komentari 16

  • bubilero 06.05.2015.

    Clanak je napisan u senzacilistickom maniru. Kao nastavnik u jednoj svedskoj skoli znam ( ili se nadam da znam ) da ovaj sistem koji je u nekim norveskim skolama treba objasniti iz druge perspektive da bi se shvatio. Mozda tada oni koji budu citali shvate da to i nije bas tako "carobno " kako se ovdje opisuje. Pozz.

  • čočo đuđica 05.05.2015.

    a naše škole su posebna priča...ipak su naši studenti cijenjeni u cijelom svijetu???

  • čočo đuđica 05.05.2015.

    standard im je visok...sunca ne vide 6 miseci...osim spize svega u izobilju..tamo religija i nije inn...svi se u petak ponaoijaju..psihijatrije su im ka nama kvartovi...eto in ..šta in treba škola...

Komentiraj...
Vidi sve komentare