Obavijesti

News

Komentari 16

Škola u Norveškoj: Ne postoje predmeti, a učitelji rade timski

Škola u Norveškoj: Ne postoje predmeti, a učitelji rade timski
1

Još prije 40 godina učitelji Ringstabekk škole shvatili su da učenici istinski ne sudjeluju u onom što uče. Odlučili su razviti ideju multidisciplinarnog učenja...

VIDEO

Učitelji ove škole u Norveškoj još su 1970. godine bili inspirirani radom danskog pedagoga Knuda Illerisa i njegove ideje višecirkularnog projektnog rada. Osnovna ideja je učenje kroz multidisciplinarne studije. Naime, kad se učitelji zaposle u ovoj školi oni znaju da moraju surađivati sa ostalim učiteljima, ali ne samo onima koji predaju iste predmete kao i oni. Oni svi zajedno rade u multidisciplinarnim timovima učitelja.

Svaki učiteljski tim sastoji se od 4 do 6 učitelja i odgovoran je za edukaciju 60 do 75 djece. Nastavnici zajedno izrađuju učenički raspored iz tjedna u tjedan i rade svoje planove koje su naravno utemeljene na nacionalnom kurikulumu i opravdavaju očekivanja školskih lidera. Svi studenti imaju iste metode učenja kroz multidisciplinarne teme, kroz razne zanimljive projekte obrađuju određenu tematiku. Učitelji uzimaju ideje jedni od drugih..

Učenici osmih razreda, u dobi od 13 godina, npr. proučavaju potrese i vulkane. Zamišljaju da se penju na Mount Everest. U pripremama moraju najprije proučiti kartu, vrijeme i klimatske uvjete. Zatim predlažu  najbolju rutu za penjanje, rade listu potrebne opreme koju će trebati, računaju koliko će im vremena biti potrebno, izrađuju budžet odnosno proračun.. Da bi riješili sve te zadatke učenici moraju naći puno informacija i zajednički detaljno raspraviti o svemu.

Djeca većinu vremena provode u malim grupama jer se sve bazira na teoriji da se najbolje uči kad  - mislimo , razgovaramo i rješavamo zadatke zajedno! Jako su angažirani u onome što rade. Često ne žele uopće pauzu jer jako želi nastaviti i završiti posao koji su započeli.

U Ringstabekk školi mora se ipak slijediti nacionalni kurikulum tako da svaki učenik ipak dobiva individualne ocjene za svaki predmet te također polažu nacionalne testove kao i svi drugi učenici u Norveškoj. U tim testovima uvijek postižu najbolje rezultate.

Većina roditelja zadovoljna je školom. Shvaćaju da ona djecu priprema za budući život  te im pomaže da razviju potrebne kompetencije. Razvijaju razne vještine, znanja kao i osobni rast svakog djeteta.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 16
VIDEO

Tajni spisi CIA-e o Bljesku: Vršili pritisak na Tuđmana, iznenadila ih brza akcija; 'Zabrinuti smo'
ČETNICIMA LEGIJA OKRENUO LEĐA

Tajni spisi CIA-e o Bljesku: Vršili pritisak na Tuđmana, iznenadila ih brza akcija; 'Zabrinuti smo'

CIA-ini zapisnici sa sastanka održanog 4. svibnja 1995. godine, praktički samo nekoliko sati nakon završetka Bljeska pokazuju koliko ih je iznenadila operacija...

VIDEO Potres kod Slunja snimila nadzorna kamera: 'Prvo je jako udarilo, a onda se sve treslo...'
4.3 PO RICHTERU

VIDEO Potres kod Slunja snimila nadzorna kamera: 'Prvo je jako udarilo, a onda se sve treslo...'

RAKOVICA - Odmah sam pregledao snimke nadzorne kamere s vikendice u Rakovici. Potres se jasno vidi. Prvo je jako udarilo, a onda se tlo kratko zatreslo. To je udaljeno samo 2 kilometra od epicentra, javio nam je čitatelj koji je poslao snimku potresa magnitude 4.3 po Richteru koji je u srijedu u 5.38 zatresao na granici s BiH, samo 15 kilometara od Slunja.
Snažan potres kod Slunja, osjetio se diljem Hrvatske: 'Probudilo me, tresla se kuća'
MAGNITUDA 4,3 PO RICHTERU

Snažan potres kod Slunja, osjetio se diljem Hrvatske: 'Probudilo me, tresla se kuća'

''Prilično jako podrhtavanje'', ''Grunulo jako i dobro zatreslo'', ''Probudilo me'' - samo su neki od komentara na aplikaciji za prijavljivanje potresa