To je to što me zanima!

Starac i barka: Mirku ovaj brod znači sve. Vratio ga je u život...

Mirko Levačić (85) davno je napravio barkicu i živio je za plovidbu. ‘Parkirali’ su mu je ispred doma za starije i vratili ga u život. Sve bi dao za još jednu plovidbu morem
Vidi originalni članak

Životna mi je želja bar još jednom zaploviti na svojem brodu, rekao nam je Mirko Levačić (85), vitalni štićenik Doma “Ivan Pavao II” u zadarskom zaleđu. Svaki dan s prozora svoje sobe u domu čeznutljivo gleda svoju drvenu barkicu na suhom, u dvorištu doma. Za ljepših dana prvo se njoj pođe javiti i zaželjeti joj dobro jutro.

- Sad mi treba kalafat, ne mogu sve sam - dodaje.

On bi, naravno, nadgledao radove na svojoj drvenoj ljubimici bez ijednog čavla, ali ne može sve popravke drva obaviti sam. Iako bi najradije svojim rukama sve odradio, kao nekoć.

- Ma nema tu puno posla. Bilo bi gotovo do proljeća. Ugradio bih jedro i motor, a onda bi ga odvezli u Karinsko more i tamo bih plovio. Poveo bih i svoje prijatelje iz doma pa da svi plovimo zajedno - dodaje.

Prekrasan drveni brodić zapravo je u stanju raspadanja, ima rupa sa svih strana, pa vjerojatno ne bi ni zaplovio nego potonuo. No kažu nam da je kostur zdrav, a drvo s palube lako zamjenjivo. Drvo treba obraditi, rupe pokrpati i vratiti stari sjaj drvenom spomeniku ručne brodogradnje. Barkica mu je već jednom produljila životni vijek.

- Barba Mirko nam je došao prije dvije godine i nije bio baš dobro. Mučila ga je velika nostalgija i nedostajali su mu njegov brod i more. Sinovima je to bilo teško gledati, pa smo prije godinu dana organizirali da mu se barka doveze u dvorište doma. Bila je to sreća najveća! Promijenio se, živnuo je i po cijele dane se vrti oko broda, ima zanimaciju. Čak smo mu sobu premjestili tako da s prozora može gledati u svoj brod. Često sjedi gore i gleda ga, uživa u pogledu, a angažirao se i na drugim područjima pa otad aktivno sudjeluje u životu doma, brao je masline i sudjelovao u proizvodnji ekološkog ulja koje dom proizvodi - rekla nam je Jelena Kero, socijalna radnica iz doma.

Barku su dovezli do doma da Mirko to ne zna, u tajnosti.

- Tata se bojao da brod ne strada u prijevozu, pa mu nismo ništa rekli da se ne brine. Pomogao mi je vatrogasac i podvodni ribolovac Martino Čulina Sokol i prevezao brod na kolicima preko trajekta s Ista, a prijatelji su mi pomogli pri iskrcaju. Otac nije mogao vjerovati! Brod se pojavio kao stvoren čarobnim štapićem! Približavao mu se u nevjerici kao da vidi fatamorganu i prepoznao ga kad je došao blizu. Bio je presretan! Sad nam treba kalafat koji bi se prihvatio posla, a sve ih je manje. To bi bila humana akcija jer bi ocu sigurno produljila život - rekao nam je Patrik, Mirkov sin. Vitalni Mirko živio je 45 godina u Cannesu u Francuskoj, gdje ga je zanimalo drvo i brodogradnja. Osmislio je, dizajnirao i napravio brod koji je spoj gradnje na Azurnoj obali i barke koju je imao njegov otac.

- Uvijek me zanimala drvenarija i naučio sam kako se kod njih grade brodovi. Taj brod je moj životni projekt, a bez njega sam bio tužan i usamljen - kaže nam. Inženjeri i stručnjaci vrtjeli su glavom u nevjerici kad je barba Mirko tvrdio da će brod na kraju gradnje uspjeti izvući s tavana koji im je bio kao umjetnički atelje. Izračunali su da ništa od toga. No barba Mirko je “odokativno” procijenio da će ipak moći van i pogodio za - centimetar! Izvukli su ga preko terase i drvene skele. Gradnja je počela u 90-ima, porinut je 2003., a cijelo je to vrijeme barba Mirko uživao i osjećao se ispunjenim.

- Velika mu je želja obnoviti taj brod. To je njegov život i sve mu se vrti oko te barkice. Sigurno bi mu to produljilo život i obogatilo ga. Kad bi se javio netko voljan raditi na njemu, i dom bi bio voljan donirati novac da ga se uredi jer taj brod barba Mirku život znači - kaže Jelena Kero.

Idi na 24sata

Komentari 20

  • krena 09.01.2019.

    Čovjek na žalost umro 4. sječnja ove godine. Pokoj vječni daruj njemu Gospode.

  • bimbo1 16.12.2018.

    Ispunite djedici tu želju.

  • Globin 16.12.2018.

    Odlično za penzića ali dobro da se nije bavio brodogradnjom. Barka 2003g a raspada se.

Komentiraj...
Vidi sve komentare