To je to što me zanima!

Teret od 415 t od Zagreba do Rijeke voze 5 km na sat

U pola noći u ponedjeljak djelatnici tvrtke Zagrebtransa iz tvornice Končar ET u Zagrebu krenuli su s transfomatorom za Luku Rijeka
Vidi originalni članak

Pripreme su trajale mjesecima. Djelatnici tvrtke Zagrebtrans morali su utvrditi trasu i stalno je provjeravati zbog sigurnosti ljudi i tereta. Morali su ishoditi dozvole od Zagreba, Rijeke, HAC-a, Autoceste Rijeka-Zagreb, ugovoriti osiguranja, reosiguranja... Sam utovar golemog transformatora trajao je osam sati. Sa specijalnim teretom velikih dimenzija stručni su timovi krenuli u ponedjeljak malo iza pola noći. Utovarili su ga u tvornici Končar Energetski transformatori u Zagrebu. Odredište mu je Luka Rijeka, odakle će ga kupac brodom prevesti u Južnoafričku Republiku. Razdaljinu od 165 kilometara prijeći će za 30-ak sati. Brizna kojom se kreću je oko pet kilometara na sat. Toliko je brz čovjek pri žustrom hodu. Istu razdaljinu biciklist bi prešao za 12 sati i 21 minutu, a automobilom za oko dva sata.
- Cijeli je teret dugačak 73 metra, širok je 5,28 a visok 4,55 metara. Ukupno je težak čak 415 tona, a sam transformator 500 MVA teži 230 tona. Razumljivo je da brzina ne može ni biti veća - rekao nam je u utorak Vlatko Kralj, djelatnik Zagrebtransa koji je sudjelovao u prijevozu specijalnog tereta.
- Takav pothvat zahtijeva mnoštvo detalja i veliku organizaciju. U pratnji sudjeluju tri policijske pratnje, dvije interne, jedno signalno vozilo autocesta te vozila s pratećim osobljem - dodao je Kralj. Transformator se nalazi na dvije prikolice sa 12 osovina koje vuku dva tegljača, a po potrebi i treći na uzbrdici. Predviđaju da će u utorak popodne stići na Grobnik, a odatle će ga prevesti za Luku Rijeka. Ondje ga očekuju u srijedu oko 9 sati. Istovar je manje zahtjevan, a prikolicu rastave i kamionima  vrate kao teret.
Za prijevoza se zatvara svaki od 13 tunela na Autocesti Zagreb-Rijeka. Kroz tunele moraju proći sredinom kolnika. Posebni uvjeti prijevoza vrijede preko 24 vijadukta i dva mosta, koliko ih ima na A6. Preko njih prelazi samo kamion s teretom, a pratnja posebno. Ostali vozači u prometu imaju slobodnu traku za pretjecanje, no moraju biti posebno oprezni.
- Onomu tko ne poštuje upozorenja na cesti za vrijeme prijevoza specijalnog tereta pa skrivi prometnu nesreću i ošteti specijalni teret, bolje je da proda kuću jer će ga osiguranje i sudski goniti - kažu u Zagrebtransu kroz smijeh. O cijeni prijevoza nisu mogli govoriti jer je poslovna tajna. No od upućenijih stručnjaka za promet doznajemo da se prijevoz ovakvih tereta plaća stotinama tisuća eura.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • Zeljk0 15.07.2009.

    rupicka; poslao bih te sad znas kud! ja sam odrastao bez oca ni ne sjecam ga se! zato ja svojem djetetu necu uskratiti ni jednog dana roditeljske ljubavi i paznje. Onoga sto je meni falilo kao djetetu kad mu treba otac da ga vodi u kino, luna park, na nogometne utakmice i na sajmove auta i gradjevinskih strojeva a ne danas kupis djetetu playstation i pustis ga nek zivi samo za sebe. Ja svoje dijete vodim svukud za sto god mali pokaze zanimaciju. njemu nema ljepseg nego da spremim sok, sendvic u ruksak i odemo sjesti nekamo u hlad gdje se vidi gradiliste. mali uziva svake sekunde ispustajci zvukove i pokrecuci ruke dok gleda kako bager iskopava zemlju. Kasnije na rucak i onda prosetati zooloskim vrtom! nek pamti da ima oca koji ga voli !

  • KonradZGB 15.07.2009.

    Isss pa to ko da hodas od ZG-a do Rij svaka cast

  • NikaCoolerM 15.07.2009.

    Ti bokca!!! zajeban pothvat, svaka čast za dečke! sretan put.

Komentiraj...
Vidi sve komentare