To je to što me zanima!

Transformacija poslovanja u Sisku 'put kojim Ina treba ići'

Odgovarajući na pitanja novinara uoči sjednice Vlade, Ćorić je kazao da su, kada je riječ o transformaciji poslovanja u Sisku, Uprava i Nadzorni odbor podržali taj plan
Vidi originalni članak

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić izjavio je u četvrtak, komentirajući poslovni plan Ine za iduću godinu, da je riječ o investicijskom ciklusu koji će prije svega dovesti do prijeko potrebne modernizacije rafinerijskog poslovanja, pri čemu je ocijenio da je transformacija poslovanja u Sisku "jednostavno put kojim Ina treba ići".

Odgovarajući na pitanja novinara uoči sjednice Vlade, Ćorić je kazao da su, kada je riječ o transformaciji poslovanja u Sisku, Uprava i Nadzorni odbor podržali taj plan.

- Mislim da Ina definitivno prije svega treba postati "business case", a manje predmet politiziranja - istaknuo je Ćorić.

Na pitanje novinara znači li to konačan kraj rafinerijskog biznisa u Sisku, Ćorić je odgovorio da je transformacija poslovanja u Sisku promišljena na razini menadžmenta Ine i na kraju krajeva njihovih analiza, "i držimo da je to jednostavno put kojim Ina treba ići".

Upitan da prokomentira povlačenje tužbe mađarskog MOL-a protiv Hrvatske podnesenu na Okružnom sudu u Washingtonu, Ćorić je ocijenio da je ta tužba sama po sebi bila bespredmetna jer su po toj tužbi sva potraživanja mađarske strane od Hrvatske bila izmirena već prije više od godinu dana.

Poslovni plan Ine za 2019.

Ina je u srijedu izvijestila o poslovnom planu kompanije za 2019. godinu, u sklopu kojeg planira početak provedbe programa kojim bi prerada sirove nafte bila koncentrirana u rafineriji u Rijeci, dok bi u Rafineriji u Sisku bio industrijski centar s drugim djelatnostima.

U Ini tako napominju da je djelatnost rafinerija i marketinga dosad u prosjeku proizvodila milijardu kuna novčanog gubitka godišnje te se najavljuje pokretanje novog programa "INA R&M Novi smjer 2023."

Program podrazumijeva koncentraciju aktivnosti prerade sirove nafte u Hrvatskoj u Rafineriji nafte Rijeka i u sklopu toga konverziju Rafinerije Sisak u industrijski centar, kao i provedbu ostalih projekata transformacije poslovanja Rafinerija i marketinga u skladu sa strateškim smjernicama, rekli su iz Ine.

Kako su između ostalog naveli, industrijska lokacija u Sisku ostati će "vrijedan dio Ininog poslovanja te će kompanija tamo nastaviti s poslovnim aktivnostima i zadržati položaj vodećeg poslodavca i ulagača".

Za to je, napominju, potrebna promjena iz prerade sirove nafte koja donosi gubitke, u održive alternativne industrijske djelatnosti. Alternative bi, kako se navodi, uključivale razvoj projekata rafinerije bio-komponenti i petrokemijskih proizvoda uvjetovane profitabilnim poslovnim modelom i pozitivnim razvojem regulatornog okruženja u Europskoj Uniji i Hrvatskoj. Također, uključivale bi i moderno logističko središte, proizvodnju bitumena, obnovljivih izvora energije, proizvodnju maziva te druge održive i ekonomski isplative djelatnosti.

Također, kažu da bi zahvaljujući ulaganju u projekt postrojenja za obradu teških ostataka (DCU), rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem za naftni koks te veću ukupnu složenost, Rafinerija nafte Rijeka postala vrhunska europska rafinerija.

- Ukupna ulaganja iznose preko četiri milijarde kuna, što predstavlja najveći pojedinačni investicijski projekt u povijesti kompanije. Konačna odluka o investiciji u projekt DCU planirana je za 2019. godinu, pod uvjetom da budu zadovoljeni svi preduvjeti kojima će se osigurati povrat investicije, a postrojenje bi trebalo biti pušteno u rad 2023. - poručuju iz Ine.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • Ororo 21.12.2018.

    rafinerija bez moderne zeljeznice je kuvac od ovce. samo vi siscani poticite nove narastaje da se bave naftnim derivatima i inom i da vidis kako ode grad kao detroit u bananu. ako danas u kutini ima i jedna mlada osoba koja se osposobljava za petrokemijsku industriju , onda imam poruku i za nj roditelje, ucitelje.... pisi kuci propalo je! bez raznovrsnosti nema opstanka. kao madaroniziraju nas molovci ili kako govore, madari?! mos si mislit! tko je shebo hrvatske zeljeznice , a to su uhljebi, shebali su grad kao sisak i tocka. pa vi placite koliko hocete ali dokle god nece doci politika na vlast koju bude u jednom danu poslala na cestu oko 100 000 u upravama, zupanijama, opcinama itd. nema lijeka, poniremo sve dublje i dublje u 3pm

  • 20.12.2018.

    Davno je Starcevic rekao: "Tko i sam sebe smatra za suznja, taj se nemari cuditi, ako ga i drugi takovim scene“. Ako ste politicar, uz ovakav narod mozete komotno kupiti limuzinu od jedno 10 milijuna kuna, sa zlatnim pepeljarama i unutra degustirati 30 godina star viski. hrvati ce vam pljeskati ako im budete kroz prozor bacali dovoljno praznih boca. I sto budete više arcili- to ce vas vise voljeti jer, eto, bit ce vise boca i za vas.

  • Zmar116 20.12.2018.

    Treba razmontirati rafineriju i na tom mjestu napraviti sajam poljoprivrednih proizvoda...Dovesti deset baba sa štandovima na kojima će se moći kupiti flašice sa domaćim medom i pekmezom,onda razne rakije,domaći špek i sir... I slićno...Onda će vam iz Zgreba dotrćati Tolušić pričati o velikom uspjehu hrvatskih OPG-ova..a poslije njega vjerovatno i žena- kraljica- majka na specijalnu degutaciju proizvoda...Na mjestu ugašene rafinerije bi se mogla napraviti smotra folklora za Banovinu i Moslavinu..I Alkari bi mogli doći specijalno za tu prigodu trčati Alku..a nebo mi mogla proparati u niskom preletu,kao šečer na kraju i dva Izraelska F-16 .. .

Komentiraj...
Vidi sve komentare