To je to što me zanima!

'U matematiku uvedite lekcije o opasnostima klađenja i šah'

Postoje brojne mogućnosti kako osuvremeniti obrazovanje: primjerice uvesti šah, učenje o sportskom klađenju, ples, izradu origamija, domaćinstvo i slično....
Vidi originalni članak

Svakog dana  u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Živimo u doba najvećih promjena u povijesti čovječanstva. Kupujemo nove pametne telefone barem svake dvije godine, mladi redovito i po nekoliko sati na dan koriste internet te društvene mreže Facebook i Twitter, koje u doba kad sam ja bio školarac nisu postojale.

Cijelo to vrijeme obrazovanje se nije prilagođavalo promjenama u društvu te je ostalo isto kao prije 20 i više godina. Uvijek sam za raznolikost u obrazovanju te davanje prilike mladima da izraze svoju kreativnost i osobnost. Postoje brojne mogućnosti kako osuvremeniti obrazovanje: primjerice uvesti šah, učenje o sportskom klađenju, ples, izradu origamija, domaćinstvo i slično u nastavu. U Armeniji je šah uveden kao obavezan predmet u nižim razredima osnovnih škola.

Uče razmišljati

Šah razvija proceduralno razmišljanje, uči učenike uzročno posljedičnoj vezi i strateškom planiranju. Učenici se uče donositi ozbiljne odluke u teškim situacijama. Sportsko klađenje je novi vid zabave među mladima koji je prestao biti samo razbibriga, a prerastao je u ozbiljan problem.

Više od 70 posto srednjoškolaca se barem jednom kladilo, a oko 30 posto njih zadovoljavaju kriterije za rizično i problematično kockanje. Škole bi trebale biti mjesta na kojima će mladi upoznati opasnosti sportskog klađenja. Poznavajući osnove vjerojatnosti i statistike lako je pokazati da je, dugoročno gledano, dobitak u sportskim kladionicama praktički nemoguć. Ples bi, uz tjelesnu kulturu, dao mogućnost djeci da se izraze tijelom. Djeca imaju potrebe za kretanjem i plesom bi poboljšali svoju kreativnost.

Zahvaljujući brojnim znanstvenim istraživanjima danas znamo da se proces učenja razlikuje od osobe do osobe. Neki pojedinci su vizualni tipovi i najbolje uče pomoću slika i grafova, drugi auditivni i najbolje uče slušajući, treći su kinestetički i uče pokretom.

Davor Puklavec/PIXSELL

Pustite ih u inozemstvo

No u posljednje vrijeme smatra se da svi učimo na sve načine i da je najbolje učenje kombinacijom svih tipova učenja. Kinestetički tip učenja u školama je zanemaren. Mnogi učenici mogu poboljšati prostornu percepciju baveći se origamijem, a učenici u Finskoj imaju praktični tehnički odgoj i domaćinstvo. U našim je školama praktičan rad gotovo posve ukinut. Također, komentirao bih i izjavu ministra Vedrana Mornara.Svaki mladi čovjek bi obavezno trebao provesti barem nekoliko mjeseci na školovanju ili radu u nekoj drugoj državi tako da upozna drugačije radne kulture te da svoja saznanja donese u Hrvatsku i razbije učmalost u koju smo utonuli. Imamo sjajne primjere mladih koji su otišli na studentsku razmjenu u druge europske države, dobili ideje koje su proveli u djela i realizirali ih po povratku. Jedan od takvih je Teddy the guardian, projekt dvije zagrebačke studentice, Josipe Majić i Ane Burice, koje su inspiraciju za poduzetničke projekte dobile tijekom studentske razmjene u Austriji. Preporučujem studentima da se prijave za Erasmus projekt razmjene studenata.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • espinoza 14.12.2014.

    Gosp. Milun je zaista ponos Hrvatske. Tolikom broju mladih je pomogao sa svojim besplatnim instrukcijama. Projekt je vrijedan divljenja. Ipak, teško se ne zapitati, zbog čega je tako velik postotak učenika koji moraju tražiti instrukcije. Mislim da nam je oveći broj učitelja zapeo u nekom svom pedagoškom vremenu, a evo i ministar. Žalosno je da škole (čast iznimkama) od učenika traže čisto reproduciranje informacija a ne kritičko mišljenje.

  • JBravarT 14.12.2014.

    Jos u vrijeme mraka u udzbeniku matematike za 4. razred srednje skole , zadnje poglavlje bavilo se zakonom o vjerovatnoci .

  • Natamala 13.12.2014.

    Bas me zanima zasto je ustvari ukinuto domacinstvo!?

Komentiraj...
Vidi sve komentare