To je to što me zanima!

U ponoć je počelo prikupljanje potpisa protiv monetizacije

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Inicijativa se protivi davanju autocesta u koncesiju jer smatra da je to najnepovoljniji model za rješavanje problema golemih dugova, nastalih zbog uzimanja kredita...
Vidi originalni članak

Građanska inicijativa "Ne damo naše autoceste" počela je u ponoć prikupljati potpise za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju, koje će diljem Hrvatske trajati do 25. listopada.

Prikupljanje potpisa je u ponoć simbolično počelo u Zagrebu, Splitu, Slavonskom Brodu i Zadru, a tijekom subote nastavit će se na najmanje 600 štandova po cijeloj Hrvatskoj.

Inicijativa: Koncesija je najnepovoljniji model

Inicijativu 'Ne damo naše autoceste!' pokrenuli su dva cestarska sindikata (Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat radnika Hrvatskih autocesta i cesta), sedam organizacija civilnog društva (Mreža mladih Hrvatske, Pravo na grad, Zelena akcija, GONG, Centar za mirovne studije, Savez udruga Klubtura, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju) i pet sindikalnih središnjica (NHS, HURS, Matica hrvatskih sindikata, SSSH i URSH). 

Inicijativa  se protivi davanju autocesta Zagreb - Split i Zagreb - Rijeka u koncesiju jer smatra da je to najnepovoljniji model za rješavanje problema golemih dugova, nastalih zbog uzimanja kredita za izgradnju autocesta, koje tvrtke HAC i ARZ ne mogu vratiti.

Osim toga, koncesioniranje autocesta dovest će do povećanja cijena, pada kvalitete usluga, smanjenja investicija u infrastrukturu i povećanja nezaposlenosti, a idućih 10 Vlada neće moći donositi strateške odluke o autocestama i neće ih moći tretirati kao razvojni resurs, tvrde protivnici monetizacije.

Autoceste ne idu u prodaju, mijenjaju koncesionara

Iz Vlade su poručili da je cilj monetizacije dobiti jednokratnu uplatu za koncesiju za vraćanje kredita HAC-a i ARZ-a, jer u iduće tri godine Hrvatskoj na naplatu dolaze dvije milijarde eura glavnice, a ukupno treba vratiti četiri milijarde eura glavnice kredita do 2039. godine. Ako dug vraćamo na način reprograma - kao što se činilo do sada dizanjem novih kredita - s kamatom bismo u narednih gotovo 25 godina ukupno morali vratiti najmanje osam milijardi eura, ističu u Vladi.

Napominju kako su autoceste i danas pod koncesijom, pri čemu današnji koncesionari, tvrtke HAC i ARZ, iz 1,9 milijardi kuna prihoda koje ostvaruju na godišnjoj razini ne mogu vraćati kreditne obveze. U ovoj godini će HAC i ARZ za redovne troškove poslovanja, kao što su održavanje autocestovne infrastrukture i povrat kreditnih obveza, trebati osigurati devet milijardi kuna, što znači da im nedostaje više od sedam milijardi kuna, upozorava Vlada. 

-Vlada se odlučila za opciju koju je ocijenila najboljom zato da bi izbjegla onu koja bi u konačnici za građane i državu bila skuplja. Istodobno, korisnici autocesta neće osjetiti razliku u kvaliteti usluga i sigurnosti promjenom koncesionara. I dalje ćemo biti vlasnici istih autocesta koje ostavljamo i budućim generacijama - stoji u priopćenju Vlade.

'Dobra situacija za Hrvatsku'

Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić je rekao kako ga skupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije autocesta ne plaši, a da je pravo građana da na referendumu kažu svoja razmišljanja.

- Objasnit ću to vrlo jednostavno - to je kao da imamo kuću s osam stanova, trebalo nam je šest, malo smo se preizgradili. Našli smo koncesionara, on nam daje unaprijed, naglašavam, unaprijed novac za šest stanova, ako nađemo povećanje prometa i za sedmi stan, dakle mi taj budući prihod dijelimo, dijeli ga država i dijeli ga koncesionar. Dakle, to je za Hrvatsku, što je moje osobno uvjerenje, zapravo jedna dobra situacija jer pokazujemo da znamo sami upravljati sa svojim dugom i pokazujemo da možemo preokrenuti čak i neke negativne trendove -rekao je. 

Hajdaš Dončić je rekao da će ostavku dati isključivo pod uvjetom da ponuda bude dobra, a da iz nekih razloga ne bude prihvaćena.


Idi na 24sata

Komentari 117

  • Mladen Kozic 11.10.2014.

    Ovi koji vele da su ceste njihove ja im velim da nisu tako dugo dok se ne otplate ,dali ćemo ih moći otplatiti sa ovim prometom koji je danas mislim da ne trebati će se dići novi kredit ,pitam sad sve vas jeste li za nove kredite ,vjerojatno da jeste ,a sa da vas pitam zašto ovi koji traže ne damo naše ceste ,nisu išli sa pitanjem JESTE IL DA SE UVEDU VINJETE zašto to nisu tražili ,zato da i dalje sjede u sindikalnim stolicama ,drugi da imaju visoke direktorske plaće ,a ti narode kojem ti je još uvijek mentalni skolop iz Yuge nasjedni ,zašto se sindikat nije digao kad su se prodavale tvornice a sad se diže za auto ceste ma može vas sramota biti dvolični ljudi

  • 11.10.2014.

    Prodali bi svoju mamu samo da opstanu i nakupuju si još skupih oblizeka,Pa možda još koji aviončić?

  • Prva Proleterska 11.10.2014.

    Pošto je problem AC prema jugu, neka sad izvole Dalmatinske obćine pokriti razliku , kad su tolko kokodakali , kako če one donjeti razvitak turizma i gospodarstva. Neka sad uplate te njihove "silne" viškove zarade , koje jim je omogućila AC, u proraćun HAC-a.

Komentiraj...
Vidi sve komentare