To je to što me zanima!

Ustavni sud ukinuo kriterij starosti vozila za taksiste

Ustavnom su sudu sporni specifični, izričiti i, kako su tvrdili predlagatelji, drastični, nerazmjerni zahtjevi u pogledu starosti vozila propisani samo za dvije kategorije vozila
Vidi originalni članak

Ustavni sud je u povodu više prijedloga ukinuo odredbe pravilnika kojima je uveden poseban kriterij starosti vozila za samo dvije kategorije cestovnih prijevoznika putnika, taksiste i iznajmljivače vozila i vozača, piše u subotu Večernji list.

Sažeto, od određenih datuma (neki su produljivani i zbog korone) ti prijevoznici nisu mogli ili od sljedeće, odnosno 2023. godine više ne bi mogli obavljati usluge vozilima starijima od sedam, odnosno pet godina.

Javni prijevoz putnika u cestovnom prometu sukladno zakonu još je moguć kao javni i posebni linijski prijevoz (autobusima), shuttle prijevoz iz zračne luke, povremeni prijevoz i kao mikroprijevoz (na područjima niske potražnje). Ali starost vozila kao kriterij Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pravilnikom je uvelo samo za spomenute dvije kategorije prijevoza vozilima kategorije M1, koji imaju još četiri ili do osam putničkih mjesta.

Samo što je za postojeće taksi-prijevoznike primjena odgođena na pet godina od stupanja pravilnika na snagu, dakle do lipnja 2023.

AIR FORCE BANE Svi detalji afere: Banožić je sjeo u vojni avion kao u taksi. Čekali su ga 7,5 sati u Zagrebu i vratili!

Ustavnom su sudu sporni specifični, izričiti i, kako su tvrdili predlagatelji, drastični, nerazmjerni zahtjevi u pogledu starosti vozila propisani samo za dvije kategorije vozila u javnom cestovnom prometu, što nadilazi samorazumljiv zahtjev za tehničku ispravnost vozila. Također, pri donošenju Pravilnika nisu sagledane objektivne, realne, životne okolnosti i specifičnosti koje odlučno utječu na tržišni položaj pojedinog prijevoznika “sve najslikovitije izloženo u prijedlogu predlagatelja Zorana Vukasovića”, obrazlaže Ustavni sud.

Sporno je što su samo dvjema skupinama cestovnih prijevoznika nametnuta ograničenja u pogledu starosti vozila, a za što razlozi “izuzev najopćenitijih ciljeva i interesa sigurnosti sudionika u cestovnom prometu, nisu jasni, premda bi već i taj cilj, sam po sebi, trebao obvezivati donositelja propisa da sve adresate na razmjerno podjednak način obveže na poduzimanje i poštovanje mjera čija je svrha unapređenje sigurnosti sudionika u cestovnom prometu.”

ŽELE LETJETI OD 2024. Talijani i Francuzi skupa grade infrastrukturu za leteće taksije u svojim zračnim lukama

Eventualne razlike morale bi biti jasno i dostatno obrazložene i/ili proizlaziti iz samog normativnog teksta na logičan način, ali ti razlozi iz očitovanja Ministarstva na jasne i konkretne prigovore predlagatelja nisu vidljivi. Zakonodavac je ovlastio ministra Olega Butkovića da odluči treba li uvoditi ograničenja starosti vozila i s kojim brojem godina, a pravilnik je izrađen prema preporukama struke, studije koju je sačinio Fakultet prometnih znanosti isključivo za taksi-prijevoznike, donosi Večernji list.

Idi na 24sata

Komentari 8

  • Mareke 20.11.2021.

    Sad da vidis Ubra i Bolta..vozit ce od 7 -77,,vozit ce svi..i ti ljudi koji su u tome.nece imat koga vozit jer ce se svi vozit..zvat ce jedan drugoga..a da ne pricamo o pravim Taxistima koji muku muce od kad su dosli ova smeca od Ubera i (Bolta pogotovo)

  • brzi_ja 20.11.2021.

    ima i taxista koji nemaju oznaku , a vozaju goste .. ima i to

  • El bahatti 20.11.2021.

    Zakon su očito donijeli ljudi iz struke ali zaboravili su da je ovo Ljepa naša a ne Katar. Udruženje taxi obrtnika je više puta ukazivalo da je zakon neprihvatljiv te potpuno glup. Po njihovom je Dacia Logan iz 2020 bolji aut o od BMW 5  2015 god. Naravno sigurniji manji zagadjivač i sve ostalo. Kao  osobna vozila ili M1 su presudna u zagađenju i sigurnosti a odnosi se samo na taxi vozila, super zakon. Hvala sudu i kolegama koje su ustrajali u rušenju istog. Živim na moru gdje sezona traje 5 mjeseci max. te imam Passata 2014 god. koji je prešao 150000 tkm auto je redovno održavan i servisiran u vw servisu. Što znači da preko sezone napravim oko 20000 tkm, auto je još uvijek bolji od  mnogo novih auta jer je koštao kao 3 nove Dacie. Hvala ustavnom sudu i kolegama koji su se izborili za nas taxiste. 

Komentiraj...
Vidi sve komentare