To je to što me zanima!

Zagreb: U 15 dana ove godine vozila naletjela na 20 pješaka

Četiri osobe su poginule, dok ih je 14 ozlijeđeno, od toga četiri teško, rekao je na konferenciji za novinare voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Tihomir Svatoš
Vidi originalni članak

Od početka godine na zagrebačkim cestama pognula su četiri pješaka što je četiri puta više nego u istom razdoblju lani pa policija poziva pješake da koriste pješačke prijelaze i pothodnike te da nose svjetlu odjeću, a vozače da vode računa o brzini kako bi se navrijeme mogli zaustaviti ispred zebre.

U prvih ovogodišnjih 15 dana zabilježeno je 20 naleta na pješake pri čemu su četiri osobe poginule, dok ih je 14 ozlijeđeno, od toga četiri teško, rekao je na konferenciji za novinare voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Tihomir Svatoš.

U Vukovarskoj ulici je 7. siječnja poginula 80-godišnja pješakinja na koju je vozeći unatrag naletjelo teretno vozilo, a nekoliko dana kasnije, 11. siječnja, po identičnom crnom scenariju život je izgubio 80-godišnji pješak. Preostale dvije osobe život su izgubile na zebri.

Pješaci bi trebali biti svjesni da su najranjiviji sudionici u prometu, pogotovo starije osobe i djeca pa ih iz policije savjetuju da poštuju prometna pravila, koriste pješačke prijelaze i pothodnike, a u noćima i danima smanjenje vidljivosti da koriste svjetliju odjeću i reflektirajuće oznake.

Vozači moraju paziti na pješake, a moraju znati da su ceste, unatoč suhom vremenu skliske i masne pa trebaju smanjiti brzinu kako bi se mogli pravodobno zaustaviti na pješačkom prijelazu, odnosno trebaju poštivati brzinu kretanja u zoni škola kao i prilikom približavanja pješakom prelazu.

"Želimo upozoriti pješake i vozače na ponašanje u prometu, nesreće se najčešće događaju u toku dana, najčešće vožnjom unazad a dvije su se dogodile na pješačkom prijelazu", rekao je Svatoš.

Naizgled lakši put nije i sigurniji

Uočeno je također da pješaci najčešće rade prekršaje na prometnicima s više traka koje prelaze izvan pješačkog prijelaza ili mimo pothodnika. Najviše naleta na pješake uočeno je na aveniji Dubrovnik, prometnici s tri trake koju starije osobe pokušavaju prijeći jer teže koriste pothodnike. To samo potvrđuje, upozoravaju u policiji, da naizgled lakši put ponekad ne znači i sigurniji put.

U policiji smatraju da mogu napraviti puno u suradnji s građanima s ciljem smanjivanja poginulih i stradalih osoba u prometu pri čemu je važno poštivati prometna pravila i kulturu.

"Pješaci, pješački prijelazi, zeleno svjetlo, vidljivost, poštivanje prometnih znakova i pravila je oruđe koje treba koristiti kako bi se smanjile posljedice u prometu", rekla je voditeljica Službe za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću zagrebačke policije Marija Goatti.

Policija napominje da stalno provode preventivne i represivne akcije, a u proteklih nekoliko mjeseci intenzivirane su akcije protiv četiri ubojice u prometu - vožnje pod utjecajem alkohola, prebrze vožnje, nekorištenja sigurnosnog pojasa i korištenja mobitela.

U akciji usmjerenoj na zaštitu pješaka, policija je u petak uočila 135 prometnih prekršaja od čega se 60 prekršaja odnosilo na vozače. Za pješake uhvaćene da su počinili prometni prekršaj zakonom je propisana kazna od 300 kuna a za vozače, ovisno o prekršaju, od 500 do 2000 kuna.

Policija u suradnji s gradskim uredom za promet nastoji poboljšati sigurnosne uvjete te, kako napominju, reagiraju po svakom saznanju da se može nešto napraviti.

"Građani mogu i redovito prijavljuju takve slučajeve, čak ako uoče da je svjetlo za pješaka prekratko pokušavamo to popraviti. Često imamo upite građana koji prate situaciju u prometu i dojavljuju određene problematike i onda pokušavamo inicirati rješavanja takvih problema", kažu u policiji.

 

Idi na 24sata

Komentari 27

  • toby 17.01.2019.

    Policija bi trebala priječi s riječi na dijelo. Pješaci se šeču kao "svete krave" a policije nigdje.

  • toby 17.01.2019.

    Nakon prodavanja pameti očekujem da policajci stresu bar jednog pješaka

  • AnteVukelić 17.01.2019.

    Pješaci se ponašaju kao da automobili ne postoje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare