To je to što me zanima!

Žale se na novi zakon: Taksisti iz Splita pisali su zastupnicima

Udruga je ustvrdila da bi usvajanje spomenutoga zakona prijetilo dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama ozbiljno narušilo tržišnu utakmicu, a izgubljena bi bila i brojna radna mjesta
Vidi originalni članak

Udruga Radio Taxi Split u utorak se u otvorenom pismu upućenom saborskim zastupnicima usprotivila prijedlogu po kojemu bi zakonom bilo regulirano da jedince lokalne samouprave ne smiju ograničiti broj taksi dozvola na svom području i upozorila da je takav prijedlog zakona suprotan Ustavu Republike Hrvatske.

Udruga je ustvrdila da bi usvajanje spomenutoga zakona "prijetilo dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama ozbiljno narušilo tržišnu utakmicu, a izgubljena bi bila i brojna radna mjesta."".

"U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava 'obavlja poslove iz lokalnoga djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture'," navedeno je u otvorenom pismu predsjednika udruge Radio taxi Split Milivoja Topića upućeno saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet.

Topić je objasnio da su otvoreno pismo odlučili uputiti zastupnicima uoči saborske sjednice na kojoj će se u srijedu odlučivati o prijedlogu Zakona o javnom prijevozu i cestovnom prometu.

Upozorio je i da bi zbog samostalnoga formiranja cijena prijevoza neovisno od odluka gradova i općina bilo realno očekivati da će se cijene mijenjati ovisno o potražnji, a moguća posljedica je nesigurnost za građane i turiste, što bi stvorilo i lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.

U otvorenom pismu upozorava se da su "u ozbiljnim financijskim poteškoćama neke globalne tvrtke, koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga, a svoje 'partnere' vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima, a su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe". S tim u vezi Topić je odsjetio kako je "jedna hrvatska tvrtka, koja je svojedobno radikalno snizila cijene, završila u predstečajnoj nagodbi, pa su njezine dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici".

"Ovo je klasičan primjer dampinga - namjernoga snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku," stoji u pismu.

Topić smatra kako je apsurdno i ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornoga vozila upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.

"Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo", stoji na kraju otvorenogwa pisma.

Idi na 24sata

Komentari 42

  • petar10_1 17.04.2018.

    Svima koje zaista zanimaju nedostaci u nacrtu Zakona o prijevozu i onima koji ce pisati hejterske kometare bez da znaju o cemu pisu svjetujem da procitaju tekst nize; Nacrt Zakona o prijevozu u cestovnom prometu je u suprotnosti s: Glavnim ciljevima  Bijele knjige Komisije od 12. rujna 2001. „Europska prometna politika za 2010.: vrijeme za odluku”, a to je jamčiti sigurne, učinkovite i visokokvalitetne usluge prijevoza putnika kroz uređeno tržišno natjecanje, osiguravajući također transparentnost i obavljanje usluga javnog prijevoza putnika, te uzimajući u obzir čimbenike društvenog razvoja, razvoja okoliša i regionalnog razvoja, odnosno ponuditi posebne tarifne uvjete pojedinim skupinama putnika kao što su umirovljenici, te ukloniti nejednakosti između prijevoznika iz različitih državačlanica koje mogu dovesti do značajnog narušavanja tržišnog natjecanja. Uber narušava tržišno natjecanje već preko dvije godine a ovim zakonom mu se izlazi u susret. Uber potpuno netransparentno i nesigurno (protivno zakonskoim preduvjetima u pogledu licenciranja, minimalnih tehničkih uvjeta i stručne osposobljenosti vozača) već preko dvije godine obavlja prijevoz na području RH.

  • petar10_1 17.04.2018.

    Butkovic je najnesposobniji ministar kojeg je Hr.ikad imala .Grubo ugrozava sigurnost putnika kako u cestovnom tako i zracnom prometu . Sudeci po strabagovoj tuzbi ocigledno je da nezna niti natjecaj organizirat da prodje bez problema . Tko god ga je malo pratio taj covjek nije u stanju izgovorit dvije smislene recenice a da mu tajnica nije predhodno napisala na papir. Ali to je HDZ - Bolje se nemoze ni ocekivat

  • škver 17.04.2018.

    Bitni su oni koji trebaju taxi usluge da im bude što jeftinije a ne vaši interesi !!

Komentiraj...
Vidi sve komentare