To je to što me zanima!

Kako riješiti nesklad između onoga što kažemo i činimo?

Donosimo vam drugi ulomak iz knjige "Tajne uspješnog coachinga" autora Micka Copea u kojemu navodi i objašnjava osnovni cilj svakog uspješnog coacha
Vidi originalni članak

Čim ste se s klijentom dogovorili oko odabira predmeta ''coachinga'' te istražili klijentovu motivaciju i kako svaki njegov dio podržava, a ne ometa postizanje cilja, sljedeći se korak odnosi na stvaranje jasnog ishoda. On se odnosi na igru oprečnog mišljenja i testiranja cilja osiguravajući da je klijent promislio o svrsi ''coachinga'' i što njime želi postići. Klijenti će često govoriti o tome što žele da se dogodi, ali će potom otići i ponašati se na načine koji su potpuno kontraproduktivni željenom ishodu. Bitno je osigurati da njihov cilj bude realan i snažan, i da ono što govore i čine bude u potpunosti u sinkronicitetu.

Nathan Myhrvold je višestruki mladi matematičar koji je studirao kvantnu kozmologiju na Cambridgeu kod Stephena Hawkinga. Zanimljivo je promotriti kako je on stvorio i ostvario svoj osobni cilj. Sjeća se kada je kao mladić na BBC-iju gledao seriju Doctor WHO. Doktor se predstavlja nekome tko kaže: ''Doktore? Jeste li vi znanstvenik?'' A on odgovara: ''Gospodine, ja sam svaka vrsta znanstvenika.'' 

Shvatite kako ljudi kreiraju i stvaraju osobne ciljeve

U tom je trenutku Nathan pomislio: ''Da, to je ono što ja želim biti: znanstvenik!'' On je sada suosnivač tvrtke Intellectual Ventures, koja izgrađuje veliki investicijski portfolio. On osobno ima registriranih više od 18 američkih patenata i još je prijavio više od 100 patenata.

Pouka je da je Nathan postavio jednostavan cilj koji mu je pružio trenutno usmjerenje – nakon toga on se uputio na put ostvarivanja tog cilja. Osvrnite se i razmislite o ljudima koje poznajete. Razmislite o trenucima u kojima ste čuli da izgovaraju ''ja zaista to želim'', ''učinit ću to'' ili ''važno je da ja''. Sada zastanite i recite koliki postotak od njih je zaista i učinio ono što su rekli da će učiniti. 

Koliko osoba prestane pušiti i zatim ponovno počne pušiti? Koliko osoba krene u teretanu da bi nakon nekoliko mjeseci rekli da imaju ''važnije'' stvari za činiti? To opisuje najosnovniji nesklad između onoga što ljudi kažu i onoga što čine – upravo taj nesrazmjer je kritičan i osnovni cilj uspješnog coacha.

Coach je dobar koliko i ishod njegova klijenta

Nesklad u izborima (između ''govoriti'' i ''činiti'') je za klijenta važan jer ako ne uspiju realizirati ono o čemu govore da će napraviti, za njih to postaje neugodno, frustrirajuće i visoki trošak. To može stvoriti i emocionalni stres jer se ljudi bore sa životnim destruktivnim ovisnostima i navikama, kojih se žele riješiti, ali im je teško riješiti te probleme. To također može biti destruktivno i na poslovnom planu

Kao i profesionalni nogometaš, glumac ili glazbenik koji je uspješan onoliko koliko je dobra njegova/njezina zadnja utakmica, uloga ili koncert, svaki ''coach'' je dobar onoliko koliko je uspješan posljednji ishod njihova klijenta. Ako radite s ljudima koji se ne mijenjaju ili koji ostvaruju samo kratkoročne promjene i potom se vraćaju na staro, što vam to govori o vašoj vrijednosti kao ''coachu'' u procesu ''coachinga''? Kako će svijet percipirati vašu sposobnost pomaganja i kakvu će štetu to učiniti vašoj dugoročnoj ulozi ''coacha''?

Podudaranje onoga što klijent čini i govori

Trebali biste odrediti više čimbenika o vašim klijentima i njihovim područjima ''coachinga'':

  • Jesu li orijentirani na cilj – nastoje li postavljati jasne ciljeve kao prirodan tijek stvari?
  • Trude li se postići definirane ishode?
  • Koji je postotak njihova uspjeha ostvarivanja – to je dobar indikator o tome kako surađuju u partnerskom odnosu tijekom ''coachinga''?
  • Ako ne dostignu svoj cilj, koji je njihov razlog?
  • Preuzimaju li odgovornost za ishode ili okrivljavaju druge ljude?

Ova pitanja mogu pomoći kod utvrđivanja je li prisutno podudaranje između onoga što klijent govori i čini u životu. Ako postoji skladnost, tada je proces ''coachinga'' jednostavniji i potencijalno uspješniji jer znate da će klijent ono što kaže i učiniti. Ali, ako klijent ima tendenciju da govori jedno, a čini nešto sasvim drugo, bit će potrebna veća energija da bi se takva osoba podržala u njezinim nastojanjima i također postoji veća šansa da ishod neće biti uspješan niti održiv.

Autor Mick Cope u svojoj knjizi ''Tajne uspješnog coachinga'' u izdanju Veble commerce-a pojašnjava kako je coaching vrlo učinkovita metoda koja može imati značajan učinak na nečiji osobni i profesionalni život. Ova će vam knjiga dati jasnu sliku alata i metoda za coaching koje će vam osigurati da svaki vaš odnos sa klijentom bude uspješan i da su održive promjene koje on želi postići. One će vam također omogućiti da brzo razvijate vašu osobnu stručnost kako biste postali uspješan coach. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare