To je to što me zanima!

'Poslovanje je dobilo glavu i rep te sada imamo bolje ciljeve'

"Sada smo na pravom putu. Na početku projekta bile smo u situaciji u kojoj smo se vrtjele malo u krug", kaže direktorica Evenija.
Vidi originalni članak

Projekt 'Poslovanje na kvadrat' polako se približava finalnoj fazi, a naši stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić održali su novu seriju sastanaka sa kandidatima. Najprije nas je zanimalo što se trenutno događa u varaždinskoj izdavačkoj kući Evenio, koju vode Jelena Kovačić, Jelena Brezovec i Kristina Šoštar. Tvrtka se inače bavi izdavanjem bojanki i slikovnica te ima specijalizirani portal za roditelje Klinfo.hr

Direktoricu Evenija, Jelenu Kovačić, upitali smo gdje se tvrtka nalazi sada u odnosu na početak projekta. "Sada smo na pravom putu.  Na početku projekta bile smo u situaciji u kojoj smo se vrtjele malo u krug. Vjerovale smo da su nam glavni problem neredoviti prihodi, zbog kojih ne možemo planirati i ulagati u nove proizvode. Zahvaljujući Goranu i Filipu dobile smo drugačiju, objektivniju percepciju situacije i malo stale na loptu. Kroz razgovore s njima, ispalo je da nova ulaganja u proizvodnju trenutno nisu ni potrebna i da ih je bolje odgoditi, jer imamo krcato skladište proizvoda koji su neiskorišteni kapital i dobre klijente kojima treba ponuditi ono što već imamo", kaže Jelena. Napominje i kako je do početka projekta njihova percepcija bila kako dinamično tržište stalno zahtijeva nove ideje i proizvode pa su se tako konstantno "bacale u nove projekte" do razine u kojoj su se u potpunosti iscrpljivali ljudski i financijski resursi tvrtke, a s druge strane gomilale zalihe na skladištu.

Dobar plan

"Ispalo je da nestabilne prihode imamo upravo zato jer ne planiramo, odnosno da stabilni prihodi nisu uvjet za planiranje, već suprotno  – dobro planiranje je uvjet za stabilne prihode. Napravile smo prilično dobar poslovni i financijski plan koji se zasad ostvaruje i optimističan je", kaže Jelena Kovačić. "Što se tiče nestabilnosti prihoda, slušale smo savjet Gorana i Filipa i počele se više fokusirati na poslove koji 'nas hrane', odnosno usmjerile smo energiju na ono što donosi prihode. Energija i pažnja nisu više toliko raspršeni i radimo na tome da ustabilimo prihode na način da ojačamo prodajne kanale i nalazimo nove klijente te puno više radimo na odnosima s postojećim klijentima i na jasnijoj komunikaciji (što nudimo, tko smo, zašto smo bolji od konkurencije). Ukratko, poslovanje je nekako dobilo glavu i rep te se sada jasnije  definiramo i usmjeravamo, odnosno imamo jasnije ciljeve", dodaje.

Jelena pritom ističe kako su od prethodnog sastanka s Goranom Blagusom dogodile naznake novog usmjerenja u poslovanju. "Od početka nam Goran i Filip govore da ćemo s vremenom od nekih djelatnosti morati odustati. Zbog trenutne situacije u gospodarstvu  prisiljeni smo kao i mnogi raditi sve, ali s obzirom na prihodovne potencijale i potražnju na domaćem i inozemnim tržištima, počinjemo se polagano fokusirati  na produkciju, odnosno osmišljavanje sadržaja i kreativno oblikovanje kampanja, proizvoda i usluga namijenjenih djeci i za našu tvrtku i za vanjske klijente. Time se bavimo i sada, imamo ideja, kreativnosti i znanja, ali cilj i san je ojačati tu djelatnost u smislu bolje tehničke opremljenosti, ljudskih resursa, brže realizacije projekata, proširenja ponude proizvoda i usluga te broja inozemnih klijenata", kaže direktorica Evenija. 

Mobilna verzija portala

Što se tiče drugih novosti, u Eveniju skreću pozornost na mobilnu verziju Klinfa (http://m.klinfo.hr) koja je završena i čeka je promocija. Osim lakšeg pristupa sadržajima preko mobitela, mobilni Klinfo će imati i ulogu prodajnog kanala, kažu u tvrtki.

Istovremeno, punom parom se radi na matičnoj web stranici Klinfa. "Radimo na analizi desktop verzije portala te bismo u svibnju trebali početi s redizajnom i programskim izmjenama.  Ono što želimo popraviti je usability za korisnike, preglednost i bolja struktura portala. U sadržajnom smislu idemo s novim rubrikama koje će biti prije svega korisne i informativne te pomoći roditeljima da lakše i brže dođu do još više korisnih informacija. Želimo biti mjesto na kojem će roditelji, koji su u konstantnom nedostatku vremena, pronaći potrebnu informaciju. Klinfo.hr je nešto kao prva stanica do cilja, odnosno željene informacije", kaže Jelena.

Podsjetimo, Evenio je na prijašnjim susretima najavio i kako se priprema za nastup na specijaliziranom sajmu u Bologni. Djevojke su se nedavno vratile sa sajma i zanimala su nas njihova iskustva i rezultati nastupa. "Međunarodni sajam dječje knjige u Bologni bio je prilično uspješan. Ako sve bude kako je dogovoreno, ostvarit ćemo prodaju autorskih prava na naša tiskana izdanja u Italiju, Kinu i Albaniju te Makedoniju i Kosovo, a započeli smo pregovore i s izdavačima iz Španjolske i Francuske. Općenito dobivamo dobre reakcije na naše tiskane proizvode, ali bi trebali povećati ponudu. Kada kupuju za svoja tržišta, agenti i strani izdavači gledaju da to budu serije srodnih proizvoda koje im je lakše kao brendirane cjeline plasirati na njihovim tržištima. To nam je sada i činiti; zaokružiti postojeću seriju, osmisliti nove i nuditi ih na sljedećim sajmovima", ističe Jelena, otkrivši kako im je sljedeća postaja sajam u Frankfurtu. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare