To je to što me zanima!

Provodi li se novi Zakon o mobilnoj pretplati?

Provodi li se u praksi Zakon o mobilnoj telefoniji donesen ove godine? Čitatelj Pametne kune postavio je ovo pitanje našim stručnjacima. Saznajte odgovor!
Vidi originalni članak

Pitanje: Zanima me jedna stvar, riječ je o mobilnoj pretplati, zanima me da li je ovo istina? U prodavaonicama mobitela o tome ne znaju ništa te kažu da se to još ne primjenjuje. U Zakonu koji je izašao 15. srpnja ove godine, sve piše. Tko tu koga laže? Molio bih Vas da mi odgovorite na ovo pitanje, jer sam vrlo nezadovoljan nedostatkom informacija, neuljudnošću i nekulturom mobilnih operatera. Hvala Vam unaprijed.

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije: Zakon je jasan, o praksi upitajte HAKOM

Stavak 5. članka 41. Zakona o elektroničkim komunikacijama glasi: „Pretplatnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora u bilo kojem trenutku. Pretplatničkim ugovorom može se utvrditi da pretplatnik, koji raskine ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora, mora platiti mjesečnu naknadu za ostatak razdoblja obveznog trajanja ugovora, ili naknadu u visini popusta na proizvode i usluge koje je ostvario ako je plaćanje te naknade povoljnije za pretplatnika, osim u slučaju iz članka 42. stavka 7. ovoga Zakona“.

Drugim riječima, pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu te imaju mogućnost biranja povoljnijeg rješenja plaćanja: plaćanje svih preostalih mjesečnih naknada do isteka obveznog trajanja ugovora ili plaćanje naknade za iznos razlike koja je nastala kao posljedica ostvarenog popusta na proizvode i usluge. Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte: Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), Jurišićeva 13, 10000 Zagreb. Tel. + 385 (0)1 489 6000 Fax. + 385 (0)1 4920 227 www.hakom.hr 

HAKOM: Mogućnost raskida obveznih ugovora s operatorima za pretplatnike 

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) zaprimila je veći broj pismenih i usmenih upita građana vezanih uz izmjene i dopune Zakona o elektroničkim komunikacijama. Građani se većinom interesiraju mogu li na temelju odredbe članka 41. raskinuti svoje pretplatničke ugovore bez ikakvih financijskih posljedica. Kako bi se izbjegla preuranjena i pogrešna tumačenja zakona koja mogu dovesti do nesporazuma i sporova, HAKOM smatra potrebnim ukazati javnosti na sadržaj odredbe članka 41. stavka 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama. 

Pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu. Operatori imaju rok od 90 dana, koji je nedavno istekao, a počeo je teći od 10. kolovoza 2011. godine, za usklađivanje svoje djelatnost sa zakonom. Tek će se po isteku navedenog roka konkretno znati kako će pojedini operatori primjenjivati svoju obvezu iz stavka 5. članka 41. 

Udruga Telekom: Zakon se primjenjuje od 8. studenog

Također, kontaktirali smo i udrugu Telekom, točnije njezinog predsjednika i stalnog sudskog vještaka za telekomunikacije - Đuru Luburu.

"Zakon o mobilnoj telefoniji se provodi, te su svi uvjeti poslovanja operatera od 8. studenog usklađeni sa slovom zakona. Ipak moguće je da postoje neke nepravilnosti kod pojedinih operatera te stoga, ovim putem, pozivam sve korisnike da takve nepravilnosti prijave Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)." 

Portal Pametna kuna poziva čitatelje da nam se i dalje javljaju sa svojim upitima vezanim uz ovu temu ali i uz sve druge situacije u kojima su narušena vaša potrošačka prava ili ste zakinuti - kako bi vam u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, rad i poduzetništva mogli na njih odgovoriti.  

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare