To je to što me zanima!

Suočeni ste s ovrhom? Saznajte kakav je postupak

Ako ste se suočili s ovrhom i niste znali kako postupiti onda vam donosimo postupak, ali i najčešće pogreške potrošača
Vidi originalni članak

Ako ste se našli u situacijama kada ste se suočili s ovrhom i niste znali kako postupiti? Objasniti ćemo vam tijek ovršnog postupka, ali i koje su najčešće pogreške potrošača. Potrošači se često žale da nisu dobili obavijest o ovrsi, nego da su tek pri pokušaju podizanja novaca s računa uvidjeli da im je račun blokiran, kako donosi Udruga potrošača "Korana". Donosimo vam ovršni postupak vezan za slučajeve Fine.

Praksa pokazuje da su potrošači često sami prouzročiti takve slučajeve, kao npr:

Nisu ažurirali adresu koju su dali pri sklapanju Ugovora po kojem je nastao dug, pa im se ni ne može uručiti obavijest

Nisu išli u poštu podignuti obavijest, a poštar ima je ostavio obavijest (žuti listić) o prispijeću obavijest

Jednostavno su odlučili: „Ja to neću platiti“, a opisan je postupak, ako se ni u dva pokušaja Rješenje (obavijest) ne uspije uručiti.

A ako se ipak dogodi da ovlašteni subjekt nije poslao obavijest i potrošač ima dokaz o tome, predlažemo da istog prijave Hrvatskoj odvjetničkoj komori, te kod suda pokrenu postupak za poništenje ovršnog postupka.

Ovršni postupak 

Ovrhovitelj ovlaštenom subjektu (javni bilježnih, odvjetnički ured ili sud) daje prijedlog o ovrsi. Pravni subjekt je dužan obavijestiti potrošača prema koje je pokrenut postupak s Rješenjem i dati mu pravni lijek da može platiti ili osporiti dug u roku od 8 dana.

Ako dužnik plati dug ovršni postupak se obustavlja, ako dužnik (žalbom ili prigovorom) osnopi dug javni bilježnik ili odvjetnički ured mora bez odlaganja cijeli predmet dostaviti sudu na daljnje rješenje, znači ne može on odlučivati o osnovanosti žalbe. Sudski postupak provodi se po ustaljenom parničnom postupku. Ako ovlašteni subjekt nije uspio u prvom pokušaju uručiti obavijest, mora to pokušati najmanje dva puta (mora imati dokaze o tome da je pokušao). Ako ni nakon dva pokušaja nije uspio uručiti obavijest i pokrenutom postupku, mora izvjesiti obavijest o tome na oglasnu ploču i sudu i ako se u roku od 15 dana dužnik ne javi, smatra se da je Rješenje pravosnažno i šalje se na izvršenje. 

Idi na 24sata

Komentari 2

  • maribel 10.07.2012.

    Budući da autor članka opisuje, ili barem pokušava opisati, tijek postupka ovrhe na temelju vjeropodostojne isprave, predlažem da se potrudi ispravno informirati te potom točnu i potpunu informaciju prenijeti javnosti, obzirom da gornji tekst sadrži toliko netočnih informacija da se tek sada potrošača dovelo u potpunu zabludu.

  • SlavkoIgric 10.07.2012.

    Ma da, ja sam platio račun nakon što sam dobio rješenje za ovrhu i svejedno su mi blokirali račun i dignuli oko 1400 hrk. Par mjeseci nisam niti skužio dok nisam u banci zatražio ispis transakcija jer mi nije pasalo stanje na računu. Zahebala je navodno Fina jer je odvjetnik od Komunalnog poduzeća Križevci pokazao papir koji su oni poslali u Finu po kojem se vidi da je račun plaćen i da je ostalo za platiti troškove (valjda njihove). Novac su mi vratili kad sam došao u komunalno poduzeće pitati zakaj su mi uzeli novac za račun koji je plaćen, naravno nisam dobio novac koji su uzeli za navodne troškove a sve skupa za uslugu koju mi nisu niti pružali. Dakle zaračunali su mi 2-3 godine odvoza smeća i kamate za to vrijeme i nimalo ih nije uzbuđivala zastara a nisu mi odnijeli niti jednu kantu smeća. Od kad smo sklopili ugovor plaćam račune. Naravno, nisam dobio niti jedan poziv na parnicu, čak sam dobio rješenje od suda da ne trebam platiti "dug" jer oni nisu platili nekakvog vještaka, ali poslije par mjeseci sam nažalost dobio drugačije rješenje. Mislim da je to krađa a ne možeš im ništa.

Komentiraj...
Vidi sve komentare