To je to što me zanima!

Potrošačka prava: banke će morati raditi transparentnije!

Jednostavnijom usporedivosti informacija želi se omogućiti potrošačima donošenje odluke u skladu s njihovim financijskim mogućnostima i individualnim očekivanjima
Vidi originalni članak

Hrvatska narodna banka objavila je na svojim je internetskim stranicama poziv na javnu raspravu o dva nova propisa kojima želi unaprijediti informiranost potrošača.

Riječ je o prijedlogu nacrta Odluke o sadržaju i obliku u kojem se potrošaču daju informacije prije ugovaranja pojedine bankovne usluge te prijedlogu nacrta Smjernica koje će urediti Opće uvjete poslovanja i izmjena kreditnih institucija u poslovanju s potrošačima.

Potrošaču pružiti objašnjenja prije zaključivanja ugovora

Prema njima, banke će primjerice morati istaknuti uvjete prema kojima se mogu mijenjati kamatne stope tijekom ugovornog odnosa, odnosno parametre o čijem kretanju ovisi promjena kamatne stope. U prijedlogu nacrta navodi se kako su odredbe ove Odluke dužne primijeniti sve kreditne institucije koje posluju ili namjeravaju poslovati s potrošačima i u okviru tog poslovanja zaključuju ili namjeravaju zaključiti ugovore o kreditu ili depozitu neovisno o valuti, ročnosti, iznosu ili namjeni

Osim minimalnog opsega informacija propisanih člankom 306. Zakona o kreditnim institucijama i člankom 5. Zakona o potrošačkom kreditiranju, kreditna institucija dužna je, prije zaključivanja ugovora iz  članka 1. ove Odluke, potrošaču dati pojašnjenja i o mogućoj promjenjivost naknada koje zaračunava korisniku kredita u vrijeme trajanja ugovora o kreditu, informacije o načinu postupanja s depozitom nakon isteka ugovorenog roka te informacije o uvjetima raspolaganja s depozitom maloljetnih osoba.

Unaprjeđenje razumljivosti i dostupnosti

Svrha Smjernica je potaknuti kreditne institucije na unaprjeđenje razumljivosti i dostupnosti Općih i specifičnih uvjeta poslovanja kojima se uređuju poslovni odnosi između kreditne institucije i potrošača vezano uz posebne grupe proizvoda namijenjenih potrošačima. Primjena Smjernica doprinijet će unaprjeđenju transparentnosti kreditnih institucija i omogućiti jednostavniju usporedivost informacija na temelju kojih će potrošač moći donijeti informiranu odluku usklađenu s njegovim financijskim mogućnostima i individualnim očekivanjima.

Udruga Franak uputila je Ministarstvu financija prijedlog mjera kojima traži zaštitu korisnika kreditnih usluga, a koje bi se mogle provesti hitnim izmjenama prethodno spomenutih Zakona. Udruga je predložila niz konkretnih prijedloga, istaknuvši potrebu za hitnim uvođenjem zakonske regulative i nadzora u području stambenog kreditiranja.

Ako imate bilo kakve prijedloge, primjedbe i sugestije na predložene tekstove Odluke i Smjernice, možete ih dostaviti putem elektroničke pošte na adresu zaštita.prosaca@hnb.hr najkasnije do 22. listopada 2012. godine.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • user_28947 13.10.2012.

    Ako bude uopšte još ko imao novce u bankama. Ako se ovako nastavi, čisto sumnjam.

Komentiraj...
Vidi sve komentare