To je to što me zanima!

Kvar zbog napona? Tražite naknadu štete na uređajima

Čitateljica nam se javila zbog štete koja je nastala na njezinim kućanskim aparatima zbog greške HEP-a. Kakva je procedura pri naplati takve štete?
Vidi originalni članak

Donosimo odgovore na vaša pitanja, na koja odgovaraju stručnjaci iz udruge Potrošač.

Od Elektre pismeno tražite naknadu štete na uređajima

Čitateljica iz Gornjeg Kraljevca postavila nam je sljedeće pitanje: Izgorjeli su nam električni aparati zbog pogreške elektre. Zanima me u kojem roku je elektra dužna platiti štetu?

Savjetujem čitateljici da se pismeno obrati Elektri i zatraži naknadu pretrpljene štete zbog greške na mreži elektroenergetskog sustava. Elektra je, prema Zakonu o zaštiti potrošača, čl. 8., dužna potrošaču odgovoriti u roku od 15 dana. Tek nakon odgovora koji dobije iz Elektre potrošač se može obratiti Povjerenstvu za reklamaciju potrošača pri Elektri, što je regulirano člankom 24. Zakona o zaštiti potrošača, objašnjava Igor Vujović iz Potrošača, udruge za zaštitu potrošača. 

Podsjetimo, krajem ožujka u međimurskom Gornjem Kraljevcu Elektra je imala kvar u trofaznoj niskonaponskoj mreži na koju su priključeni jednofazni potrošači. Zbog tog kvara se u instalacijama tih potrošača pojavio povišeni napon koji je oštetio kućanske uređaje u čak 50 kućanstava.

Obustave nema dok traje reklamacija

HEP-u smo se žalili na račun, na dio koji je u zastari, ali oni to ne prihvaćaju, nego prijete isključenjem struje. Je li njihovo ponašanje u skladu sa zakonom?

Dokle god je reklamacijski postupak u tijeku, HEP kupcu ne smije isključiti struju. Ako je kupac dobio opomenu s popisom dugovanja čiji je dio ili sav iznos u zastari, tada se po Zakonu o obveznim odnosima može pozvati na zastaru. Dugovanje koje nije u zastari treba platiti. Na zastaru se je najsigurnije pozvati pismeno, a HEP ima 15 dana za odgovor. Ako ne odgovori ili odgovori negativno, kupac se žali Povjerenstvu za reklamacije potrošača koje svaki javni davatelj usluga mora imati. Oni imaju 30 dana za odgovor. Ako ni oni ne prihvaćaju zastaru, tada se kupac žali Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji - HERA. I oni imaju 30 dana. Nakon njih kupac se može žaliti Državnom inspektoratu.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • zahira45 09.11.2013.

    Korisno za znati. Hvala

  • Baba Vanga78 08.11.2013.

    prije jedno 4 mjeseca bilo je nevrijeme pračeno grmljavinom i sve uz to što ide... osobno mi je otišao tv koji je bio iskljućen na dugmetu... kad sam ga upalio nedugo nakon prestanka grmljevine samo se zapusio.isti dan u susjedstvu je otislo nekoliko modema,telefona itd... KAD SE zališ elektri ona DOĐE PAR DANA KASNIJE I IZMJERI NAPON KOJI SE VRATIO U NORMALU I JEDNOSTAVNO KAŽU da oni nisu krivi jer je napon normalan... ne zanima ih što mi mislimo... i kako bi mogli izmjeriti napon poslije grmljavine????? tako da ćemo ikad teško moći naplatiti kvarove kućanskih aparata.....

  • gazimar 07.11.2013.

    Kako večina ljudi ne poznaje zakon i ne zna kako si pomoći, ljudi uglavnom plate ili ostanu iskopčani. Teško je bez struje i oni to dobro znaju. A tko se odluči s rogatim bosti na kraju ga košta mnogo više. Tako je to kad stvar uzmu sudovi i agencije u ruke.

Komentiraj...
Vidi sve komentare