Čitateljica nam se javila zbog štete koja je nastala na njezinim kućanskim aparatima zbog greške HEP-a. Kakva je procedura pri naplati takve štete?
Kvar zbog napona? Tražite naknadu štete na uređajima
Donosimo odgovore na vaša pitanja, na koja odgovaraju stručnjaci iz udruge Potrošač.
Od Elektre pismeno tražite naknadu štete na uređajima
Čitateljica iz Gornjeg Kraljevca postavila nam je sljedeće pitanje: Izgorjeli su nam električni aparati zbog pogreške elektre. Zanima me u kojem roku je elektra dužna platiti štetu?
Savjetujem čitateljici da se pismeno obrati Elektri i zatraži naknadu pretrpljene štete zbog greške na mreži elektroenergetskog sustava. Elektra je, prema Zakonu o zaštiti potrošača, čl. 8., dužna potrošaču odgovoriti u roku od 15 dana. Tek nakon odgovora koji dobije iz Elektre potrošač se može obratiti Povjerenstvu za reklamaciju potrošača pri Elektri, što je regulirano člankom 24. Zakona o zaštiti potrošača, objašnjava Igor Vujović iz Potrošača, udruge za zaštitu potrošača.
Podsjetimo, krajem ožujka u međimurskom Gornjem Kraljevcu Elektra je imala kvar u trofaznoj niskonaponskoj mreži na koju su priključeni jednofazni potrošači. Zbog tog kvara se u instalacijama tih potrošača pojavio povišeni napon koji je oštetio kućanske uređaje u čak 50 kućanstava.
Obustave nema dok traje reklamacija
HEP-u smo se žalili na račun, na dio koji je u zastari, ali oni to ne prihvaćaju, nego prijete isključenjem struje. Je li njihovo ponašanje u skladu sa zakonom?
Dokle god je reklamacijski postupak u tijeku, HEP kupcu ne smije isključiti struju. Ako je kupac dobio opomenu s popisom dugovanja čiji je dio ili sav iznos u zastari, tada se po Zakonu o obveznim odnosima može pozvati na zastaru. Dugovanje koje nije u zastari treba platiti. Na zastaru se je najsigurnije pozvati pismeno, a HEP ima 15 dana za odgovor. Ako ne odgovori ili odgovori negativno, kupac se žali Povjerenstvu za reklamacije potrošača koje svaki javni davatelj usluga mora imati. Oni imaju 30 dana za odgovor. Ako ni oni ne prihvaćaju zastaru, tada se kupac žali Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji - HERA. I oni imaju 30 dana. Nakon njih kupac se može žaliti Državnom inspektoratu.