To je to što me zanima!

Postoje dvije stope za izračun: Cestarina ne košta uvijek isto

Tko izađe s autoceste Zagreb - Macelj na polovici i odmah se vrati, platit će trećinu manje od onoga tko je odvozi u komadu. Izračuni mogu biti vrlo zbunjujući...
Vidi originalni članak

Na Autocestu Zagreb - Macelj ušao sam u Zaprešiću i izašao u Trakošćanu te platio 48 kuna. Na povratku sam ušao u Trakošćanu i izašao u Začretju te platio 14 kuna. Ušao sam ponovno i na izlazu Zaprešić platio 18 kuna, rekao nam je čitatelj.

- S kratkim izlazom s autoceste prošao sam čak 16 kuna jeftinije za istu udaljenost - čudi se.

Pitao je, kaže, djelatnika na izlazu s autoceste u Zaprešiću kako je to moguće?

- Nasmijao se i nije znao što bi rekao - kaže čitatelj.

U tvrtki Autocesta Zagreb - Macelj kažu kako je način izračuna cestarina određen ugovorom o koncesiji.

- Dvije su stope za izračun cestarina. ‘Zatvorena stopa cestarine-tranzit’ vrijedi za svako vozilo koje putuje neprekinuto od Zaprešića do Maclja ili od Maclja do Zaprešića, a ‘Zatvorena stopa cestarine-dio’ za sve ostale dionice na autocesti, osim dionice od Jankomira do Zaprešića koja nije pod naplatom. Zbog primjena različitih stopa nastaje i razlika u cijeni koju je platio vaš čitatelj - kažu u Autocesti Zagreb - Macelj.

Nisu objasnili zašto su uvedene dvije stope, no neslužbeno doznajemo da se tako, nižom cijenom za kraće dionice, htjelo potaknuti lokalno stanovništvo da se više vozi autocestom, a manje lokalnim prometnicama. Na drugim autocestama u Hrvatskoj nema tako osmišljenih razlika u cestarinama.

U Hrvatskim autocestama (HAC), tvrtki koja upravlja s najviše kilometara modernih prometnica, cestarinu izračunavaju prema pravilniku koji je usklađen s europskim direktivama.

- Cestarina se izračunava prema udaljenosti između dvije točke naplate koju vozilo prolazi, prema tome u koju skupinu vozilo spada i prema jediničnoj cijeni po kilometru. Iznos cestarine s porezom na dodatnu vrijednost obračunava se u kunama bez lipa, a od početne do krajnje točke naplate na autocesti mora odgovarati zbroju iznosa cestarina za svaku pojedinu dionicu autoceste - pojašnjavaju u Hrvatskim autocestama.

Isti Pravilnik o cestarinama koriste na Autocesti Rijeka - Zagreb pa je i cestarina za vožnju od početka do kraja ove autoceste jednaka zbroju cestarina za svaku pojedinu dionicu.

Na Istarskom ipsilonu cestarina za vožnju cijelim glavnim pravcima u pravilu odgovara zbroju cestarina za korištenje manjih dionica tih istih pravaca. U iznimnim slučajevima, kažu u tvrtki Bina Istra, koja upravlja Istarskim ipsilonom, na pojedinim dionicama nailazimo na minimalna odstupanja u odnosu na ovo pravilo.

- Odstupanja nisu ciljana, nego proizlaze iz potrebe zaokruživanja cijena cestarine prilikom promjene tarifa. Kad se cijene cestarine usklađuju s inflacijom, moraju se neznatno korigirati kako bi bile zaokružene zbog bržeg naplaćivanja - objašnjavaju u Bina Istri.

Primjer iznimke je na dionici Pula - Kanfanar koja stoji 17 kuna, ali tu izlazak poskupljuje autocestu. Vožnja Pula - Vodnjan jug stoji četiri kune, Vodnjan jug - Vodnjan sjever četiri i Vodnjan sjever - Kanfanar 10 kuna, ukupno 18.     

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare