To je to što me zanima!

Traže odštetu: 'Zbog kolapsa HT-a nismo mogli poslovati!'

Tko potpiše ugovor, pristaje i na to da ne mora uvijek dobiti ugovorenu uslugu. Tako su se osigurale sve veće kompanije. No, što će biti s običnim korisnicima?
Vidi originalni članak

Hoće li mi smanjiti račun? Nadoknaditi štetu jer nisam mogla trgovati zbog njih? Zbog čega ih masno plaćamo? Da im se sruši sustav, a oni da slegnu ramenima i kažu: “Žao nam je”.

Dan nakon telekomunikacijskog kolapsa u cijeloj zemlji u redakciju stižu upiti čitatelja.

- Jučer sam se trebao vratiti u Zagreb, no ostao sam dan dulje na moru jer nisam mogao podići novac, a kartu nisam mogao platiti ni karticom - kaže čitatelj, dok se studentica žali da je bez veze išla u susjedni grad platiti godinu na fakultetu. Đuro Lubura, stručnjak za telekomunikacije, kaže da o operaterima ovisi hoće li smanjiti račune.

- Prekid nije bio dulji od 24 sata pa nisu to obvezni učiniti niti ih na drugi način obeštetiti. No smatram kako bi HT trebao iskazati pažnju i prihvatljivom gestom se ispričati korisnicima. Na njima je hoće li to i kako napraviti - objašnjava Lubura.

U HT-u za neviđeni kaos okrivljuju nadogradnju sustava.

- Veliki investicijski ciklus koji je HT pokrenuo 2015. uključuje brojne nadogradnje i unapređenje funkcionalnosti sustava. Uslijed jedne takve nadogradnje došlo je do poteškoća u funkcioniranju mreže. Točan uzrok bit će poznat nakon detaljne analize stručnjaka - odgovaraju u HT-u i dodaju da nisu točni ni napisi da je pao samo jedan server niti da telekomunikacijski sustav cijele države ovisi o samo jednom serveru.

I Đuro Lubura misli da se radilo o kvaru više komponenti.

- U takvim situacijama nije jednostavno shvatiti što se događa niti to otkloniti - kaže Lubura i dodaje da zbog izoliranog incidenta nije potrebno uzeti koncesiju operateru. U HAKOM-u istražuju što se dogodilo.

- Potrebno je ispitati uzrok kvara te utvrditi je li operater poduzeo sve zakonom propisane sigurnosne mjere da do kvara ne dođe. Ako nisu, HAKOM će pokrenuti sudski inspekcijski postupak - kažu u HAKOM-u.

Ni neki Tele2 korisnici do utorka navečer nisu mogli zvati. Njihov operater objašnjava kako svojom mrežom pokrivaju 95 posto Hrvatske, a tamo gdje nemaju pokrivenost, “uskače HT”. Kažu i da preuzimaju i odgovornost za sve korisnike, bez obzira na to što je uzrok eventualnih problema, ali i da su poteškoće u utorak bile male i relativno brzo otklonjene pa neće poduzimati daljnje korake. Operateri možda neće smanjiti račune za ovaj mjesec, a i inače vole naplatiti uslugu koju nisu izvršili. Tri najveća operatera, HT, Vipnet i Tele2, u opće uvjete poslovanja stavili su odredbu po kojoj ne moraju osigurati signal u svakom trenutku i na svakom području. No to će naplatiti. HAKOM tvrdi da operater nikad ne može jamčiti potpunu pokrivenost signalom.

- Ako zbog nepokrivenosti ili zagušenja na pojedinoj baznoj stanici postoji korisnik koji nije mogao koristiti uslugu, ona mu ne može niti će biti naplaćena - kažu u HAKOM-u.      

24sata


24sata


24sata

Idi na 24sata

Komentari 44

  • narcopolo 15.01.2016.

    ma fuj lopine

  • jozabroz 10.10.2015.

    t com se bori dobiti status hrt-a,, da, hoces neces ,moras njima davat lovu ali bas za nista,,eto,,i vise nego ista bi volio da te dvije firme propadnu i potpuno se ugase,zaposleni sa hrta ce lako,,prosjek primanja imaju takav da dvije godine nemoraju nista radit,,a ovi iz t coma nek tuze njemacku i evo love,,

  • Igor Petak 27.09.2015.

    Treba ih tuziti nije im ovo prvi put a hvala bogu imaju love nstukli su na nasim racunima.

Komentiraj...
Vidi sve komentare