To je to što me zanima!

Kad odrastem, bit ću influencer

Nekoć su djeca sanjala o poslovima učitelja, astronauta, sportaša i eventualno glumaca, a danas žele postati influenceri ili youtuberi kad odrastu. Zapravo, i puno prije nego što zaista odrastu. O toj temu razgovaramo s Nebojšom Grbačićem iz sadržajne agencije Cvoke
Vidi originalni članak

Ako mislite da je to loše i da tu „nema kruha“, možda trebate razmisliti još jednom. Naime, globalna industrija influencera u 2020. godini vrijedna je 13 mlrd. američkih dolara. S obzirom na povećano korištenje interneta, što pasivno, što aktivno, tijekom 2020. godine, a radi pandemije, te su brojke danas vrlo vjerojatno još i veće.

Devet od 10 brendova vjeruje u influencere

Influenceri su dio marketing plana velikog broja brendova i tvrtki oglašivača. Oni su svojevrsna spona između krajnjeg kupca i brendova. No kako nije riječ o „običnim“ reklamama, nego najčešće o recenzijama i suradnjama brendova i stvarnih osoba, koje ljudi prate i vole, efikasnost influencer marketinga je značajno veća. Prema nekim istraživanjima na zapadnom tržištu, čak 93% oglašivača vjeruje da im donose direktnu marketinšku korist. Devet od 10 oglašivača vjeruje da je influencer marketing odličan smjer za njihov brend. Njih 83% koristi influencere kako bi direktno podigli svijest o svom brendu, a prema istim statistikama čak 8 od 10 ljudi će se radije odlučiti na kupovinu proizvoda ili usluge, ako su isti prezentirani od strane influencera kojem vjeruju.

Posao kao i drugi? Često i puno teži

Prema nedavnom istraživanju Styrie i Nielsena, u Hrvatskoj ima čak 50.000 ljudi koji su influenceri. Kakvo je stanje na domaćoj marketinškoj sceni i koliko je zapravo razvijena influencerska scena, te kakva je budućnost ovog zanimanja, pitali smo Nebojšu Grbačića, suvlasnika kreativne agencije Cvoke i suradnika u nastavi na Poslovnom veleučilištu Zagreb, gdje vodi Praktikum, kako bi studentima iz prve ruke približio rad u praksi.

- Domaća influencerska scena buja. Prvenstveno na Instagramu i YouTubeu, iako zadnjih godinu pa i dvije imamo snažan rast novih kreatora na TikToku. Recept za njihov uspjeh je naizgled jednostavan – veća količina dobrog, zanimljivog sadržaja, interakcija s fanovima, dijeljenje goodiesa i nagrada, ali prije svega autentičan i iskren nastup prema publici (od koje žive). Biti influencer je 24/7 posao i traži od pojedinca jako puno odricanja, čisto ako bilo tko pomisli da je to samo „malo se fotkati na Instagramu“. Dakle, daleko od „jednostavnog“, kaže Grbačić.

Kakvo je stanje u Hrvatskoj po pitanju zarada Influencera i može li se od toga živjeti, pitamo ga.

- U agenciji radimo s jako puno brendova i jako puno influencera, pa znamo iz prve ruke koje su cijene onih većih, ali i onih manjih (tzv. Mikroinfluenceri) koji često imaju i veću vrijednost za brend. Odgovor je tu jednostavan, 20% njih zarađuje bolje i više od preostalih 80%, no i ovih 80% može sasvim pristojno živjeti od influencerstva. Sve je u pristupu, koliko su autentični i zanimljivi svojim pratiteljima, ali s druge strane koliko gledaju na svoj posao kao na – posao. Konkretno, kako pristupaju brendovima, kako formiraju cjenike i prezentiraju se, kako „prodaju“ i sl., zaključuje Grbačić.

Idi na 24sata