Kad odrastem, bit ću influencer | 24sata
Obavijesti

Promo sadržaj

Kad odrastem, bit ću influencer

Kad odrastem, bit ću influencer

Nekoć su djeca sanjala o poslovima učitelja, astronauta, sportaša i eventualno glumaca, a danas žele postati influenceri ili youtuberi kad odrastu. Zapravo, i puno prije nego što zaista odrastu. O toj temu razgovaramo s Nebojšom Grbačićem iz sadržajne agencije Cvoke

Ako mislite da je to loše i da tu „nema kruha“, možda trebate razmisliti još jednom. Naime, globalna industrija influencera u 2020. godini vrijedna je 13 mlrd. američkih dolara. S obzirom na povećano korištenje interneta, što pasivno, što aktivno, tijekom 2020. godine, a radi pandemije, te su brojke danas vrlo vjerojatno još i veće.

Devet od 10 brendova vjeruje u influencere

Influenceri su dio marketing plana velikog broja brendova i tvrtki oglašivača. Oni su svojevrsna spona između krajnjeg kupca i brendova. No kako nije riječ o „običnim“ reklamama, nego najčešće o recenzijama i suradnjama brendova i stvarnih osoba, koje ljudi prate i vole, efikasnost influencer marketinga je značajno veća. Prema nekim istraživanjima na zapadnom tržištu, čak 93% oglašivača vjeruje da im donose direktnu marketinšku korist. Devet od 10 oglašivača vjeruje da je influencer marketing odličan smjer za njihov brend. Njih 83% koristi influencere kako bi direktno podigli svijest o svom brendu, a prema istim statistikama čak 8 od 10 ljudi će se radije odlučiti na kupovinu proizvoda ili usluge, ako su isti prezentirani od strane influencera kojem vjeruju.

Posao kao i drugi? Često i puno teži

Prema nedavnom istraživanju Styrie i Nielsena, u Hrvatskoj ima čak 50.000 ljudi koji su influenceri. Kakvo je stanje na domaćoj marketinškoj sceni i koliko je zapravo razvijena influencerska scena, te kakva je budućnost ovog zanimanja, pitali smo Nebojšu Grbačića, suvlasnika kreativne agencije Cvoke i suradnika u nastavi na Poslovnom veleučilištu Zagreb, gdje vodi Praktikum, kako bi studentima iz prve ruke približio rad u praksi.

- Domaća influencerska scena buja. Prvenstveno na Instagramu i YouTubeu, iako zadnjih godinu pa i dvije imamo snažan rast novih kreatora na TikToku. Recept za njihov uspjeh je naizgled jednostavan – veća količina dobrog, zanimljivog sadržaja, interakcija s fanovima, dijeljenje goodiesa i nagrada, ali prije svega autentičan i iskren nastup prema publici (od koje žive). Biti influencer je 24/7 posao i traži od pojedinca jako puno odricanja, čisto ako bilo tko pomisli da je to samo „malo se fotkati na Instagramu“. Dakle, daleko od „jednostavnog“, kaže Grbačić.

Kakvo je stanje u Hrvatskoj po pitanju zarada Influencera i može li se od toga živjeti, pitamo ga.

- U agenciji radimo s jako puno brendova i jako puno influencera, pa znamo iz prve ruke koje su cijene onih većih, ali i onih manjih (tzv. Mikroinfluenceri) koji često imaju i veću vrijednost za brend. Odgovor je tu jednostavan, 20% njih zarađuje bolje i više od preostalih 80%, no i ovih 80% može sasvim pristojno živjeti od influencerstva. Sve je u pristupu, koliko su autentični i zanimljivi svojim pratiteljima, ali s druge strane koliko gledaju na svoj posao kao na – posao. Konkretno, kako pristupaju brendovima, kako formiraju cjenike i prezentiraju se, kako „prodaju“ i sl., zaključuje Grbačić.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

VIDEO

5 najčešćih pitanja vezano uz pojavu vlage ili plijesni u kući/stanu
PROMO

5 najčešćih pitanja vezano uz pojavu vlage ili plijesni u kući/stanu

Kupaonica, kuhinja, suterenski i podrumski prostori, ali zapravo u svim prostorima u kojima boravimo trebamo osigurati adekvatan protok zraka kako bi isključili mogućnost nastanka vlage, a time i plijesni

Savršena kombinacija: tanko i lagano prijenosno računalo s velikim zaslonom
PROMO

Savršena kombinacija: tanko i lagano prijenosno računalo s velikim zaslonom

Napravljeno od neobičnog materijala Ceraluminuma i sa superiornim mogućnostima umjetne inteligencije, ovo će prijenosno računalo osvojiti vaše srce
Dugoročna studija BMC otkrila kako ukloniti celulit
PROMO

Dugoročna studija BMC otkrila kako ukloniti celulit

BMC Complementary Medicine and Therapies je znanstveni časopis porijeklom iz Ujedinjenog Kraljevstva (Velika Britanija) koji izdaje izdavačka kuća BioMed Central