To je to što me zanima!

Impresivno je koliko je 'prašine digao' završni esej o Karleuši

Slične teme istraživanja poput ovog istraživanja koje je proveo kolega u kontekstu utjecaja influencera na medijske teme su danas stručni i znanstveni standard, objašnjava profesor Domagoj Bebić
Vidi originalni članak

Iako sama nikad nije završila fakultet, ime Jelene Karleuše (40) našlo se na koricama završnog eseja zagrebačkog studenta, a time se pohvalila i putem društvenih mreža.

Zahvaljujući jeku pornoafere u kojoj se našla, cajka Jelena Karleuša postala je i tema završnog eseja studenta na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Naslov rada glasi 'Celebrity diplomacija na prostoru bivše države Jugoslavije: Slučaj Jelene Karleuše', a pjevačica se na Instagramu pohvalila kako je postala inspiracija studentu novinarstva.

- Nisam pisao o seks-skandalu. Proveo sam objektivnu analizu sadržaja njezinih Twitter objava i objektivno iznio rezultate u pogledu koliko je to objava, na koju tematiku, koliko ih je bilo društveno angažiranih i slično. Jelena je jedini celebrity na ovim prostorima koji društvene mreže koristi u te svrhe - rekao nam je student koji je u sklopu pete godine pisao esej u sklopu kolegija Cyberpolitika.

- Pozornost koju je privukao kolega svojim radom uistinu je impresivna. Rijetke su teme završnih eseja koje privuku ovakvu pozornost. Primio sam brojne pozive, a čuo sam se i s kolegom kojemu sam dao punu potporu jer je uistinu postigao veliku pozornost svojim istraživanjem - ispričao nam je profesor i nositelj kolegija Domagoj Bebić, koji priznaje kako mu je drago kad mu studenti predlože teme vezane za influencere i osobe iz javnog života.

- Na taj način i sam učim nove stvari koje struka i znanost nisu još stigli objasniti. Na jednoj konferenciji u Kopenhagenu kolege su odbili raspravljati o bilo kakvim temama koje nisu u okviru mode, hrane i popularnih osoba jer ipak takve teme danas najviše privlače medije i korisnike - objašnjava Bebić, koji je ujedno i izvanredni profesor za mentoriranje. 

I dok se ovakva praksa u Hrvatskoj smatra pomalo čudnovatom, profesor Bebić otkriva kako je ona uzela maha pogotovo u Sjedinjenim Američkim Državama. 

- Slične teme istraživanja poput ovog istraživanja koje je proveo kolega u kontekstu utjecaja influencera na medijske teme su danas stručni i znanstveni standard. Naveo bi primjere istraživanja uloge Katy Perry (34) u kampanji Billa Clintona (72) pa do istraživanja komunikacije Lady GaGe (32). Također, postoje kolegiji pa i studiji popularne kulture na uspješnijim znanstvenim institucijama o popularnim osobama primjerice o Beyonce (37) i njezinoj komunikaciji - objašnjava profesor. 

Ovo nije prvi put da se Karleuša stavila ruku pod ruku s obrazovnim institucijama. Prije sedam godina se njezino ime našlo na testu opće kulture. Jedno od pitanja u sklopu prijamnog ispita za Filozofski fakultet u Nišu glasilo je: 'Novi hit Jelene Karleuše u naslovu spominje biblijske gradove' pa su bili ponuđeni odgovori, a točan je bio 'Sodoma i Gomora'.

LETE, LETE PARE... Karleuša je odjenula 'bilo' kao mladenka, fanovi su razočarani

OVE FOTKE DOKAZUJU DA JE SEVERINA I DALJE SEKS BOMBA: 'Možda je popustio botoks, ali žena je nevjerojatna'

Idi na 24sata

Komentari 51

  • KoYon 28.02.2019.

    Nije bitna karleuša, bitna tematika je proučavanje tog fenomena iz perspektive novinara. Kao što smo mogli vidjeti na 24 sata, a i u drugim medijima smo imali 3-4 članka dnevno o tome. Zato što je senzcija. I to je bio predmet pisanja.. senzacionalizam, modernost, novi mediji... Esej je apsolutno pogođen, a vi koji kenja*e vjerojatno još niste u potpunosti zakoračili u 21. stoljeće i neke stvari vam još nisu jasne 😄

  • EmilCandor 28.02.2019.

    Draga Shiny, otvoreni mediji su nadrasli svakodnevnicu s 24/7 opće dostupnosti. Karleuša koristi taj fenomen na način, koji slobodno možemo nazvati - profesionalnim. Na podlozi istog medija diljem bliskog istoka i Afrike pokrenuto je niz instant revolucija. Esej o kojem je ovdje riječ nije u funkciji hvale subjekta - nego pristupa tog subjekta kojim postižu efekte na podlozi opće-dostupnog medija bez kojeg bi joj/njima uspjeh bio manje zajamčen.

  • 28.02.2019.

    Dragi profesore vi ste ipak promašili zanimanje,žao mi je vaših studenata.

Komentiraj...
Vidi sve komentare