To je to što me zanima!

Sport i novac: Kad milijuni igraju, pravila ne postoje!

Kod iznenadnog poraza Milana mnogima je prvo za oko zapeo logo internetske kladionice nasred dresa. No nisu samo kladionice moćne...
Vidi originalni članak

Sport i novac od pamtivijeka su međusobno povezani. I za organizaciju prvih antičkih Olimpijskih igara bio je potreban novac. U modernom sportu ta je veza jača nego ikad.
Televizijska prava i time povezani sponzorski ugovori zaradu sportaša i klubova podigli su na neslućene visine. No ponekad nastaje dojam da sponzorski ugovor postaje “ugovor s vragom”.
Kladionice sponzoriraju nogometne klubove i lige, lanci “brze hrane” Olimpijske igre, duhanska industrija Formulu 1, a kada su alkoholna pića, točnije pivo, u pitanju, opet je na prvome mjestu nogomet.
Prošli nogometni vikend obilježili su loši rezultati vrhunskih europskih momčadi. Milan je kod kuće izgubio od Bologne, Real Madrid je “pao” u La Coruni, Barcelona u Numanciji. Mnogim navijačima prvo je na pamet pao logo internetske kladionice koji na dresovima nose njihovi ljubimci i moguća namještanja utakmica.
U Formuli 1 dugo godina sponzorski primat imala je duhanska industrija. Zadnje utočište duhana na kraju je ostao Ferrari, koji je s Phillip Morrisom potpisao ugovor vrijedan čak 990 milijuna dolara.



CIGARETE - ZBOG DUHANA POBJEGLI NA ISTOK
Godinama je duhanska industrija praktički samostalno financirala Formulu 1. Restriktivni propisi u europskim zemljama bitno su smanjili njihov utjecaj u tom sportu. Veliki šef Formule 1 Bernie Ecclestone nije se htio odreći duhanskog novca te se velik broj utrka sa Staroga kontinenta preselio na Daleki istok.


KLADIONICE - SPONZORIRAJU CIJELE DRŽAVNE LIGE
Internetske kladionice danas sponzoriraju brojne velike europske klubove. Najpoznatiji primjeri sigurno su rekordni španjolski prvak Real Madrid i talijanski AC Milan. Njihov glavni sponzor pritom “uzdržava” i cjelokupnu portugalsku ligu, koja se prije nekoliko godina našla u središtu skandala zbog namještanja utakmica.

FAST FOOD - OLIMPIJSKI DUH UZ NEZDRAVU HRANU
Kad je Usain Bolt prije nekoliko godina postao svjetski juniorski prvak na 200 metara, jamajčanski atletičar uzviknuo je: “Dajte mi hamburger!”. Bolt je, kao i najveća zvijezda Igara u Pekingu Michael Phelps, deklarirani ljubitelj “brze hrane”. Slučajno ili ne, glavni pokrovitelj ovogodišnjih Olimpijskih igara u Pekingu bio je McDonald’s.

ALKOHOL - STOP ALKOHOLU, A PIVOVARE SPONZORI
Zagrebačka pivovara dugogodišnji je sponzor hrvatske nogometne reprezentacije, a jedno vrijeme “Ožujsko” se nalazilo i u nazivu Prve hrvatske nogometne lige. Prema novom zakonu o navijačima, točenje alkohola na hrvatskim stadionima je zabranjeno, no sudeći prema broju “pivskih” reklama tijekom prijenosa utakmica, pivo nije alkohol.

351 milijun eura budžet je Real Madrida. Čak 75 milijuna eura klub dobiva od glavnog sponzora, kladionice

850 milijuna dolara sponzori su investirali u Olimpijske igre u Pekingu i Torinu, najviše McDonald’s i Coca-Colu

990 milijuna dolara vrijedan je ugovor najtrofejnije momčadi Formule 1, Ferrarija i Phillipa Morrisa

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare