Afera Dizel s manipuliranjem na testovima ispušnih plinova snažno je pogodila njemački Volkswagen, koji je, kako je objavio Der Tagesspiegel , odlučio smijeniti direktora kompanije Martina Winterkorna. Posljednji dan bit će mu u petak, a navodi se da je njegov izgledni nasljednik direktor Porschea Matthias Müller.
Volkswagen je u utorak objavio kako će rezervirati čak 6,5 milijardi eura kako bi pokrili trošak u ogromnom skandalu , u koji je globalno uključeno čak 11 milijuna dizelaša ove kompanije.
Direktor VW-a u SAD-u, Michael Horn, rekao je kako nisu bili iskreni s regulatorima te da su uprskali stvar. Prošli petak američka Agencija za zaštitu okoliša objavila je da su VW-ovi dizelaši imali puno više štetne emisije nego što su sugerirali testovi te da se regulatore može prevariti softverom, piše
BBC
.
Kompaniji su naredili da povuče 482.000 vozila, a samo u SAD-u mogle bi ih čekati kazne do najviše 18 milijardi dolara.
POGLEDAJTE VIDEO:
Priznanje Michaela Horna
Šire se istrage
Istragu je zatražio i francuski ministar financija Michel Sapin, a Mike Hawes iz britanskog Udruženja proizvođača i trgovaca automobila kaže kako EU funkcionira na 'potpuno drugačijem sustavu' od SAD-a. Rekao je kako se testovi provode u strogim uvjetima uz nadzor vladinih agencija te misli kako nema dokaza da proizvođači varaju. Istaknuo je kako se vozila slučajnim odabirom skidaju s proizvodne linije te se mora raditi o standardnim modelima. Ali, dodaje i da su sadašnji testovi zastarjeli te da se traži modernije testiranje, koje će predstavljati uvjete na cesti.
Američke vlasti pak su objavile kako će proširiti istragu i na druge proizvođače automobila, kako bi utvrdili jesu li se i oni koristili sličnim metodama, piše Reuters . Dodaju da su isto tako i dužnosnici u Njemačkoj odlučili istražiti jesu li se falsificirali podaci o emisiji u Europi.
11 milijuna vozila ima sporni softver
Iz kompanije su se oglasili u utorak priopćenjem u kojem stoji da su dodatne interne istrage pokazale da je taj softver instaliran i u druga dizelska vozila Volkswagen grupe. Navode da za većinu tih motora softver nema nikakav učinak, ali da se razlike odnose na vozila s motorom tipa EA 189, kojih je oko 11 milijuna. Razlike u testovima i stvarnom korištenju utvrdili su samo kod tog tipa motora te dodaju kako rade na tome da tehničkim mjerama uklone te razlike. Sa 6,5 milijardi eura obavit će servise i pokušati vratiti povjerenje kupaca, a uvjeravaju i da će transparentnije komunicirati, piše Sky .
Nakon pada od gotovo 20 posto u ponedjeljak, kompanija je izgubila oko 14 milijardi eura vrijednosti. Dionica kompanije nastavila je padati i u utorak.