To je to što me zanima!

Amerikanac iz Japana: Nova Toyota RAV4 na velikom testu

RAV4 se odmiče od tradicionalnih karakteristika, koje je kao jedan od pionira klase utemeljio 1995. Dizajnom i voznim svojstvima očito se priklanja kupcima iz SAD-a
Vidi originalni članak

Uz Suzuki Vitaru, Toyota RAV4 je “izmislila” danas toliko popularnu klasu SUV. Bilo je to moderno, okretno, praktično i brzo vozilo za sve terene, jednako uvjerljivo u performansama na cesti kao i na lakšim terenima. No nakon 18 godina stvari su se promijenile. To više nije automobil koji slijedi svoju filozofiju i postavlja trendove nego automobil koji slijedi statistiku, oblikovan je po prodajnim brojevima i ide niz dlaku kupcima - i to onim američkim. Tamo Toyota, naime, prodaje većinu RAV-ova. To objašnjava i netipičan dizajn, osobito interijera. Oštre izbočine možda jesu vizualno atraktivne, ali nisu pretjerano ergonomske, pa se suvozači mogu na njih i nažuljati.

A prostora ima više nego dovoljno, pri čemu posebno iznenađuje prostranost stražnje klupe. Uz to, prtljažnik prima čak 547 litara prtljage. Posljedica je to povećanih dimenzija iako RAV4 zapravo nije narastao toliko koliko se doima. Glomazna karoserija ostavlja i drukčiji dojam na vozača. Zbog visokog poklopca motora i kokpita imate dojam da sjedite niže u autu. Preglednost zbog toga pati, ali je osjećaj više sportski, što podupiru i relativno teške i precizne komande.

Nažalost, u vožnji takav sportski dojam rasplinjuje rastreseni ovjes, koji neugodno, glasno i naglo reagira na oštre poprečne neravnine, ali i na dobrom asfaltu ne uspijeva držati karoseriju, koja se dosta naginje pod kontrolom. Novi RAV4 jednostavno ne voli zahtjevniju vožnju, pa je sve više od srednjeg tempa mučenje za auto i vozača. Osnovni dizelski motor sa 124 KS je dobra mjera za RAV4. Uglađen je i miran u radu, nudi dobre performanse, a nije rastrošan - prosječno smo trošili 7,2 l/100 km. 

Srednji paket opreme

U srednjem paketu, Limited, putnici uživaju u komforu dvozonskoga klima-uređaja, sportskim sjedalima i kožnim detaljima, a tu su i 6,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir, 17-inčni kotači, tempomat, stražnja kamera... 

Uz snažnije motore i AWD pogon

RAV4 u ponudi ima i AWD pogon, koji po potrebi uključuje stražnje kotače i nudi blokadu središnjeg razdjelnika snage, ali samo uz snažnije motore. S najslabijim dizelašem dolazi samo prednji pogon. 

Toyota RAV4 2.0 D-4D 2WD Limited

TVORNIČKI PODACI
masa: 1535 kg
dimenzije: 457x185x172cm
obujam:  1998 ccm
snaga:  91 kW/124KS 
ubrzanje (0-100km/h):  10,5 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja:  4,9 l /100 km

CIJENA: 246.000 kn (testni model)   239.100 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Suzuki Vitara, Mazda CX-5, Ford Kuga, Nissan Qashqai

PLUS: kultiviran i štedljiv motor, kvaliteta i pouzdanost, dobar osjećaj na upravljaču, prostran interijer, osobito straga
MINUS: ergonomija interijera, glomaznost, karoserija se mnogo naginje u zavojima, ovjes osjetljiv na poprečne neravnine

Idi na 24sata

Komentari 57

  • Calista_1 01.06.2013.

    E nekad je bio fičo, 101, fiat ....i svi smo bili zadovoljni....a sada tražimo dlaku u jajetu !! Ma dooobar je svaki samo da je novi :):)

  • WOMANIZER 30.05.2013.

    ljubav na prvi pogled! :D

  • ivest 30.05.2013.

    sviđa mi se jedino volan..

Komentiraj...
Vidi sve komentare