To je to što me zanima!

Egzotični eko dostavnjak: Novi Peugeot Partner vozi na struju

Auto na električni pogon u Hrvatskoj je rijetka pojava, a dostavni “teretnjak” prava egzotika. Bešumno kretanje izaziva čuđenje prolaznika, a vlasniku štedi novac
Vidi originalni članak

U automobilu koji svojem vlasniku služi kao sredstvo rada najbolje se vide sve prednosti i mane električnog pogona. Zbog toga smo s mnogo znatiželje i očekivanja pristupili prvom komercijalnom vozilu na električni pogon koje se našlo na našem tržištu. Hrabrost da se upusti u zaista neizvjesnu prodajnu avanturu imao je Peugeot sa svojim Partnerom Furgonom na električni pogon. 

Ideja je vrlo jednostavna i logična. U gradovima dostavna vozila ne prevaljuju tako velike kilometraže pa bi deklariranih 160 km s jednim punjenjem baterije moglo biti itekako dovoljno za bavljenje ozbiljnim poslom. No poznato je da je deklarirana autonomija, jednako kao i potrošnja goriva, od strane proizvođača uvijek postavljena pomalo optimistično. Uz iznimno nježnu vožnju uspjeli smo prevaliti 155 km, no vozite li se uobičajenim stilom, računajte na 120-130 km. Ako je hladno i uz to koristite grijanje oduzmite još 10-20 kilometara. 

Taj mali doseg s jednim punjenjem je i dalje realnost električnih automobila, kao što je i dugo vrijeme punjenja. Na običnoj kućnoj utičnici prazna se baterija puni osam do 15 sati.  No, ako vam je sve to prihvatljivo, odnosno ako ne radite veliku kilometražu električni Partner može se lako zavući pod kožu. Jednostavnost i uglađenost vožnje, solidne gradske performanse, gotovo apsolutna tišina koja vlada u prostoru motora i svakodnevna ušteda od otprilike 50 kuna jasni su aduti električnog dostavnjaka. Punjenje se može obaviti na svakoj kućnoj utičnici, a stvar bi dodatno pojednostavili brzi punjači na kojima bi 80% baterije bilo puno za 30 minuta. No takvih punjača s istosmjernom strujom u Hrvatskoj za sada još nema.

Cijena je na žalost kod električnih automobila i dalje takva da unaprijed obeshrabri i najveće ekološke entuzijaste. Auto postaje isplativ jedino uz državne subvencije. A one su već najavljene i za iduću godinu. Uz predviđenih 70.000 kuna od države električni Partner zaista postaje poželjna roba.

Daniel Kasap/Pixsell

Drugačiji instrumenti

Umjesto klasičnog obrtomjera auto ima pokazivač trenutne snage pogona i punjenja baterije, a tu je i dosta važan indikator koji pokazuje koliko struje troši klima/grijanje. Brzinomjer logično pokazuje samo do 130 km/h. Ručicu mjenjača zamjenjuje jednostavni okretni prekidač.

Daniel Kasap/Pixsell

Peugeot Partner Furgon Električni 

Tvornički podaci:
masa: 1530 kg
dimenzije: 438x186x186cm
Motor:  Električni
snaga:  49 kW/67 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  18,7 s
najveća brzina: 110 km/h
autonomija:  160 km

Cijena: 264.263 kn (testni model)   264.263 kn (bez doplata)

Daniel Kasap/Pixsell

Gdje puniti vrlo je važno pitanje 

Odlazak na duži put s električnim autom prava je muka i zahtijeva snalažljivost. Punionice su tek u rijetkim mjestima. Nekoliko ih je u Zagrebu, a tu su još Rovinj, Starigrad, Smiljan, Labin... Bez sumnje - nedovoljno.

Idi na 24sata

Komentari 14

  • kikimanitu 29.12.2014.

    Iako je Peugeot najbolji francuski brend a i auto,nema šanse da bi mu dao prednost pored silnih japanaca a ubrzo stižu i koreanske kopije koje će sigurno naći vlasnike među hrvatima.

  • 25.12.2014.

    za 140 000kn kupi npr dobro opremljeni caddy dostavno 1.6 tdi 105ks s kojim se da i putovat bez ikakvog problema na duge staze, a za ostalih 10 000 eur tankaš 5 godina

  • KokoT 25.12.2014.

    Neznam samo koju računicu ima država kad daje 70tkn potpore za ovo ? Osim ako se opet ne radi o nekim pravilima koja smo potpisali stupajući u Uniju...Ovo sa ekologijom nema baš puno dodirnih točaka,ako znamo da se večina el.energije u Europi dobije u nuklearnim centralama.O nepraktičnosti i vremenu punjenje pa i samoj autonomiji je šteta trošiti riječi jer je sve već rečeno.Sretan i blagoslovljen Božić !

Komentiraj...
Vidi sve komentare