To je to što me zanima!

Električni automobil koji juri kao strijela i ne troši baš ništa

Novi Hyundai dokaz je da električni automobili postaju sve prihvatljiviji, praktičniji i napredniji. Izgleda sasvim solidno, vrlo je prostran, iskoristiv, brz i ima doseg koji je dovoljan za duža putovanja.
Vidi originalni članak

Električni automobili postaju sve korisniji zbog povećanja dosega i sve većeg broja javnih punionica. Renault Zoe, koji smo vozili ovog ljeta, bio je prvi električni auto koji nas je u posljednjih pet godina zaista oduševio, a slično nas se dojmio i Ioniq Electric. 

Hyundai je svojim prvim potpuno električnim globalnim modelom napravio odličan posao. To je mnogo ozbiljniji automobil od većine električnih modela koji su trenutačno na tržištu, i to u svakom pogledu. Izgleda sasvim solidno, vrlo je prostran, iskoristiv, brz i ima doseg koji je dovoljan za duža putovanja. U unutrašnjosti ima mjesta poput tipičnoga kompakta i vrlo iskoristiv prtljažnik od 350 litara, koji se preklapanjem sjedala povećava do čak 1410 litara.

Oprema je izuzetno luksuzna već i od osnovnog paketa, koji donosi navigaciju, grijana sjedala i upravljač, vrhunski audiosustav, digitalne instrumente i hrpu sustava za pomoć u vožnji. Naš testni model, sa srednjim paketom opreme, još je bogatiji. Unutrašnjost ne zahtijeva previše navikavanja iako ima neobičnih rješenja poput tipki za upravljanje mjenjačem i neuobičajenih instrumenata. Vrlo inteligentno rješenje su polugice na volanu koje ne služe za mijenjanje brzina nego za određivanje razine regenerativnog kočenja. Tako pri gradskoj vožnji  većinom uopće ne trebate stiskati kočnicu nego usporavanja obavljate pomoću polugica i usput punite bateriju. Zvuči komplicirano, ali nije.

Motor Ioniqa ima 120 KS, no performanse su u praksi mnogo uvjerljivije. Do 60 km/h ubrzavate kao da vozite sportsku jurilicu od 200 KS, a dojam je još bolji iznad 100 km/h. Tamo gdje drugi auti posustaju, Ioniq ubrzava jednako dobro i ograničenih 165 km/h postigne već za 43 sekunde. Usporedbe radi, benzinski Hyundai Kona s istom snagom maksimalnih 181 km/h postiže minutu kasnije.

Realan doseg s jednim punjenjem je oko 260 km uz umjerenu vožnju te 200 km uz agresivniju, a po hladnoći uz stalno grijanje negdje je oko 190 km uz umjereniju vožnju. Na brzim Combo punionicama baterija je puna za 45 minuta, no na javnim punionicama Type 2, kojih je više, punjenje traje i pet sati. A najbolje od svega, punjenje na javnim punionicama u Hrvatskoj još je besplatno.

TVORNIČKI PODACI
masa: 1450 kg
dimenzije: 447x182x145 cm
motor:  električni
snaga:  88 kW/120 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  9,9 s
najveća brzina: 165 km/h
baterija:  28 kwh, doseg 280 km
cijena: 285.990 kn (testni model)   285.990 kn (bez doplata)

Testirani Hyundai Ionig Electric Style + Panorama u opremi ima sva LED svjetla, grijana sjedala, grijani upravljač, navigaciju, 16” alunaplatke, Infinity audio sustav, adaptivni tempomat, sustav održavanja u traku...

Idi na 24sata

Komentari 87

  • sosed 19.01.2018.

    nek mi netko odgovori dali ga mogu puniti doma

  • cimerrr 10.01.2018.

    Cijena za ovaj autić 286 000 kuna? Doseg mu je 190 km uz grijanje,ali ne smiješ paliti svjetla i slušati muziku,ne daj Bože puniti mobitel! Pa Dacia Sandero je u tom rangu,ali 3 do 4 puta jeftinija,a puno jača i brža. Da potrošim 200 000 kuna na benzin treba mi bar 20 godina,a ne moram čekati po 5 sati na pumpi svakih 100 km. Ne znam zašto bi našim novcem iz proračuna RH stimulirala kupnju ovako abnormalno skupih automobila?

  • Karadarko_1 03.01.2018.

    Totalni promašaj.Trebali bi se bazirati na vodiku.

Komentiraj...
Vidi sve komentare