To je to što me zanima!

Hibridni Outlander PHEV troši manje od dvije litre u gradu

Za razliku od grada, Outlander PHEV na autocesti na benzin troši oko 9 litara. Ovo je skup auto, ali uz najavljene poticaje države, ovaj hibrid mogao bi se isplatiti
Vidi originalni članak

Testirati vozilo poput Mitsubishija Outlandera PHEV uvijek je vrlo zanimljivo iskustvo. U njemu su ujedinjene osobine električnog i klasičnog automobila, a kada u potpunosti shvatite kako ih najbolje iskoristiti shvatit ćete da vozite automobil koji je mnogo ekonomičniji od klasičnog hibrida i mnogo praktičniji od električnog vozila. 

Prevaliti relaciju od otprilike 50 kilometara uz potrošnju manju od 2l/100 km u automobilu teškom gotovo dvije tone snažnom skoro 300 KS. Za tako nešto potrebna je takozvana plug-in hibridna tehnologija kakvom je opremljen testirani Outlander. Riječ je o hibridnom pogonu, koji za razliku od onoga u Priusu i drugim klasičnim hibridima ima veće baterije koje je moguće puniti kod kuće i koje su dovoljne za nekoliko desetaka kilometara vožnje na struju. Kada je potrebno bolje ubrzanje ili pri višim brzinama uključuje se benzinski motor. On također preuzima kontrolu kada se isprazne baterije, a tada ih može istodobno puniti i pokretati Outlandera. Zvuči zamršeno, no u praksi se Outlander PHEV vozi kao svaki drugi auto s automatskim mjenjačem. Ako ne želi, vozač ne treba znati što se događa sa zamršenim pogonom, a kako je benzinski motor iznimno tih jedva primjećuje nekakve promjene u načinu rada. Na kraćim relacijama, dakle pri štedljivoj gradskoj vožnji, potrošnja nam se kretala oko 2l/100 km. Problem su jedino duže dionice i autocesta gdje PHEV radi na benzinski motor, a potrošnja se približava 9 l/100 km. Ipak, prosjek testa nam je na kraju iznosio više nego pohvalnih 5,7 l/100 km. Cijena auta je prilično visoka, no uz najavljene državne poticaje Outlander PHEV mogao bi se isplatiti.

TVORNIČKI PODACI
masa: 1810 kg
dimenzije: 466x180x168cm
obujam:  1998 ccm
snaga:  121 KS (benz.) + 163 KS (el.) 
ubrzanje (0-100km/h):  11,0 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja:  1,9 l /100 km
cijena: 425.400 kn (testni model)   409.900 kn (bez doplata)
Outlander PHEV Instyle Plus 4WD u seriji ima elelektrično pokretana sjedala obložena kožom, adaptivni tempomat, ksenon svjetla, elelektrična vrata prtljažnika...

Grgur Žučko/Pixsell

Idi na 24sata

Komentari 22

  • CptNemo 10.02.2015.

    Nijedan auto na struju nema veze sa ekologijom nego samo sa - šminkom. Pošto je matematika neumoljiva kaže ovako : da samo 20% vozača u svijetu prijeđe na "strujiće" - morali bi graditi nove termoelektrane , jer tog i takvog "viška" energije u mreži - NEMA. A te nove termoelektrane ( jer se grade značajno brže od nuklearki) bi zagadile zrak i okolinu 10 PUTA više nego tih 20% strujića da su ostali na fosilnim gorivima. Dok god struja neće dolaziti iz obnovljivih izvora , i biti BADAVE, to je sve bajka za djecu. I bacanje love. A 0 ekologije.

  • CptNemo 10.02.2015.

    Kojom matematikom bi se ovo moglo isplatiti? Ili bilo koje drugo vozilo? Kad ga kupiš svjestan si da si popušio 30% u trenu kad si prošao tvorničku kapiju.. "državni poticaji"? Jel netko pozna nekoga , a da se taj ne zove Todorić koji je IKAD uspio naplatiti poticaje od države za bilo što? Čuli smo svi negdje za te egzotike, samo ih u praksi nitko vidio nije..

  • kikimanitu 09.02.2015.

    Mitsubishi su izvaredna auta.Samo su slabo izreklamirana pa naši ljudi kupuju koreance,francuze radije.Onaj tko zna o autima uvijek bi uzeo japanca radije nego ove žnj.

Komentiraj...
Vidi sve komentare