To je to što me zanima!

Hyundai još nije imao ovako cjeloviti auto, ali ni tako skup

Jača europska i japanska konkurencija ima razloga za oprez: Hyundai dosad nije imao ovako dobar, cjelovito osmišljen i izgrađen automobil, ali ni s tolikom cijenom
Vidi originalni članak

Točno pola godine nakon što smo ga nakratko imali priliku isprobati u krugu Hyundaijevog razvojnog centra u Namyangu, Hyundai i40 stigao je na hrvatsko tržište u svom konačnom obliku. Model  koji je još u svojoj razvojnoj fazi dao naslutiti da će zadati mnogo glavobolje europskoj i japanskoj konkurenciji potvrdio je to i ovoga puta. Sportskog, ali elegantnog izgleda, sa sjajno pogođenim proporcijama, i40 već u svojoj karavanskoj izvedbi (limuzina dolazi početkom sljedeće godone) unosi svježinu u klasi gdje ona možda i nije najvažnija, ali svakako donosi mnogo bodova. Isti se dojam ponavlja i u unutrašnjosti: i40 je prostran i udoban automobil kojega se konkurencija s pravom treba bojati. Oblikovana sasvim po ukusu europskog kupca, unutrašnjost i40 osvaja i kvalitetom upotrijebljenih materijala (tvrda se plastika sada tu može naći tek u tragovima), ali i dojmom vrhunske izrade. 

Ergonomska rješenja uglavnom su na visokoj razini, instrumentna je ploča jednostavna, ali i vrlo efektno osvijetljena, prednja se sjedala pomiču dovoljno natrag i za natprosječno visoke vozače, prtljažnik je velik i pristupačan... Ukratko, u i40 je stvarno zadovoljstvo boraviti. Samo najizraženije neravnine ovjes neće biti u stanju potpuno progutati, dok će sve svakodnevne probleme te vrste rješavati s lakoćom. Čak i na 18 inča.

Ovaj Hyundai se najbolje osjeća u ulozi putne krstarice, što zbog karakterističnog motorno-mjenjačkog sklopa, što zbog relativno teškog nosa i (pre)lakog volana. No kao cjelina ostavlja izvrstan dojam, koji može narušiti samo njegova cijena. Nije ona doduše ništa viša od konkurencije, ali nije ni manja. A na to kod korejskih automobila hrvatski kupci još nisu navikli. Ma koliko dobri bili. 

Opremljenost i materijali među boljima u klasi

Oblikovanju i uređenju putničke kabine Hyundaijevi su stručnjaci očito posvetili mnogo vremena pa je konačni rezultat i više nego dobar. Posebno to do izražaja, dakako, dolazi uz paket opreme iThink A/T, najjači u ponudi za i40. Panoramski stakleni krov, navigacija, alu naplatci od 18 inča, putno računalo, mnoštvo kože i kroma, automatska klima, CD MP3 USB radio, el. grijana sjedala, dodatno zatamnjena stakla... Ukratko, teško je poželjeti više. Ali i - dobiti manje: pogled na pakete opreme kaže da je i osnovni iStart opremljen jako dobro, te da već i on donosi potpuni paket zračnih jastuka i sve sustave aktivne sigurnosti, el. ručnu, centralno daljinsko, el. prozore i retrovitore, piano lak na središnjoj konzoli jednaki komande radija na volanu, maglenke...

CRDi motor i mjenjač po mjeri obitelji

Moderni 1.7-litreni CRDi snažniji je dizelaš u i40 i u gradskoj se vožnji on zadovoljava s najviše 7,5 l/100 km, što je pristojan rezultat. Zamjeriti mu možemo tek bučan rad, barem u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatikom. O njemu još uvijek zbrajamo dojmove: u osnovi vrlo solidan, čak i brz sklop, jedan je od rijetkih dijelova automobila koji otkriva kako Korejci još uvijek imaju što za naučiti. Primjerice, to se jasno primjećuje kod ručne izmjene stupnjeva putem tipki na upravljaču: njihov je hod predugačak, i to u tolikoj mjeri da se gubi njihov smisao. Ako vam je to bitno, radije šaltajte ručicom, čak je i ona brža od tipki.

Dizajn koji privlači poglede

Pažljivo osmišljeni izgled Hyundaija i40 čak i karavanskoj izvedbi djeluje sportski i dinamično. Cijeli je posao obavljen s mjerom i po ukusu europskih kupaca, pa i agresivni detalji poput LED krivulje dnevnih svjetala auto čine još privlačnijim.  

Hyundai i40 1.7 CRDi HP iThink A/T

masa: 1555 kg
dimenzije: 443x181x170cm
obujam:  1685 ccm
snaga:  100 kW/136 KS
ubrzanje (0-100km/h):  12,0 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja:  6,0 l /100 km
cijena: 256.884 kune (testni model)  253.888 kuna (bez doplata)

konkurencija: VW Passat Variant, Opel Insignia, Peugeot 508 SW

PLUS: dobro pogođeni vanjski i unutarnji dizajn, vrhunska opremljenost i udobnost vožnje, prostrana kabina i prtljažnik, elastičan, snažan i prilično štedljiv motor
MINUS: predugačak hod mjenjačkih tipki na upravljaču, relativno bučan motor, neuvjerljiv upravljač, visoka cijena

Idi na 24sata

Komentari 31

  • luka1002 17.01.2012.

    @BlackRaven: A za Pasatta bi dao 35 somova?? Vozim hyundai-e(accent i elantra) već 8 godina i stvarno nemam zamjerke.

  • mjm 08.01.2012.

    odeš kupiš njemca i otvaraš prozore ručno.he he

  • MarinaTot 08.01.2012.

    Za te pare radje kupim Accordicu 2.4 sa executive paketom...

Komentiraj...
Vidi sve komentare