To je to što me zanima!

Iznenađenje iz daleke Indije: Tata Xenon ima dobre adute

Tata Xenon, pick-up s Jaguarovim motorom, solidno je vozilo. Nudi dobru vrijednost za novac - oko 30.000 kuna manja cijena jasna je prednost pred konkurencijom
Vidi originalni članak

Voziti automobil iz Indije u Hrvatskoj nije baš svakodnevni doživljaj, stoga smo Tati Xenon pristupili s mnogo većom znatiželjom nego većini drugih automobila. Očekivali smo egzotiku, a dočekali sasvim pristojan automobil koji na prvu previše ne odskače od svojih, većinom japanskih, konkurenata. Tata Xenon je vrlo dobro opremljen, solidno izrađen, a pokreće ga štedljiv i moderan motor - 2.2-litreni dizelaš sa 150 KS isti je motor koji se, primjerice, ugrađuje u Jaguar. U Tati Xenon radi prilično glasno, što je zasluga loše izolacije, no iznimno je štedljiv. Tijekom testa u gradu je Xenon trošio samo 9,5 l/100 km, a kombinirano 8,2 l/100 km. Odlično za terensko vozilo teže od dvije tone. Mjenjač ima dugu ručicu, no iznenađujuće je precizan. 

Pohvale zaslužuje i 4x4 pogon. Kao kod klasičnih terenaca, moguće je voziti sa stražnjim pogonom, s pogonom na sve kotače te uz reduktor. Sve to indijskom pick-upu daje odlične terenske sposobnosti. A u vožnji na asfaltu, Xenon je dosta grub, naginje se u zavojima i kad je neopterećen, na skliskim podlogama pri vožnji sa stražnjim pogonom prijeti zanošenjem stražnjega kraja. Ovu, inače klasičnu, boljku pick-upova riješio bi ESP, no njega nema. Uz to, niska pozicija sjedenja u inače dosta niskom interijeru zahtijeva navikavanje, maleni prekidač za uključivanje 4x4 pogona je na nezgodnom i nepreglednome mjestu (lijevo ispod volana), plastika je očito jeftina, a završna obrada manjkava. 

No sve drugo je iznenađujuće dobro. Kao i svaki pick-up, ovo je tipično radno vozilo. Tvrtke i obrtnici kupuju ga zbog posla i tu bi povoljna cijena Tate mogla odigrati ključnu ulogu. 

Stvoren za teške poslove

Teretni prostor je dugačak 143 cm, jednostavan za održavanje i dodatno zaštićen plastikom, a nosivost je odličnih 880 kilograma. Izvedba s jednostrukom kabinom ima još veću nosivost i duži teretni prostor. 

Mnogo dodatne opreme

Cijena testiranog modela znatno je porasla zbog dodatnog pokrova teretnog prostora (16.131 kn), aluminijskih naplataka od 17 inča, prednjeg i stražnjeg kromiranog odbojnika, bočnih aluminijskih pragova...

Tata Xenon 2.2 Dicor 4x4

TVORNIČKI PODACI
masa: 2070 kg
dimenzije: 513x186x177cm
obujam:  2179 ccm
snaga:  110 kW/150 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  14,3 s
najveća brzina: 160 km/h
potrošnja:  7,4 l /100 km

CIJENA: 194.050 kn (testni model)   165.930 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Toyota Hilux, Mazda BT50, Mitsubishi L200

PLUS: štedljiv i kultiviran motor, vrlo dobra terenska svojstva, velika udaljenost od tla, potrošnja goriva, povoljna cijena
MINUS: jeftina plastika i loša završna obrada u interijeru, ergonomija, količina buke u unutrašnjosti, komfor straga

Idi na 24sata

Komentari 24

  • Son of Man 25.03.2013.

    Preskupo za izlet u egzotiku i neprovjereno podrucje.

  • Antisa_1 24.03.2013.

    za balkan mila majka ,ali za zapad ????

  • Buster 24.03.2013.

    Mislim da je skup za ovo kako izgleda i odakle dolazi treba biti bar jos 30000 jeftiniji. A clanak: "na skliskim podlogama pri vožnji sa stražnjim pogonom prijeti zanošenjem stražnjega kraja" joj meni joj!

Komentiraj...
Vidi sve komentare