Tata Xenon, pick-up s Jaguarovim motorom, solidno je vozilo. Nudi dobru vrijednost za novac - oko 30.000 kuna manja cijena jasna je prednost pred konkurencijom
Iznenađenje iz daleke Indije: Tata Xenon ima dobre adute
Voziti automobil iz Indije u Hrvatskoj nije baš svakodnevni doživljaj, stoga smo Tati Xenon pristupili s mnogo većom znatiželjom nego većini drugih automobila. Očekivali smo egzotiku, a dočekali sasvim pristojan automobil koji na prvu previše ne odskače od svojih, većinom japanskih, konkurenata. Tata Xenon je vrlo dobro opremljen, solidno izrađen, a pokreće ga štedljiv i moderan motor - 2.2-litreni dizelaš sa 150 KS isti je motor koji se, primjerice, ugrađuje u Jaguar. U Tati Xenon radi prilično glasno, što je zasluga loše izolacije, no iznimno je štedljiv. Tijekom testa u gradu je Xenon trošio samo 9,5 l/100 km, a kombinirano 8,2 l/100 km. Odlično za terensko vozilo teže od dvije tone. Mjenjač ima dugu ručicu, no iznenađujuće je precizan.
Pohvale zaslužuje i 4x4 pogon. Kao kod klasičnih terenaca, moguće je voziti sa stražnjim pogonom, s pogonom na sve kotače te uz reduktor. Sve to indijskom pick-upu daje odlične terenske sposobnosti. A u vožnji na asfaltu, Xenon je dosta grub, naginje se u zavojima i kad je neopterećen, na skliskim podlogama pri vožnji sa stražnjim pogonom prijeti zanošenjem stražnjega kraja. Ovu, inače klasičnu, boljku pick-upova riješio bi ESP, no njega nema. Uz to, niska pozicija sjedenja u inače dosta niskom interijeru zahtijeva navikavanje, maleni prekidač za uključivanje 4x4 pogona je na nezgodnom i nepreglednome mjestu (lijevo ispod volana), plastika je očito jeftina, a završna obrada manjkava.
No sve drugo je iznenađujuće dobro. Kao i svaki pick-up, ovo je tipično radno vozilo. Tvrtke i obrtnici kupuju ga zbog posla i tu bi povoljna cijena Tate mogla odigrati ključnu ulogu.
Stvoren za teške poslove
Teretni prostor je dugačak 143 cm, jednostavan za održavanje i dodatno zaštićen plastikom, a nosivost je odličnih 880 kilograma. Izvedba s jednostrukom kabinom ima još veću nosivost i duži teretni prostor.
Mnogo dodatne opreme
Cijena testiranog modela znatno je porasla zbog dodatnog pokrova teretnog prostora (16.131 kn), aluminijskih naplataka od 17 inča, prednjeg i stražnjeg kromiranog odbojnika, bočnih aluminijskih pragova...
Tata Xenon 2.2 Dicor 4x4
TVORNIČKI PODACI
masa: 2070 kg
dimenzije: 513x186x177cm
obujam: 2179 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
ubrzanje (0-100km/h): 14,3 s
najveća brzina: 160 km/h
potrošnja: 7,4 l /100 km
CIJENA: 194.050 kn (testni model) 165.930 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Toyota Hilux, Mazda BT50, Mitsubishi L200
PLUS: štedljiv i kultiviran motor, vrlo dobra terenska svojstva, velika udaljenost od tla, potrošnja goriva, povoljna cijena
MINUS: jeftina plastika i loša završna obrada u interijeru, ergonomija, količina buke u unutrašnjosti, komfor straga