To je to što me zanima!

Koji su razlozi za "preporod" domaćeg tržišta automobila?

Suprotno svim predviđanjima, hrvatsko tržište automobila ove godine bilježi velik rast. Ipak, nije sve tako ružičasto, za porast prodaje najmanje su zaslužni građani
Vidi originalni članak

Ulazak Hrvatske u EU i osjetno jeftinija rabljena vozila trebali su biti posljednji čavli u lijes hrvatskog tržišta novih automobila. Svi su očekivali katastrofalnu 2014. godinu, no dogodilo se nešto neslućeno, rekordni rast prodaje. Tržište automobila nije ovako naglo raslo u posljednjih deset godina, što uvelike čudi jer za to realno nema nikakvih ekonomskih preduvjeta. Banke nikad nisu bile škrtije u pogledu odobravanja kredita, građani, ruku na srce, baš i nemaju volje niti sredstava podizati nove kredite, u većini obitelji se jedva krpa kraj s krajem pa ipak tržište raste kao u zlatna vremena. Koliki je uzlet na našem tržištu, dobro pokazuje usporedba s ostatkom Europe. Od 30 najvažnijih tržišta Hrvatska je po rastu trenutačno druga u Europi, odmah iza Portugala.

Država kupuje našim novcem

No koliko god te vijesti zvuče dobro, razloga za zadovoljstvo nemaju ni prodavatelji niti građani. Najveći generator rasta su rent a car tvrtke. Ovaj biznis je kod nas izrazito sezonski, tako da tvrtke tijekom ljeta na raspolaganju imaju gotovo 20.000 automobila, a za ostatak godine dovoljno im je samo 3000-5000. Višak se nakon svake sezone vraća na tržište kao rabljeni automobili, a to dodatno smanjuje prodaju novih. Taj će efekt biti još izraženiji ove godine. Drugi najvažniji generator rasta su država i državne tvrtke, a svi dobro znaju da oni kupuju našim novcem. Zbog toga se zaista nemamo što veseliti.

Top 5 razloga za velik rast prodaje u 2014.

1. Rent a car najviše kupovao

U prvoj polovici godine kupili su otprilike 9000 vozila, kupovali su mnogo više nego prošle godine i najviše utjecali na rast. Većina auta će nakon ljeta na tržište.

2. Država se također bacila u trošak

Država je samo za potrebu MUP-a kupila otprilike 1500 automobila, a nabavljalo se i za ministarstva te javne agencije. Time je Vlada kupila mnogo više auta nego prošle godine.

3. Državne tvrtke kupuju više

U krizi im je vozni park ostario, pa su tvrtke u državnom vlasništvu krenule u obnovu. Samo HEP na vozila namjerava potrošiti 59,420.000 kuna. 

4. Obnova voznog parka

Htjele, ne htjele, tvrtke moraju kupovati nove aute. Od početka krize suzdržavaju se, pa su im auti postali previše istrošeni ili je za njih isteklo financiranje.

5. I građani kupuju malo više

Rastu prodaje najmanje pridonose građani, odnosno fizičke osobe, no ohrabruje da i oni ove godine kupuju malo više auta.

Idi na 24sata

Komentari 25

  • Fu Manchu 05.09.2014.

    razlog je taj da smradovi sa markovog trga dizu prosjek.

  • kung fu panda 05.09.2014.

    nemam pojma mi već godinama vozimo golf 2

  • Ipsy_ 05.09.2014.

    građani su na zadnjem mjestu po kupnji novih auta, a s ovakvim izjavama o "preporodu" ispada kao da smo izašli iz recesije pa sad svi navalili. istina je da su država i rentacari na prvom mjestu, a ova kategorija s građanima mislim da stvarno nije ništa drugačija nego prije...a jedini razlog koji je malo možda utjecao je taj da su na tehničkima postrožili pravila i mene su zezali sa najnovijim autom u toj klasi naručen ravno iz tvornice 2013. godine jer sam imala malu ogrebotinu na vratima :D naravno prošla sam ali uz teško upozorenje hahahaa a šta tek vidim da vozi sve po cesti... ljudima se ne isplati popravljat neka stvarno stara auta i moraju kupit nešto drugo makar na kredit...a kao što je netko već rekao tržište rabljenih vozila sve je neisplativije.

Komentiraj...
Vidi sve komentare