To je to što me zanima!

Kona N je jako bezobrazan i nevjerojatno zabavan Hyundai. Još jedan šamar konkurenciji...

'Bebi plava' boja trebala bi biti nježna boja. No Hyundai nas je već dobro naučio suprotnom. Vidite li auto ove boje u retrovizoru bolje mu se maknite s puta. Kona N je još jedan odličan 'bebi plavi' Hyundai
Vidi originalni članak

Od kada su se uključili u svjetsko reli prvenstvo WRC, Hyundai se ozbiljno 'zaigrao' sa sportskim modelima i danas ima vjerojatno najbolju i najširu ponudu hot hatch modela na svijetu. Prvo je stigao Hyundai i30 N koji nas je 'izuo iz cipela', zatim je uslijedio samo malo umjereniji i20 N, da bi nedugo nakon toga stigla i Kona N. Hyundaijevi N modeli su uspješni, ljubitelji sportskih auta ih vole pa je nakon klasičnog kompaktna i sportskog auta gradske klase na red stigao i mali SUV. Kako se Kona ponaša u N ruhu isprobali smo na testu. 

Kona N izgleda agresivno da agresivnije ne može. Prepuna je raznih spojlera i aerodinamičkih dodataka i detalja žarko crvene boje koji odmah šalju poruku. Šalju je i crvena kliješta na velikim diskovima kočnica, no najjaču poruku šalju dvije ogromne okrugle ispušne cijevi koje strše iz stražnjeg difuzora.

Ta poruka još je snažnija kada je auto upaljen. Kao i i30 N koji nas je jednostavno oduševio svojim zvukom i Kona N može biti 'bezobrazni huligan' koji glasno riče iz ispuha, a povremeno i zapuca iz njega. Zvuk ispuha teško je opisati pa ga bolje poslušajte u ovom videu:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

No, nije sve u zvuku ima nešto i u snazi. Kona N ima dvolitreni benzinski turbo motor koji razvija 280 KS! Ogromna snaga za mali SUV i jasno je da su rezultati spektakularni. Ubrzanje do 100 km/h traje 5,5 sekundi,a maksimalna brzina je ograničena na 240 km/h.

Kome sve to nije dosta tu je i dodatna crvena tipka na volanu kojom se uključuje N Grin Shift. Posebna mapa rada motora i mjenjača čini rad mjenjača s dvostrukom spojkom i odaziv papučice gasa još agresivnijima, a motoru daje dodatnih 10 KS snage i 40 Nm okretnog momenta. Ova funkcija traje maksimalno 20 sekundi i nakon toga treba pričekati 40 sekundi kako biste je koristili ponovo. Sve da bi se spriječilo pregrijavanje motora i mjenjača.

No Kona N nije samo za 'utrke ubrzanja' i 'natjecanja u glasnoći ispuha'. Ovo je zaista ozbiljan auto kad su u pitanju ostali segmenti sportske vožnje. Malo viša, 'SUV-ovska' pozicija sjedenja na početku vas malo obeshrabri, no već u prvom zavoju shvatite da je Kona N istinski sportski auto. Naginjanja karoserije praktično nema, držanje zavoja je savršeno, a pretjerate li Kona će vas upozoriti podupravljanjem koje je tipično za automobile s prednjim pogonom. No za to trebate jako pretjerati jer Kona N se u usporedbi s običnom Konom (koja je također vrlo dobar vozački auto) vozi nevjerojatno bolje, kao po tračnicama. 

Mjenjač je automatski s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa. Iako smo mu pristupili sa skepsom (i30N smo vozili s ručnim mjenjačem i u pravilu preferiramo ručne mjenjače na ovakvim tipovima auta), ne kvari užitak u vožnji, a kada se naviknete na njegov rad i otkrijete neke njegove tajne zapravo čini užitak još većim. Tako je pri sportskoj vožnji dovoljno samo držati lijevu polugu za ručno mijenjanje brzina i one će se mijenjati najbrže što je to moguće. Vrlo korisno pri ekstremnom kočenju prije zavoja u sportskoj vožnji. Mjenjač je povezan i s launch control sustavom koji će vam omogućiti da se iz mjesta 'ispalite ' što je brže moguće. Pohvale zaslužuje i upravljač koji je izuzetno izravan i 'komunikativan' te vrhunske kočnice. 

No nije sve u sportskoj vožnji. Još jedna velika odlika Hyundaijevih 'bebi plavih' modela je njihova nevjerojatna svestranost. Sve što smo ranije opisali o vožnji i zvuku vrijedi za slučaj da ste odabrali 'N' način rada automobila. Osim njega Kona N ima još četiri načina rada: ekološki, normalni, sportski (mnogo umjereniji od N) i prilagođeni način (gdje sami birate kombinaciju postavka sustava).

Prebacite li u normalni način rada auto potpuno mijenja karakter. Ispuh postaje mnogo tiši, nema više pucanja, ovjes postaje mnogo mekši, volan i mjenjač nježniji isto kao i papučica gasa. Auto se potpuno transformira i postaje 'normalan svakodnevni auto' koji iznenađuje kako je udoban i uglađen u vožnji. Doslovno Kona N se od 'divljaka' koji vam 'izbija bubrege' pretvori u auto koji je iznadprosječno udoban i na lošijim cestama. Čak i preko 'ležećih policajaca'. Ta dvostruka ličnost, s jedne strane 'huligan', s druge 'uglađeni gospodin' možda je i najveća prednost ovog automobila. 

Za koga je Kona N? Zapravo za sve koji uživaju u vožnji no žele da njihov auto bude SUV i da bude upotrebljiv u svakodnevnom životu. Jer ovo je nevjerojatno zabavan sportski auto koji može biti i vrlo komforan. To što je oblikom SUV zaboravite, u sportskoj vožnji nikada nećete imati taj dojam.  

I da, dolazi i u drugim bojama. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1585 kg
dimenzije: 422 x 180 x 157 cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 206 kW/ 280 KS  
0-100 km/h: 5,5 s
najveća brzina: 240 km/h
potrošnja: 8,5 l/100 km
cijena: 324.085 kn (testni model), 319.990 kn (osnovna Kona N)

 
Važnija oprema Hyundai Kona N

19" alunaplatci, prednji i stražnji senzori za parkiranje, kamera za parkiranje, automatski klima uuređaj,  grijana i hlađena prednja sportska sjedala presvučena kombinacijom kože i bruđšene kože, grijani upravljač, LED svjetla, dodirni zaslon 10,25", navigacija, Krell premium audio,  digitalni instrumenti 10,25"...

Idi na 24sata

Komentari 57

  • Jopazg 22.02.2022.

    Izgleda kao da su ga crtali Hondini inzenjeri pa crtez bacili u smece. Sami kic a cjena skoro 50000€

  • Derek Trotter 22.02.2022.

    Ko to kupuje?

  • nap 22.02.2022.

    Odlican jako lijepa boja

Komentiraj...
Vidi sve komentare