Mazda je inventivna, gracizona, blagonaklona, ali istodobno pomalo protiv tradicionalnih konvencija, protiv establišmenta, rekao nam je Kevin Rice, Mazdin kreativni direktor, na tradicionalnoj Konferenciji za dizajn Auto® koja je u zagrebačkoj Laubi okupila respektabilna imena iz svijeta automobilskog dizajna. Zaslužan je za kultni RX-8, Mazdin model koji je, osim revolucionarne tehnike, krasio i odvažan dizajn.
- RX-8 je bio poseban jer smo s njim htjeli poslati snažnu poruku, pa i u pogledu dizajna, u čemu ne samo da smo uspjeli, nego takav auto nitko nije ponovio. No i danas u Mazdi kombiniramo naprednu tehnologiju SkyActiv kakvu nitko ne koristi i dizajn kako bismo bili drukčiji.
Takvi će biti i Mazdini automobili budućnosti, tvrdi njezin kreativni direktor, iako se s ponosom sjeća nekih ključnih modela iz gotovo 95 godina duge povijesti tvrtke, poput originalnog RX-7, 121 ili Xedosa6.
- Doduše, kako sam odrastao u šezdesetima i sedamdesetima, oduvijek sam obožavao kockaste, pomalo pretjerane automobile svemirskog dizajna poput Lamborghinija Countacha, ali mislim da je zadnja generacija MX-5 sjajan primjer klasične ljepote, evolucije vječnog dizajna.
Kao povratnik iz BMW-a, Kevin zasluge za uspješan dizajn Mazde upućuje i inženjerima za koje tvrdi da su izuzetno fleksibilni, obrazovani, susretljivi i inventivni.
- Danas je to u potpunosti timski rad. Prije nije bilo moguće oblikovati automobile kao danas, čemu je pridonijela kompjuterizacija i globalizacija, ali s druge strane, zato su automobili danas prilično slični.