Prvi električni automobil kojeg smo testirali u realnim uvjetima u Hrvatskoj donio nam je izmiješane osjećaje. S jedne strane ne može se ne obožavati njegova gradska startnost, munjevito ubrzanje od 0 do 60 km/h, tišina kojom se probija kroz gradski promet i mali troškovi same vožnje. S druge pak strane čovjek mora biti realan i priznati da je automobil osjetno preskup te da je domet od stotinjak km definitivno nedovoljan za bilo što osim svakodnevne gradske i prigradske vožnje.
Najveći doseg kojeg smo ostvarili u vrlo umjerenoj gradskoj vožnji iznosio je 135 km. No kada jače dodajete gas ili vozite brdovitim područjem domet se osjetno smanjuje, pa bude i manji od 100 km. Ako uz to još uključite klima-uređaj ili grijanje slobodno oduzmite još 20 km. Dakle ovo je tipičan gradski automobil, a to se osjeti i u vožnji. Prednje gume širine samo 135 ne daju veliku sigurnost pri brzoj vožnji kroz zavoje, ali niti pretjeranu stabilnost pri kočenju. Uz to, udobnost pati radi relativno tvrdog ovjesa, posebice straga.
Unatoč nedostatcima, i-MiEV je automobil kojeg bi mnogi poželjeli već nakon prve probne vožnje. Da se riješi problem s dometom, izgradi mreža brzih punjača i smanji cijena, “struja” bi sigurno istisnula druge pogone. I ubrzo nikom više ne bi nedostajao zvuk V6 motora.
Punjenje je jednostavno i vrlo povoljno
Da bi do vrha napunili i-MiEV potrebno je priključiti punjač u struju i utaknuti ga u automobil. Punjenje prazne baterije “do vrha” na klasičnom priključku traje 8 sati. Struja koja je potrebna da bi se prazna baterija napunila ovisno o tarifnom modelu stoji otprilike 7 do 17 kuna, što znači da i-MiEV u najboljem slučaju troši 5-6 kuna na 100 km, dok se uz agresivniju vožnju, klimu ili grijanje i skuplju struju troškovi penju do 20 kuna na 100 kilometara. Iako je ušteda u odnosu na klasičnog benzinca oko 50 kn na 100 km, i-MiEV se ne isplati. Naime, razlika u cijeni se teoretski vrati tek nakon 300.000 kilometara i to bez očekivane zamjene baterija.
Unutrašnjost je jeftina i skromna
i-MiEV je unutra svrsishodan, ergonomičan, relativno prostran no materijali su jeftini, završna obrada manjkava, a dizajn zastario. Nije dostojno automobila koji stoji poput dobro opremljene limuzine srednje klase.
Mitsubishi i-MiEV
TVORNIČKI PODACI
masa: 1110 kg
dimenzije: 348x148x161cm
obujam: - (električni motor)
snaga: 49 kW/67 KS
ubrzanje (0-100km/h): 15,9 s
najveća brzina: 130 km/h
potrošnja: 5-20 kn/100km
CIJENA: 232.000 kn (testni model) 229.000 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Peugeot iOn, Citroën C-ZERO, Smart Fortwo ED
PLUS: niski troškovi vožnje, startnost, elastičnost i okretnost u gradskoj vožnji, dobra ponuda prostora s obzirom na dimenzije vozila, gotovo nečujan rad motora
MINUS: cijena, mali domet, jeftina unutrašnjost, udobnost ovjesa, ponašanje pri oštroj vožnji