To je to što me zanima!

Na našim cestama je tehnički neispravno 38 posto vozila

U akciji HAK-a Dani tehničke ispravnosti vozila 2014. kod 5283 vozila utvrdili su tehničke neispravnosti, a najviše je grešaka bilo na uređajima za kočenje
Vidi originalni članak

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalne besplatne, edukativne, sigurnosno-preventivne akcije “Dani tehničke ispravnosti vozila 2014” koja je provedena od 24. do 29. studenog 2014. provedena diljem zemlje u svih 159 stanica za redovni tehnički pregled vozila, isključivo s preventivno-sigurnosnim karakterom te je bila dobrovoljna i besplatna. 

Najviše je bilo osobnih automobila, njih 13.668, a nakon iscrpnih pregleda i obrade rezultata vidljivo je da je od ukupnog broja vozila koja su ove godine pristupila akciji, kod njih 5.283 ili 38,2 posto utvrđena tehnička neispravnost. U Hrvatskom autoklubu komentiraju kako je ovo rezultat vrlo sličan rezultatu akcija održanih prošlih godina, te je i dalje zamjetno da stanje tehničke ispravnosti voznog parka u Hrvatskoj nije na osobito visokoj razini.

U sklopu M1 kategorije vozila, odnosno kod osobnih vozila, dominantne skupine pogrešaka ili tehničke neispravnosti bile su one uređaja za kočenje – na 2.177 vozila, uređaja za osvjetljavanje – na 1.920 vozila, ovjesa i kotača – na 1.206 vozilu, motora – na 856 vozila, uređaja za upravljanje – na 709 vozila i ispušnog sustava (EKO test) – na 559 vozila. Sve ove dominantne kategorije pogrešaka zabrinjavaju jer je riječ o sklopovima koji su ključni za sigurnost vozila, odnosno vozača, putnika, ali i ostalih sudionika u prometu koji bi mogli biti kolateralne žrtva manjkavog održavanja automobila.

Velika razlika u prosječnom postotnom iznosu tehnički neispravnih vozila utvrđenih na redovitim tehničkim pregledima od 21,6% (koliko ih je bilo u prvih deset mjeseci 2014.), u odnosu na 38,2% utvrđenih tijekom ovogodišnje akcije, proizlazi iz starosne strukture pretežno starijih vozila koja su većinom pristupila akciji. No ovo je sasvim jasno i dovoljno upozorenje da na našim cestama ima mnogo automobila koja imaju problema s tehničkom ispravnošću. U Hrvatskom autoklubu vjeruju kako će vlasnici vozila koji su iskoristili mogućnost besplatnog tehničkog pregleda u sklopu akcije poduzeti i aktivnosti za otklanjanje utvrđene tehničke neispravnosti, što je izravan doprinos povećanju sigurnosti prometa na našim cestama.

Nažalost, izostao je odaziv vozača teretnih i priključnih vozila „većih“ kategorija (N2, N3, O3, O4).

Akciji su pristupala i vozila proizvedena 2014., njih ukupno 33, dok je najstarije vozilo koje je sudjelovalo u akciji iz 1959. Kao i ranijih godina, najveći broj vozila s utvrđenom tehničkom neispravnošću u akciji bio je starosti 12 do 14 godina, tj. godina proizvodnje im je 2000.-2002. Kod većine vozila koja su sudjelovala u akciji, a starija su od pet godina te im je istekao garantni rok, utvrđeno je više različitih grešaka. Prosječna starost voznog parka naše zemlje za osobne se automobile povećava i iznosi više od 12 godina, a prosječna starost svih vozila je veća od 13 godina. Također, u Hrvatskoj raste uvoz upravo automobila tih godišta, te su rezultati ove akcije jasan signal vlasnicima da nije dovoljno samo posjedovati automobil, nego ga treba redovito održavati u servisima.

I ove godine je za prvih 10.000 vozača koji su sudjelovali u akciji osiguran poklon u vidu trolitarskog pakiranja tekućine za pranje vjetrobranskog stakla vozila prilagođenog uporabi u zimskim uvjetima te strugača za led, čime se potiče veća sigurnost. Ukupno je akciji pristupilo 13.835 vozila, ili 19,9 posto više nego 2013., te organizatori odaziv procjenjuju kao primjeren edukativno-preventivnoj akciji, a ujedno pruža i reprezentativne statističke podatke koje je moguće grupirati i upozoriti vozače na opasnosti.

Idi na 24sata

Komentari 13

  • zera 13.02.2015.

    Problem je u standardu radimo za nikakve plaće ili ih ne primamo a na posao moraš nekako doći

  • piksa123 11.02.2015.

    haha evo me,sad je 39%

  • bajica1009 10.02.2015.

    Neispravna vozila kžu iz HAK-a, zašto nemate postaja za tehnički pregled pa da idemo k vama umjesto u CO,Eurohertz baš se pitam. Koga i što vi osiguravate možda moj novi auto od 16 godina teško.

Komentiraj...
Vidi sve komentare