To je to što me zanima!

Novi Peugeotov hibrid koristi zrak za pogon i troši dvije litre

Peugeot će u Parizu predstaviti prototip 208 HYbrid Air 2. Automobil kombinira 1,2-litreni benzinski motor s 82 'konja', pogon na komprimirani zrak i hidrauliku
Vidi originalni članak

Sustav pogona na zrak sastoji se od dva spremnika. U prvom je visoko komprimirani zrak, a u drugom zrak na nižem tlaku. Prilikom miješanja zraka iz prvog i drugog spremnika dolazi do ekspanzijske reakcije pomoću koje se pokreće auto. Ovakav sustav razvila je jedna mala francuska tvrtka još prije desetak godina, no nikada nije zaživio u serijskoj prodaji. Peugeot ga sada kombinira s benzinskim motorom. Hidraulični dio pogona zadužen je za mijenjanje brzina i usklađivanje rada pogona na zrak i pogona benzinskim motorom.

100 kilometara na dvije litre benzina

Auto nekoliko kilometara pri nižim brzinama može voziti samo na zrak, a energija usporavanja i kočenja služi za komprimiranje zraka. Spremnici su puni nakon samo desetak sekundi kočenja ili usporavanja. Pogon na zrak također prilikom ubrzavanja može pomoći klasičnom motoru, dakle isto kao i kod električnih hibrida. Prototip 208 HYbrid Air 2 osjetno je olakšan. Čitav automobil tako teži samo 860 kg, 100 manje od serijskog 208 s benzinskim motorom. Rezultat hibridnog pogona i male mase je iznimno niska potrošnja - samo 2l/100 km. Za sada nije poznato kada će ova tehnologija zaživjeti u praksi, a više detalja o samom prototipu saznat će se na auto salonu u Parizu.

Idi na 24sata

Komentari 8

  • izmetado 16.09.2014.

    koliko košta to čudo?

  • akreca 16.09.2014.

    sistemom komprimovanog vazduha pokretati malu turbinu za proizvodnju el.energije koja puni baterije koje daju energiju elektromotorima na svakom tocku. energija kocenja i usporavanja puni sistem komprimovanog vazduha. u ovakvom sistemu nema praznog hoda nego sve vrijeme sistemi podrzavaju jedan drugog i energija je na veoma visokom nivou iskoristivosti. odlicno za gradsku voznju jer se energija veoma stedi na semaforima a dopunjava se dosta cesto zbog kocenja i usporavanja. zamalo perpetum mobile.

  • nadimak moj 15.09.2014.

    Ja ću pričekati da se napravi auto koji će koristiti hladnu fuziju, znači 0 litara na 100 km. Znači čista i jeftina energija, a to će doći brzo. Ovo sa dvije litre je preuveličavanje, kao i uvijek.

Komentiraj...
Vidi sve komentare