To je to što me zanima!

Par uvjeta za uštedu: Tjedan dana s automobilom na struju

Pred klasičnim autima je još nekoliko godina vladavine, no vrijeme električnih dolazi. Brzo. To pokazuje i i-MiEV. Ali, prvo treba zadovoljiti i određene uvjete
Vidi originalni članak

Iz testa u test polako se navikavamo na automobile s pogonom na struju. Do sada smo isprobali već desetak modela, neke koji nikad neće doći na naše tržište, ali i neke koji su tu već dugo. Najbolje smo se upoznali s električnim i-Mievom s kojim nam je ovo već četvrto druženje u zadnje tri godine. 

Najuspješniji električni auto u Europi, koji je produkt suradnje Japanaca i PSA Peugeot Citroën koncerna, više nije tako egzotična pojava na našim cestama. Tu i tamo u prometu se naiđe na neobični autić, a najveći su mu zamah dali prošlogodišnji i ovogodišnji poticaji od 70.000 kuna za električne automobile. Uz njih se ovakav gradski autić koji troši samo 8 kuna na 100 kilometara vrlo brzo isplati. No kako biste vozili električni automobil morate prvo ispuniti neke preduvjete. Morate imati dvorište ili privatno parkirno mjesto s utičnicom u blizini jer automobil je svakih dan, dva potrebno puniti. Za to u Zagrebu, ali i u ostatku Hrvatske, gotovo nema infrastrukture pa se vlasnici moraju snalaziti sami. Također, morate se pomiriti s činjenicom da je bilo kakvo dulje putovanje s ovakvim automobilom u Hrvatskoj nemoguće ili vrlo naporno. Svojedobno smo iz Zadra došli do Zagreba jednim drugim električnim automobilom i za taj put smo trebali čak 22 sata. Brzih punjača u Hrvatskoj nema ni za lijek, a na klasičnom to traje i traje. Stoga se i takav put može, kao u našem slučaju, pretvoriti u pravu odiseju. 

Dakle, ako ste prešli preko ove dvije prepreke, nekako sredili punjenje i zaboravili na dulja putovanja, i-Miev će vam brzo postati pravi prijatelj. Prvenstveno zbog gotovo nikakve potrošnje novca za gorivo, jeftinijih servisa, ali i doista poletnog i startnog pogona, tišine u unutrašnjosti te naposljetku činjenice da činite nešto dobro za kvalitetu zraka u vašoj blizini i okoliš u cijelosti. Uz to, i-Miev je i jako dobro opremljen, a najviše nas je oduševio sustav kojim je automobil dok je spojen na punjač moguće ohladiti ili zagrijati pritiskom na daljinski upravljač. Idealno za ove pasje vrućine, ali i za ciču zimu koja stiže za samo nekoliko mjeseci. Pred klasičnim autima je još nekoliko godina vladavine, no vrijeme električnih dolazi. Brzo.

Igor Kralj/Pixsell

TVORNIČKI PODACI

  • masa: 1085 kg
  • dimenzije: 348x148x161 cm
  • motor: električni
  • snaga:  49 kW/67 KS  
  • ubrzanje (0-100km/h):  15,9 s
  • najveća brzina: 130 km/h
  • potrošnja:  8 kn/100 km
  • cijena: 205.000 kn (testni model)   205.000 kn (bez doplata)

Mitsubishi i-Miev Intense u serijskoj opremi ima automatsku klimu, električni paket, alunaplatke 15”, audio sustav, daljinsko upravljanje funkcijama grijanja i hlađenja, Prednja LED kratka i duga svjetla...

Idi na 24sata

Komentari 9

  • jora2508 22.09.2015.

    a neukih ljudi.. elektrovozila se pune na tri načina, jedan od njih je da ga priključite na običnu Šuko priključnicu... a njih ima okolo... a električna vozila su ionako za one sa đepom a ne za eko hippy narod..

  • A neću 02.09.2015.

    Brzo ? autic ko smart 205k kn ? nema smisla reci kakav se auto kupi cak i u ovo doba za te pare,... kada cijena iz salona elektricnog bude niza za duplo or normalnih onda mozemo vec pricati za 20 30 godina ;)

  • beejesan 02.09.2015.

    Problem s električnim autima su baterije. Nakon nekoliko godina ih moraš mijenjati, a cijena im je kao pola auta pa ispada da svako malo kupuješ pola auta. Da li je i to ubačeno u kalkulaciju štednje? Više nećemo mi siroti moći kupovati aute stare 10 i više godina jer nemamo novce na novog. Tu se bude ponovila priča s inkjet printerima, proizvođači neće zarađivati na autima već na baterijama.

Komentiraj...
Vidi sve komentare