To je to što me zanima!

Peugeot 508 RXH: Savršen u teoriji, u praksi malo smušen

Ovo je bez sumnje najprestižniji i najnapredniji automobil u ponudi Peugeota, no o isplativosti hibrida u odnosu na klasičan dizel nema ni govora - za to je preskup
Vidi originalni članak

HYbrid4 pogon Peugeota i Citroëna jedinstven je na svijetu. Ne samo da su prvi na svijetu kombinirali dizelski i električni motor te klasični automatski mjenjač već su uz to dobili i pogon na sve kotače. Zvuči savršeno, no kao svaka nova tehnologija, i ova ima mušice. U to smo se uvjerili za upravljačem 508 RXH. Na prvi pogled ovo je automobil iz snova - opremljen je poput automobila najviše klase, dobro izgleda, vrlo je brz i uz sve to troši samo četiri litre. Da u teoriji, jer tijekom testa smo trošili dvije litre na 100 km više. 

Prednosti hibridnog pogona poništava masa od gotovo dvije tone. Obećanoj potrošnji lakše se približiti u gradu, gdje elektromotor više dolazi do izražaja, no na autocesti uz konstantnih 130 km/h teško se spustiti ispod 6 l/100 km. Slično je i s performansama. Na pun stisak gasa RXH reagira nespremno, a snaga do izražaja dolazi tek u režimu Sport.

Pogon na sve kotače većinom ipak djeluje uvjerljivo, pogotovo za ovakav tip vozila, iako je i on ponekad “zbunjen”. No govoriti o ekonomskoj isplativosti RXH nema smisla.

U praksi troši tek litru manje od klasičnog dizela s 204 KS, osjetno je sporiji, a skuplji je 75.000 kuna. Ipak, ovaj automobil se ne kupuje radi uštede već ponajprije radi prestiža kojeg nudi u izobilju, a tu je i uvijek koristan pogon na sve kotače. 

Električno vozilo ili terenac

U automatskom načinu rada automobil sam bira optimalan pogon, u sportskom postaje osjetno življi, ali i mnogo žedniji, dok u električnom ne troši niti kap goriva i to do maksimalno 65 km/h. Uz potpuno napunjenu bateriju možete voziti tri kilometra a da ne trošite gorivo, no 508 RXH može potrošiti i 10 l/100 km čak i uz nježnu nogu na gasu i bez uključene klime. Razlike u potrošnji su drastične, a ovise o stilu vožnje i cesti. Električni pogon tako se isključuje na većim uzbrdicama gdje 37 KS nije dovoljno za veliku masu automobila, a u 4WD režimu elektromotor konstantno pokreće stražnje kotače, a  struja se tada dobiva izravno od alternatora, što povećava potrošnju.

Obavezno pročitati upute

RXH ima jedan paket opreme, a u njemu ništa ne nedostaje. Head-up zaslon, ksenon svjetla, JBL audiosustav, navigacija, pa čak i masaža. Sve ovo znači i mnogo tipki, stoga nije na odmet prije vožnje pažljivo pročitati upute. 

Peugeot 508 RXH

masa: 1910 kg
dimenzije: 482x153x186cm
obujam:  1997 ccm
snaga:  147 kW/200 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  8,8 s
najveća brzina: 213 km/h
potrošnja:  4,1 l /100 km

cijena: 339.900 kn (testni model)   356.800 kn (bez doplata)
konkurencija: Peugeot 3008 HYbrid4, Citroen DS5 HYbrid 4

PLUS: oprema na razini najviše klase, relativno dug domet na bateriju, vanjski i unutrašnji dizajn, ima pogon na sve kotače, prostranost u kabini
MINUS: mala ušteda goriva u praksi, velika masa, neudoban ovjes na lošim podlogama, loš odaziv na gas u načinu rada “auto”

Idi na 24sata

Komentari 16

  • Gašpar 07.09.2012.

    Kupiti hybrid u našim uvjetima poreznih davanja je ravno bacanju novaca u Dunav !! Naša porezna politika ne poznaje svjetske trendove ,a takva vozila u pravilu troše za litru do dvije manje od diesela iste snage dok je osjećaj snage manji!!! Cijena takvih vozila je sve samo ne primjerena tako da kupnja graniči sa ludošću ,a o isplativosti nema ni govora !!!

  • kraljevstvo trolanja 30.08.2012.

    najave su bile super obecavajuce... kad gle u praksi.. paprena cijena i nikakav dobitak!

  • Mačak Pero 30.08.2012.

    Pa ovo i nije auto za balkansko tržište, nije mi jasno zašto ga ovdje uopće daju u ponudi. To je auto za zapadna tržišta, sa uređenim zakonima i propisima zbog kojih će registracija biti jeftinija na osnovu električnog pogona. Također, to je auto za metropole u uređenim državama, gdje te za ulazak u centar grada oderu ko mladog majmuna, dok je za sve aute sa električnim pogonom besplatno itd.

Komentiraj...
Vidi sve komentare